Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal man bruke solkrem ved bruk av Airol for å beskytte huden også når man er innendørs? 

Med tanke på dette:

Trailersjåfør fikk halve ansiktet ødelagt av sola

Den ytterste delen av ansiktet hans er rammet kraftig av ujevn tykkelse på huden og rynker, sammenlignet med resten av ansiktet. Ifølge forskning ved Northwestern University i Chicago, er årsaken at 69-åringen over lang tid har blitt eksponert for såkalt ultrafiolett A-stråling (UVA) gjennom bilvinduet på førersiden, skriver The New England Journal of Medicine.

En regelmessig UVA-eksponering kan føre til at det ytterste laget av huden blir tykkere og at elastiske fibre i huden blir ødelagt, heter det i studienhttps://www.tv2.no/a/3798440/

Hudskade_montasje_972454a.jpg&width=1000

Anonymkode: bb0f2...bb3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Inneholder alle somkremer beskyttelse mot både UVA og UVB-stråling?

Det er UVB-strålingen som gjør oss solbrent og som er mest kreftfarlig. UVA-strålingen trenger dypere ned i huden og kan skade de elastiske fibrene i huden. Dessuten går UVA-stråling gjennom glass. Det gjør ikke UVB-stråling

AnonymBruker
Skrevet

I samme artikkel står det at Moan forteller at UVA-stråling lenge har blitt sett på som ufarlig, og at solkrem i hovedsak kun beskytter mot UVB-stråling. :( 

Hvilke solkremer beskytter mot både UVA og UVB-stråling?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i alle fall begynne å bruke solkrem også innendørs etter at jeg leste den artikkelen :sol: 

Skrevet

Hvis du sitter nær et vindu hele dagen, ja. Ellers trenger man ikke være helt fanatisk. Man kunne feks ta på litt foundation som inneholder fysiske filtre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Professor Orm skrev:

Hvis du sitter nær et vindu hele dagen, ja. Ellers trenger man ikke være helt fanatisk. Man kunne feks ta på litt foundation som inneholder fysiske filtre.

Takk for råd! :hjerte: 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for råd! :hjerte: 

Som alltid, bare greit! :) Skal du utendørs tar du vel kanskje på solkrem uansett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Professor Orm skrev:

Som alltid, bare greit! :) Skal du utendørs tar du vel kanskje på solkrem uansett.

Ja, men hittil har jeg ikke tatt på solkrem før jeg går ut når det er overskyet. Jeg bør kanskje ha på solkrem utendørs selv om det er overskyet, når jeg bruker Airol i ansiktet?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, men hittil har jeg ikke tatt på solkrem før jeg går ut når det er overskyet. Jeg bør kanskje ha på solkrem utendørs selv om det er overskyet, når jeg bruker Airol i ansiktet?

Ja, spesielt når du bruker airol. Strålingen som gjør at huden eldes er like sterk selv om det er overskyet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Professor Orm skrev:

Ja, spesielt når du bruker airol. Strålingen som gjør at huden eldes er like sterk selv om det er overskyet.

Tusen takk for viktige opplysninger og gode råd! :hjerte: Jeg var ikke klar over det med den strålingen.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for viktige opplysninger og gode råd! :hjerte: Jeg var ikke klar over det med den strålingen.

Alltid beskytt huden mot UV-stråling så kommer du langt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig noen som bruker solkrem hele året i solfattige, vintermørke Norge?

Anonymkode: d0826...010

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig noen som bruker solkrem hele året i solfattige, vintermørke Norge?

Jeg bruker SPF hver eneste dag, og er ikke den eneste. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, laperla skrev:

Jeg bruker SPF hver eneste dag, og er ikke den eneste. 

Jeg også. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker dagkrem med solfaktor, hele året. Om sommeren/i syden solkrem beregnet for ansiktet i tillegg. 

• Liker 1
Skrevet

Bruker spf15 hele vinteren 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg (ts) hadde i dag Eucerin Sun lotion, Kids SPF 50+ Sensitive skin (med beskyttelse mot både UVA og UVB) i ansiktet. Og den var fin å smøre utover og huden ble ikke hvit :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...