Gå til innhold

HVA ER det, med kvinner og bilder på insta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg blir flau eller irritert, men kvinner klager på at de blir sexobjekter, men de ber jo om det selv! 

Jeg vil ikke slenge dritt til folk, har så mange bekjente som gjør dette...folk konkluderer med "du er missunnelig" dersom du sier noe kritisk. Så jeg holder kjeft.

Men, kvinnene får det til å se ut som at toppen deres faller av på bildet, det er en ting. Kragebein og pupper skal frem.

Sminka er åpenbart nylagt. Håret nybørstet...beklager, men vi skjønner at du ikke ser slik ut hele tiden. 

Bildet er tatt i vinkel så puppene skal fremheves, se større og faste ut, og midjen smalere. 

Er også ei som legger ut selfies med samme jævla vinkel hver gang. Skjønner de ikke selv at vi andre observerer hva som er favorittsiden? Samme ansiktsuttrykk, samme vinkel, samme blikk. 

Er dette virkelig kvinner som blir respektert? De trenger ikke bruke MYE sminke heller. 

Hva tror dere hadde skjedd om de ikke fikk en eneste like plutselig? 

Anonymkode: b5906...8f1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler helt ærlig at jenter som gjør slik er usikre på seg selv. Samtidig som det er win win situasjon for dem, for "respekt for jenter" samtidig som de får bekreftelse på at noen vil ha dem..  bruker det som de har for å få bekreftelse å det funker jo for dem åpenbart

Er helt enig med deg det er absurd måte å søke bekreftelse på, jenter liker følelsen av å vite gutter vil ha dem 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, mjaus skrev:

Jeg føler helt ærlig at jenter som gjør slik er usikre på seg selv. Samtidig som det er win win situasjon for dem, for "respekt for jenter" samtidig som de får bekreftelse på at noen vil ha dem..  bruker det som de har for å få bekreftelse å det funker jo for dem åpenbart

Er helt enig med deg det er absurd måte å søke bekreftelse på, jenter liker følelsen av å vite gutter vil ha dem 

Men er "like" det samme som "vil ha deg"? Jeg kan like menns bilder, for høffelighet, fordi de har likt mine, og dette er også menn som er i forhold, har barn..det er ikke sånne oppmerksomhetssyke bilder da. Menn legger ofte ut bilder av seg selv i en setting, med et tema bak... er ganske sjelden det eneste du finner på deres profil er bilde av trynet sitt. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er "like" det samme som "vil ha deg"? Jeg kan like menns bilder, for høffelighet, fordi de har likt mine, og dette er også menn som er i forhold, har barn..det er ikke sånne oppmerksomhetssyke bilder da. Menn legger ofte ut bilder av seg selv i en setting, med et tema bak... er ganske sjelden det eneste du finner på deres profil er bilde av trynet sitt. 

Altså ikke sånn at man tror at alle som liker vil ha deg, men statistisk sett så ser man jo at slike bilder blir mer likt, å jo flere likes de ser strømmer inn jo mer godter selvbildet deres seg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor bryr du deg?😊

Anonymkode: 002c8...489

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor bryr du deg?😊

Anonymkode: 002c8...489

Fordi det er gresk for meg, at noen vil se så dum ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke noe galt i at folk fjoller seg opp for noen insta-bilder om de får noe ut av det.

Hver sin lyst. 

Mvh. skogshulder uten insta-profil.

Anonymkode: 926e5...fe1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser ikke noe galt i at folk fjoller seg opp for noen insta-bilder om de får noe ut av det.

Hver sin lyst. 

Mvh. skogshulder uten insta-profil.

Anonymkode: 926e5...fe1

Men hvorfor klager da kvinner på at de seksualiseres? 

AnonymBruker
Skrevet

Sånne poserende, halvt avkledde kvinner har en veldig lang vei å gå i sin personlige utvikling og de aner det ikke en gang. "Ikke spesielt skarpe kniver i skuffen" er hva jeg tenker. 

Anonymkode: 5f14a...a59

• Liker 2
Skrevet

Oppmerksomhets behov kalles det.

AnonymBruker
Skrevet

Oppmerksomhet og bekreftelse sa min psykolog til meg.

Anonymkode: c9f48...d35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner som forsøker å skrape til seg mest mulig oppmerksomhet på Internett. 

Deretter begynner de å sutre dersom gir dem komplimenter på grunn av kroppen deres.....             

Dette er VELDIG spesielle mennesker...  

Anonymkode: 6136d...b1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner som forsøker å skrape til seg mest mulig oppmerksomhet på Internett. 

Deretter begynner de å sutre dersom gir dem komplimenter på grunn av kroppen deres.....             

Dette er VELDIG spesielle mennesker...  

Anonymkode: 6136d...b1b

Tror du de sutrer om DiCaprio kommenterer "nice body"? Nei, det blir bare shaming om fyren som kommenterer tilfeldigvis er stygg eller bare normal.

Anonymkode: 9a20b...5bf

Skrevet (endret)

Nicky Minaj og Miley Cyrus er forferdelige rollemodeller for unge jenter.

Faen så trist hvordan samfunnet har blitt. Ser du på jenter i dagens skoler kontra 20-30 år siden har de ansiktet full av sminke, hair extensions og annet.

Endret av hocane
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, er det sikkert at det er de samme damene som legger ut slike bilder som de som klager over at kvinner seksualiseres? Kvinner er ulike og føler seg «empowered» av ulike ting.  

Anonymkode: a9ac9...c1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvem du følger, men jeg har ingen slike på min IG.

Anonymkode: f8104...08f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En ting er at jentene legger ut sånne bilder, men så lenge folk følger dem og ser på alle bildene, så får jo jentene også bekreftelse på at det er slike bilder følgerne vil ha. 
Jeg for min del holder meg til bilder av kattene min, andre venners dyr, bøker, mat og ølglass. 

Anonymkode: 89bae...aa3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger ingen sånne jenter, men explore-feeden min er bombardert av rumper og pupper som trykkes opp i kamera, gymselfies, rare og anstrengte vinkler for å gjøre rumpa større, lettkledde og seksualiserte bilder, trutmunnselfies osv. Er DRITLEI og innrømmer at jeg ser ned på de som poster slikt daglig hvor det er helt åpenbart at de fisker etter bekreftelse.. Jeg venter på en forandring, men tror de rett og slett er blitt helt avhengige. Jeg kan skjønne at menn blir tent av disse bildene, og synes at mange av disse jentene er flinke til å seksualisere seg selv. Om disse jentene mener noe annet så synes jeg at det er forskrudd. De spiller jo mye på sex.

Anonymkode: 7802d...8f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg følger ingen sånne jenter, men explore-feeden min er bombardert av rumper og pupper som trykkes opp i kamera, gymselfies, rare og anstrengte vinkler for å gjøre rumpa større, lettkledde og seksualiserte bilder, trutmunnselfies osv. Er DRITLEI og innrømmer at jeg ser ned på de som poster slikt daglig hvor det er helt åpenbart at de fisker etter bekreftelse.. Jeg venter på en forandring, men tror de rett og slett er blitt helt avhengige. Jeg kan skjønne at menn blir tent av disse bildene, og synes at mange av disse jentene er flinke til å seksualisere seg selv. Om disse jentene mener noe annet så synes jeg at det er forskrudd. De spiller jo mye på sex.

Anonymkode: 7802d...8f1

Explore feeden min består mest av katter. 😽

Anonymkode: f8104...08f

AnonymBruker
Skrevet

Det aller værste er jo alle kommentarene under bildene "Åhh du er så søt/fin!" bla bla bla, noe som bare er med på øke fokus på kropp og utseende. Helt utrolig at de aller fleste bidrar til denne elendigheten. 

Anonymkode: 465b2...7d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...