Gå til innhold

Klimatiltak vil øke bygge- og bokostnader

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men hvor mye? Hvor lenge er det til vi får TEK som krever metertykk vegg i nybygg, og følgelig en stor økning i allerede høye boligpriser?

Anonymkode: f1d49...de4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok, Ts, ikke ha uroet meg så mye for husprisene, var jeg deg. Det er ikke der pengene dine kommer til å gå med.

De kommer til å gå til å forsterke dammen som forsterket dammen som forsterket diket (som likevel ryker hvert 5. år). Til å reparere flomskader. Orkanskader. Rasskader. Leirskredskader. Snøskredskader. Veier skylt vekk av flom. Infrastruktur knust av bølger og vind som bygges opp og ut hver gang men som stadig likevel knuses og til å fikse den gården som forsyner deg med mat og som for 5. året på rad er ødelagt av hagl, orkan, tørke, skogbrann og flom.

Akkurat som de gjør i dag. Bare i mye større skala.

Og jeg ville ikke ha uroet meg så mye for fremtiden - vår opplevelse av luksus og lykke justerer seg med realitetene rundt oss - om 25 år ser kanskje en ettroms på 15 kvm til storfamilien helt super ut, bare den ikke skylles bort av neste flom.

Anonymkode: 97741...671

AnonymBruker
Skrevet

Der er ingenting mot bompengene vi driver å betaler, og de vanvittige dieselprisene. Strøm er nå ikke særlig billig der heller. 

Anonymkode: a15eb...9f6

Skrevet
På 26.3.2019 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Men hvor mye? Hvor lenge er det til vi får TEK som krever metertykk vegg i nybygg, og følgelig en stor økning i allerede høye boligpriser?

Anonymkode: f1d49...de4

Med den boligpolitikken vi har i dag ? ikke nødvendigvis så lenge til. Men det at TEK kravene vil fortsette å strammes inn, handler mer om å sikre verdiene i boligmarkedet enn noe annet.

Det er ikke umulig å bygge plus hus billigere enn i dag. (og det krever ikke metertykke vegger. )  Og det er allerede økonomisk lønnsomt å bygge plusshus, selv med våre latterlige lave strømpriser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...