Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er voksen (30+) og har hittil kun jobbet i matbutikker og detaljhandel. Nå skal jeg begynne å studere innen helse til høsten og derfor ønsker jeg en ny relevant deltidsjobb, sånn at jeg får mest mulig ut av studiet. (Pluss at jeg er superduper lei kassa på nærbutikken)

Ønsker typ omsorgsboliger, sykehjem osv.. Jeg har generell studiekompetanse og VG1 helse og oppvekstfag, men ingen arbeidserfaring innen helse. Har søkt på alle utlyste stillinger i mils omkrets det siste halve året. Opplever at det er svært vanskelig å komme inn i varmen, da tilogmed en assistent stilling idag krever at man har erfaring fra før. Jeg vet jeg vil mestre jobben, og har kun toppkarakterer i helsefag, men får avslag på avslag grunnet manglende jobberfaring. Hvordan skal man da få en fot innenfor? Et sted må man jo starte? 

Noen råd? Noen måter å gjøre at søknaden stikker seg mer ut i mengden? Tar imot alt av tips:)

Anonymkode: f3c72...d05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vil nok bli enklere når du har studert noen måneder:)

Anonymkode: 37303...15c

AnonymBruker
Skrevet

Ring og meld deg som tilkallingsvikar. Det er som regel lett å få jobb som det, du får erfaring og visst deg fram for arbeidsgiver. Ofte mye jobb å få, aldri hatt problemer seøv iallefall. Om du er avhengig av fast stilling, blir det nok lettere når du studerer. Da ville jeg nok holdt på butikkjobben litt lenger. Hvis det går, kan du redusere butikk jobben mens du starter litt som ringevikar? Eventuelt søk om sommerjobb i sommer, ofte en lettere måte å komme inn på. Da kan du søke om permisjon i nåværende jobb i mens. 

Anonymkode: 2e5eb...8c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den beste måten og søke jobb på er og besøke forskjellige firmaer som du tenkt deg og jobbe for, vær positiv og presenter deg selv for lederen av firmaet og fortell at du leter etter jobb og at du ønsker og jobbe for det eller det firmaet. Henvendelser på mail eller telefon gir sjeldent et godt inntrykk.

Anonymkode: 293de...513

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg begynte på sykepleien høsten 2018, og ringte til alle sykehjem i nærområdet uken før studiestart for å spørre om deltidsjobb. Da fikk jeg ja fra to av fem sykehjem, og jeg valgte det som var nærmest. 

Ellers så hadde vi praksis på sykehjem denne våren, og jeg fikk tilbud om deltidsjobb der når jeg var ferdig, så det er jo også en mulighet. Takket nei da jeg jo allerede har jobb på et sykehjem. 

Anonymkode: 67974...bb5

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde kun praksiserfaring gjennom studiet. Det gikk bra, og jeg fikk jobb rett etterpå. De har forståelse for, sesielt om du er ung, at du kan ha lite arbeidserfaring. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du søkt på sommerjobber? Og hva med PU bolig?

Jeg startet selv på vernepleier studiet i voksen alder, og hadde null erfaring innen helse. Men fikk sommerjobb i en PU bolig, og fikk da videre en 20% stilling der. 

Anonymkode: 65669...922

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du søkt på sommerjobber? Og hva med PU bolig?

Jeg startet selv på vernepleier studiet i voksen alder, og hadde null erfaring innen helse. Men fikk sommerjobb i en PU bolig, og fikk da videre en 20% stilling der. 

Anonymkode: 65669...922

Har søkt på alt mulig, vikariater, tilkallingsvikar og sommerjobb i puboliger, sykehjem, hjemmetjenesten, ja.. overalt! Er noen jeg enda ikke har fått svar av, men. Får vel håpe på større mulighet når jeg har startet på studiene da:) 

Anonymkode: f3c72...d05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...