Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg vet man kan ha bra og dårlige dager, og alle har jo humør svigninger. Men jeg kan gå fra å være sint til glad på mindre enn 10 minutter.. jeg kan være kjempe glad i en uke, før jeg detter nedi et dårlig og depressivt humør. Jeg aner ikke hva det kommer av heller? noen som opplever lignende? 

Anonymkode: f3ccd...fbf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det sånn i mange år. Har ikke tenkt på at det var et mønster i det før nå nylig. Fant nemlig ut at det svingte i takt med menstruasjonssyklusen. Humøret stuper når jeg har eggløsning, svinger brått og drastisk opp og ned de to ukene frem mot mensen (kjenner meg dypt deprimert denne periode ), og med en gang mensen er igang føler jeg en enormt lettelse og så har jeg 10-14 ganske gode dager før det starter på nytt. Også kalt PMDD (ekstrem pms). Har et helt nytt liv etter jeg ble klar over dette. Ikke sikkert det er det du har, men prøv først å kartlegg når og hvordan humøret svinger, samtidig som du kartlegger menstruasjonssyklusen din.

Anonymkode: 23e52...e8f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bipolar?😪

Anonymkode: bae45...de8

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe som utløser det? Prøv å skriv ned når det skjer, hva du gjorde rett før og hvordan du føler deg. 

Anonymkode: 73e86...a9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta blodprøver.  Kan av og til komme av mangler også faktisk. Nevn dette til fastlegen . 

Anonymkode: e8dc5...bb8

AnonymBruker
Skrevet

Mensen her.  Begynner en og en halv uke før mensen kommer.  Kan være alt fra aggressiv til lei meg eller veldig needy på kjæresten. Jeg bruker lykkepiller en uke i måneden for å holde det i sjakk.  

Anonymkode: 8e76a...a62

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mensen her.  Begynner en og en halv uke før mensen kommer.  Kan være alt fra aggressiv til lei meg eller veldig needy på kjæresten. Jeg bruker lykkepiller en uke i måneden for å holde det i sjakk.  

Lykkepiller bruker vel noen uker før virkningen kommer?

Anonymkode: 2508b...620

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du hormonbasert prevensjon? P-piller fikk meg til å svinge voldsomt. 

Anonymkode: 45d1f...41c

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykkepiller bruker vel noen uker før virkningen kommer?

Ikke de jeg bruker,  og i samråd med lege så fungerer de for meg.

Gjest #Rasshøl
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke skrive antidepressiva? Alle vet at medisinen fikk kallenavn lykkepille, da den ble markedsført for å selge. Man blir ikke lykkelig av å bruke antidepressiva. 

Gjest theTitanic
Skrevet
På 27.3.2019 den 3.15, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det sånn i mange år. Har ikke tenkt på at det var et mønster i det før nå nylig. Fant nemlig ut at det svingte i takt med menstruasjonssyklusen. Humøret stuper når jeg har eggløsning, svinger brått og drastisk opp og ned de to ukene frem mot mensen (kjenner meg dypt deprimert denne periode ), og med en gang mensen er igang føler jeg en enormt lettelse og så har jeg 10-14 ganske gode dager før det starter på nytt. Også kalt PMDD (ekstrem pms). Har et helt nytt liv etter jeg ble klar over dette. Ikke sikkert det er det du har, men prøv først å kartlegg når og hvordan humøret svinger, samtidig som du kartlegger menstruasjonssyklusen din.

Anonymkode: 23e52...e8f

Bedre liv nå som du vet det?

Hva gjør du for at ting er bedre? Humørsvingninger er der vel like fullt nå som du vet hva de kommer av? 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en utrolig dårlig plan i det lange løp. Sikkert fint med en gang men lykkepiller ødelegger hjernen over tid. 

Anonymkode: f9cbe...46b

Gjest #Rasshøl
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en utrolig dårlig plan i det lange løp. Sikkert fint med en gang men lykkepiller ødelegger hjernen over tid. 

Depresjon for eksempel, endrer også kjemien i hjernen. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette velger hun selv i samråd med legen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...