Gjest Hel Skrevet 18. april 2005 #1 Skrevet 18. april 2005 De som har fulgt med i dagboken min har sikkert fått med seg at det har blitt slutt mellom meg og kjæresten. Jeg ville ikke ut av forholdet så dette sliter veldig på meg. Jeg er konstant kvalm og får ikke spist eller sovi. Jeg har kastet opp hver dag i 4 dager nå og har gått ned nesten 3 kilo. Det skremmer meg å se det lille tallet 48 på vekta og det stresser meg ennå mer. Er det noe jeg kan gjøre for å slutte å kaste opp? Det eneste jeg har klart å holde nede er to brødskiver med leverpostei. Er det noe jeg kan spise eller drikke som kan roe magen min eller må jeg bare vente på å komme over kjærlighetssorgen? :-( Håper ikke dette blir flyttet til samliv for jeg lurer mer på hva jeg kan gjøre for å føle meg bedre fysisk.
Gjest Litjmæ Skrevet 18. april 2005 #2 Skrevet 18. april 2005 Huff, først og fremst: Har du noen gode venninner som kan ta deg med ut, kanskje dere finner en resturang med noe som frister? De gangene jeg har vært kvalm pleier det som regel å gå over etter en natts søvn, men ellers synes jeg det er enklest å få i meg lett mat, f.eks. salat - hva med cola?
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2005 #3 Skrevet 18. april 2005 Da jeg ble kvalm på sykehuset ga de meg biola å drikke, og yoghurt skal visst også hjelpe mye. For å stabilisere magen med å spise noe, bør du spise knekkebrød, vet det virker tørt men bare tving det ned. Trist når slikt skjer
*Lene* Skrevet 18. april 2005 #4 Skrevet 18. april 2005 Føler virkelig med deg. Har vært gjennom det samme selv, og jeg VET du har en kjempetøff tid nå, og fremover. Tror ikke det er så mye du får gjort med oppkastet, gir seg nok etterhvert. Du får prøve å spise så næringsrikt som mulig ihvertfall.... HVis det fortsetter ville jeg nok ringt og snakket med fastlegen min! Masse lykke til..
Gjest Gjesta Skrevet 18. april 2005 #5 Skrevet 18. april 2005 Stakkars deg Jeg har vært i samme situasjon, og som hos deg slo det seg totalt på magen. Men jeg fikk i meg noen få ting, og overlevde på det. Cola funker (drit i sunnheten akkurat nå), for meg var appelsiner veldig bra. I tillegg spiste jeg Biola med halvfrosne blåbær, som også sklir rett ned, og i tillegg stabiliseres magen.
Gjest Melk Skrevet 18. april 2005 #6 Skrevet 18. april 2005 Tørre kjeks og knekkebrød, er det ikke det gravide med kvalme spiser?
Gjest Hel Skrevet 18. april 2005 #7 Skrevet 18. april 2005 Takk for alle svarene så fort! Og takk for klemmene og trøsten! Har en venninne som kommer å besøker meg i dag og vi skal ut (få meg på andre tanker) og gå litt rundt i byen. Skal kjøpe meg yoghurt og Cola og lett mat. Hadde heldigvis knekkebrød allerede så jeg sitter og spiser det nå. Merker at det hjelper. Smaker litt godt faktisk. Hva er Biola? Er det noe jeg finner på apoteket eller i vanlige butikker?
Gjest Gjesta Skrevet 18. april 2005 #8 Skrevet 18. april 2005 Biola er en type yoghurt med sunne melkesyrebakterier. Den finner du i normale dagligvarebutikker. Drikke-Biola finnes i tre smaker; naturell, med bringebær (min favoritt), og med blåbærsmak. Den er mer flytende enn vanlig drikkeyoghurt, og glir greit ned.
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #9 Skrevet 18. april 2005 Biola får du i vanlige butikker. Er syrna melk. Håper det ordner seg for deg!
Gjest Hel Skrevet 18. april 2005 #10 Skrevet 18. april 2005 Ok, takk for svar. Da skal jeg se etter det når jeg drar ut! Takk, Cyan.
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2005 #11 Skrevet 18. april 2005 Men en ting om Biola, selv om magen ikke måtte spy mer, så følte jeg meg litt tjukkebollafeitaoppblåst av den, så det må du regne med. Litt kjipt men du spyr iallfall ikke mer da forhåpentligvis
aline Skrevet 18. april 2005 #12 Skrevet 18. april 2005 bortsett fra det så er kjeks (både jeg og ei venninde som slet litt med kvalme/oppkast brukte Mariekjeks) greit når man kaster opp. men du kaster vel opp pga psyken, så det kommer jo litt an på. men tørre varer som knekkebrød og kjeks binder magen ihvertfall. eple skal være bra fikk jeg hint om på apoteket en gang, og kokt ris. håper du kommer deg på beina igjen snart.
Gjest Hel Skrevet 18. april 2005 #13 Skrevet 18. april 2005 Ok, det er bra å vite. Takk for advarselen. Men ja, spyr jeg ikke lenger da er det jo verdt det. :-) Må bare si takk igjen for knekkebrød-forslaget! Føler meg mye bedre.
Gjest Hel Skrevet 18. april 2005 #14 Skrevet 18. april 2005 bortsett fra det så er kjeks (både jeg og ei venninde som slet litt med kvalme/oppkast brukte Mariekjeks) greit når man kaster opp. men du kaster vel opp pga psyken, så det kommer jo litt an på. men tørre varer som knekkebrød og kjeks binder magen ihvertfall. eple skal være bra fikk jeg hint om på apoteket en gang, og kokt ris. håper du kommer deg på beina igjen snart. Takk. Prøver meg på epler da og. Er villig til å prøve alt akkurat nå.
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2005 #15 Skrevet 18. april 2005 Knekkebrød funker alltid Håper det går bedre oppi hodet ditt og (høres mye verre ut enn det var ment, jeg er ikke flink til å ordlegge meg)
Gjest Hel Skrevet 18. april 2005 #16 Skrevet 18. april 2005 Knekkebrød funker alltid Håper det går bedre oppi hodet ditt og (høres mye verre ut enn det var ment' date=' jeg er ikke flink til å ordlegge meg) [/quote'] Hehe, det går greit! Er ikke så flink til det jeg heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå