AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #1 Skrevet 26. mars 2019 Hva er greia med å mangle tenner når man bare er 25 år gammel? Ser alt for mange med både to og tre jeksler som mangler. Så et tvprogram om at enkelte har dårlig tannhygiene. Er det grunnen? Kan de ikke bare sette inn nye tenner?! Anonymkode: b9fce...f8a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #2 Skrevet 26. mars 2019 Altså? Er det så vanskelig å pusse tenner, og vedlikeholde tennene sine siden det er problemet. Anonymkode: b9fce...f8a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #3 Skrevet 26. mars 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er greia med å mangle tenner når man bare er 25 år gammel? Ser alt for mange med både to og tre jeksler som mangler. Så et tvprogram om at enkelte har dårlig tannhygiene. Er det grunnen? Kan de ikke bare sette inn nye tenner?! Anonymkode: b9fce...f8a Det er nok mange grunner til at noen mangler tenner. Det kan være sykdom, det kan være rus eller at man rett og slett ikke har råd til og gå til tannlege, og når man først kommer seg dit så kan mange tenner allerede ha blitt ødelagt. Å si at man bare kan sette inn nye tenner kan bare sies av personer som aldri har opplevd og ha dårlig råd. Anonymkode: b242d...204 13
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #4 Skrevet 26. mars 2019 Jeg mangler selv en jeksel, men dette var fordi det ikke var plass til den da tannsettet mitt holdt på å utvikles. Har ingen tanker om å sette inn en ny, fordi hvorfor skal jeg det? Fordi sånne som deg blir brydd av det, eller fordi jeg trenger den selv? Klarer meg fint uten. Anonymkode: 1d0e8...23f 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #5 Skrevet 26. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er greia med å mangle tenner når man bare er 25 år gammel? Ser alt for mange med både to og tre jeksler som mangler. Så et tvprogram om at enkelte har dårlig tannhygiene. Er det grunnen? Kan de ikke bare sette inn nye tenner?! Anonymkode: b9fce...f8a Jeg manglet to jeksler allerede som 20 åring. Vet om flere også. Det er ganske normalt. Man har kanskje dårlig emalje og tennene takler å forsvare seg dårligere, da holder det ikke med tannpuss og sunn mat. Alle barn har dårlig emalje som blir sterkere med årene, men ikke hos alle. Anonymkode: 4f7f4...97e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #6 Skrevet 26. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok mange grunner til at noen mangler tenner. Det kan være sykdom, det kan være rus eller at man rett og slett ikke har råd til og gå til tannlege, og når man først kommer seg dit så kan mange tenner allerede ha blitt ødelagt. Å si at man bare kan sette inn nye tenner kan bare sies av personer som aldri har opplevd og ha dårlig råd. Anonymkode: b242d...204 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mangler selv en jeksel, men dette var fordi det ikke var plass til den da tannsettet mitt holdt på å utvikles. Har ingen tanker om å sette inn en ny, fordi hvorfor skal jeg det? Fordi sånne som deg blir brydd av det, eller fordi jeg trenger den selv? Klarer meg fint uten. Anonymkode: 1d0e8...23f Ok? Ikke klag hvis folk legger merke til det da (ikke at alle gjør det). Hvorfor ikke sette inn en ny? Blir ikke brydd, mer nysgjerrig egentlig. Anonymkode: b9fce...f8a
Djungelvrål Skrevet 26. mars 2019 #7 Skrevet 26. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg manglet to jeksler allerede som 20 åring. Vet om flere også. Det er ganske normalt. Man har kanskje dårlig emalje og tennene takler å forsvare seg dårligere, da holder det ikke med tannpuss og sunn mat. Alle barn har dårlig emalje som blir sterkere med årene, men ikke hos alle. Anonymkode: 4f7f4...97e Kan du utdype, aldri hørt om før. 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #8 Skrevet 26. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg manglet to jeksler allerede som 20 åring. Vet om flere også. Det er ganske normalt. Man har kanskje dårlig emalje og tennene takler å forsvare seg dårligere, da holder det ikke med tannpuss og sunn mat. Alle barn har dårlig emalje som blir sterkere med årene, men ikke hos alle. Anonymkode: 4f7f4...97e Jada, å miste en tann eller to i 25-års alderen er helt vanlig, men det og aldri sette tilbake en tann som er mistet er vel ikke helt normalt? Å unngå å ordne tennene sine er ikke normalt det?!? Alle barn har det men ikke hos alle står det. Skjønte ikke bæret av det? Anonymkode: b9fce...f8a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #9 Skrevet 26. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok? Ikke klag hvis folk legger merke til det da (ikke at alle gjør det). Hvorfor ikke sette inn en ny? Blir ikke brydd, mer nysgjerrig egentlig. Anonymkode: b9fce...f8a Nok en gang så viser du hvor hvit en du er når du tror at det bare er å sette inn en ny tann. Vet du hvor mye det koster? Skjønner du ikke at alle har ikke råd til det? Har du alltid levd et beskyttende liv der du har blitt skånet fra virkeligheten? Anonymkode: b242d...204 6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #10 Skrevet 26. mars 2019 3 minutter siden, SupaWoman skrev: Kan du utdype, aldri hørt om før. Skjønte du hva vedkommende mente? Jeg skjønte ikke noe av det der. Anonymkode: b9fce...f8a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #11 Skrevet 26. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok? Ikke klag hvis folk legger merke til det da (ikke at alle gjør det). Hvorfor ikke sette inn en ny? Blir ikke brydd, mer nysgjerrig egentlig. Anonymkode: b9fce...f8a Jeg sier jo at det er sånne som du som klager, og ikke meg. Som sagt setter jeg ikke inn en ny fordi du synes jeg skal det, jeg har ikke behov for den og greier meg fint uten. Anonymkode: 1d0e8...23f 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #12 Skrevet 26. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nok en gang så viser du hvor hvit en du er når du tror at det bare er å sette inn en ny tann. Vet du hvor mye det koster? Skjønner du ikke at alle har ikke råd til det? Har du alltid levd et beskyttende liv der du har blitt skånet fra virkeligheten? Anonymkode: b242d...204 Hvit? Skrivefeil? Alle har krav på å få dekket sånt. Hvor tar du det fra at ikke alle har råd til det?!? Hvem mener det? Nei. Men hva har det du mener er mitt liv med saken å gjøre? Anonymkode: b9fce...f8a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #13 Skrevet 26. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier jo at det er sånne som du som klager, og ikke meg. Som sagt setter jeg ikke inn en ny fordi du synes jeg skal det, jeg har ikke behov for den og greier meg fint uten. Anonymkode: 1d0e8...23f Daså. Altså det bestemmer du selv. Syns bare det er merkelig at folk ikke tar bedre vare på tennene sine i disse dager, men de har vel ikke blitt «skrekksdvart» av disse TV-programmene om «dårlige tenner» de da... Anonymkode: b9fce...f8a
Djungelvrål Skrevet 26. mars 2019 #14 Skrevet 26. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada, å miste en tann eller to i 25-års alderen er helt vanlig, men det og aldri sette tilbake en tann som er mistet er vel ikke helt normalt? Å unngå å ordne tennene sine er ikke normalt det?!? Alle barn har det men ikke hos alle står det. Skjønte ikke bæret av det? Anonymkode: b9fce...f8a Nei, det er ikke vanlig å miste tenner som 25 åring. Hvis folk har tannsykdommer blir dette plukket opp av tannlege i tidlig alder, og man har da selv ansvar for å følge opp slik det er med annen sykdom. Å ikke gidde å gå til tannlege er en annen sak, tenna detter jo ut om man driter i tannpuss og tannlegebesøk og spiser sukker 24/7. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #15 Skrevet 26. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Daså. Altså det bestemmer du selv. Syns bare det er merkelig at folk ikke tar bedre vare på tennene sine i disse dager, men de har vel ikke blitt «skrekksdvart» av disse TV-programmene om «dårlige tenner» de da... Anonymkode: b9fce...f8a Du leste ikke det jeg skrev først? At tannen ble fjernet fordi det ikke var plass i munnen min, og ikke fordi jeg ikke tok vare på tennene mine. Anonymkode: 1d0e8...23f
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #16 Skrevet 26. mars 2019 Akkurat nå, SupaWoman skrev: Nei, det er ikke vanlig å miste tenner som 25 åring. Hvis folk har tannsykdommer blir dette plukket opp av tannlege i tidlig alder, og man har da selv ansvar for å følge opp slik det er med annen sykdom. Å ikke gidde å gå til tannlege er en annen sak, tenna detter jo ut om man driter i tannpuss og tannlegebesøk og spiser sukker 24/7. Hvorfor ser jeg da flere som ikke har det? Ikke mange men en del.... Tror jeg har fått «et oppheng i tenner» (eller fraværet av tenner). Anonymkode: b9fce...f8a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #17 Skrevet 26. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du leste ikke det jeg skrev først? At tannen ble fjernet fordi det ikke var plass i munnen min, og ikke fordi jeg ikke tok vare på tennene mine. Anonymkode: 1d0e8...23f Å ja. Anonymkode: b9fce...f8a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #18 Skrevet 26. mars 2019 Trenger ikke å ha dårlig råd heller, mange har tannlegeskrekk, spesielt de som er litt eldre og opplevde at tannlegene var hardhendte og noen brukte ikke bedøvelse engang. Så nei, jeg forstår folk selv om jeg er så heldig å ha rette og fine tenner. Prøv å ha litt forståelse for andre mennesker. Anonymkode: b1a66...f3a 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #19 Skrevet 26. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvit? Skrivefeil? Skrivefeil ja. Uvitende skulle det stå. Alle har krav på å få dekket sånt. Hvor tar du det fra at ikke alle har råd til det?!? Hvem mener det? Nei. Men hva har det du mener er mitt liv med saken å gjøre? Anonymkode: b9fce...f8a Alle har ikke krav på å få dekket nye tenner. Tror du lever i en drømmeverden som ikke eksisterer for veldig mange. Men nå burde vel du gå å legge deg sånn at du kommer deg opp og på skolen imorgen. Vet foreldrene dine at du er på nettet så sent? Anonymkode: b242d...204 8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #20 Skrevet 26. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trenger ikke å ha dårlig råd heller, mange har tannlegeskrekk, spesielt de som er litt eldre og opplevde at tannlegene var hardhendte og noen brukte ikke bedøvelse engang. Så nei, jeg forstår folk selv om jeg er så heldig å ha rette og fine tenner. Prøv å ha litt forståelse for andre mennesker. Anonymkode: b1a66...f3a Jeg har forståelse for det. Men hvor mye forståelse skal man ha?????? Anonymkode: b9fce...f8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå