AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #1 Skrevet 26. mars 2019 Når får man vite om man får igjen noe på skatten? Anonymkode: 600f2...889
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #2 Skrevet 26. mars 2019 Den foreløpige skattemeldingen er klar 4/4-19. Den endelige fra 19/6, deretter fortløpende fra august til medio oktober. Anonymkode: 736db...a7d 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #3 Skrevet 26. mars 2019 https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skattemelding/ Anonymkode: c372d...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #4 Skrevet 26. mars 2019 Ok! Takk for svar 😊 Anonymkode: 600f2...889
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #5 Skrevet 26. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når får man vite om man får igjen noe på skatten? Anonymkode: 600f2...889 Når skatteetaten er ferdig med ligningen fra st. Hans og utover til oktober. Foreløpig beregning får man i slutten av mats begynnelsen av april. Se skatteetaten.no Anonymkode: 8f65d...11b 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #6 Skrevet 27. mars 2019 Blir seriøst skremt når Ola Normann fremmer spørsmål som dette. Har dere VIRKELIG ikke bedre kontroll på egen økonomi? Det er IKKE vanskelig å regne seg fram til hva man får igjen eller blir skyldig! Ideelt sett skal man gå i null, det er det som lønner seg. Det lønner seg IKKE å ha for høyt skattetrekk å få en gedigen sum igjen når skatteoppgjøret er klart, selv om mange later til å tro det. Anonymkode: c83f0...51e 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #7 Skrevet 27. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir seriøst skremt når Ola Normann fremmer spørsmål som dette. Har dere VIRKELIG ikke bedre kontroll på egen økonomi? Det er IKKE vanskelig å regne seg fram til hva man får igjen eller blir skyldig! Ideelt sett skal man gå i null, det er det som lønner seg. Det lønner seg IKKE å ha for høyt skattetrekk å få en gedigen sum igjen når skatteoppgjøret er klart, selv om mange later til å tro det. Anonymkode: c83f0...51e Det som lønner seg er baksmell faktisk. Anonymkode: 12a9a...f04 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #8 Skrevet 27. mars 2019 Det kan du regne ut allerede i januar, med mindre du driver selvstendig og må vente til regnskap er ferdigstilt. Anonymkode: c958c...957
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #9 Skrevet 27. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Blir seriøst skremt når Ola Normann fremmer spørsmål som dette. Har dere VIRKELIG ikke bedre kontroll på egen økonomi? Det er IKKE vanskelig å regne seg fram til hva man får igjen eller blir skyldig! Ideelt sett skal man gå i null, det er det som lønner seg. Det lønner seg IKKE å ha for høyt skattetrekk å få en gedigen sum igjen når skatteoppgjøret er klart, selv om mange later til å tro det. Anonymkode: c83f0...51e Har du en oppskrift på beregningen du gjør? Jeg har veldig lyst å lære om du vil sette opp et regnestykke Eller tenker du kun på å legge inn tall på Skatteetatens kalkulator? Anonymkode: dd479...652
Gjest Kritt Skrevet 27. mars 2019 #10 Skrevet 27. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blir seriøst skremt når Ola Normann fremmer spørsmål som dette. Har dere VIRKELIG ikke bedre kontroll på egen økonomi? Det er IKKE vanskelig å regne seg fram til hva man får igjen eller blir skyldig! Ideelt sett skal man gå i null, det er det som lønner seg. Det lønner seg IKKE å ha for høyt skattetrekk å få en gedigen sum igjen når skatteoppgjøret er klart, selv om mange later til å tro det. Anonymkode: c83f0...51e Her var det spørsmål om dato, ikke beløp. Skremmende at noen leser innlegg så overfladisk
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #11 Skrevet 27. mars 2019 Det er da et enkelt regnestykke i det man har passert 31.12. Om du ikke klarer det selv er skattetatens kalkulator grei å bruke. Så svaret på spørsmålet ditt er: Du kan få svaret i dag. Om ikke kan du vente til skatteoppgjøret gjøres tilgjengelig 4.april. Anonymkode: 3e2da...42e 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #12 Skrevet 27. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Blir seriøst skremt når Ola Normann fremmer spørsmål som dette. Har dere VIRKELIG ikke bedre kontroll på egen økonomi? Det er IKKE vanskelig å regne seg fram til hva man får igjen eller blir skyldig! Ideelt sett skal man gå i null, det er det som lønner seg. Det lønner seg IKKE å ha for høyt skattetrekk å få en gedigen sum igjen når skatteoppgjøret er klart, selv om mange later til å tro det. Anonymkode: c83f0...51e For noen kan det faktisk være vanskelig regne ut. Har man hatt samme jobb og samme skattesituasjon igjennom året er det relativt enkelt. Men skattekalkulatorer fungerer dårlig dersom man bytter jobb og får høyere lønn, mister goder man skatter av som telefon og firmabil, og i tillegg kjøper bolig. Skulle jeg stolt på skattekalkulatorer så hadde jeg fått baksmell på 50 000,-. Når jeg medlte endring om lønn, så fikk jeg nytt skattekort på 13% trekk, selv på telefon mente dem det var riktig, hadde jeg ikke justert trekket selv ville jeg fått baksmell. Anonymkode: 695e5...ee6 8
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #14 Skrevet 27. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blir seriøst skremt når Ola Normann fremmer spørsmål som dette. Har dere VIRKELIG ikke bedre kontroll på egen økonomi? Det er IKKE vanskelig å regne seg fram til hva man får igjen eller blir skyldig! Ideelt sett skal man gå i null, det er det som lønner seg. Det lønner seg IKKE å ha for høyt skattetrekk å få en gedigen sum igjen når skatteoppgjøret er klart, selv om mange later til å tro det. Anonymkode: c83f0...51e Har noen fortalt deg at du kan oppfattes arrogant og nedlatende? De har rett. Dessuten, å bli skremt av noe som gjentar seg år for år tyder på liten læringsevne. Pass heller på ditt eget liv du. Anonymkode: e67bf...c7f 15
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #15 Skrevet 27. mars 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noen kan det faktisk være vanskelig regne ut. Har man hatt samme jobb og samme skattesituasjon igjennom året er det relativt enkelt. Men skattekalkulatorer fungerer dårlig dersom man bytter jobb og får høyere lønn, mister goder man skatter av som telefon og firmabil, og i tillegg kjøper bolig. Skulle jeg stolt på skattekalkulatorer så hadde jeg fått baksmell på 50 000,-. Når jeg medlte endring om lønn, så fikk jeg nytt skattekort på 13% trekk, selv på telefon mente dem det var riktig, hadde jeg ikke justert trekket selv ville jeg fått baksmell. Anonymkode: 695e5...ee6 Dette gjør da ikke regnestykket verre å regne ut. Er bare å mate skattekalkulatoren med riktog informasjon. Anonymkode: c958c...957
_popcorn_ Skrevet 27. mars 2019 #16 Skrevet 27. mars 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Dette gjør da ikke regnestykket verre å regne ut. Er bare å mate skattekalkulatoren med riktog informasjon. Anonymkode: c958c...957 De fleste skattekalkulatorer er årsbasert, og når det skjer store endringer flere ganger på ett år, så er det ikke så enkelt. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #17 Skrevet 27. mars 2019 Legg inn alle årsoppgaver i denne kalkulatoren og du får deretter opp hvor mye du faktisk skal betale i skatt. Sammenlign dette tallet med innbetalt skatt i 2018. https://skattekalkulator.app.skatteetaten.no/ Anonymkode: b733d...ed1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #18 Skrevet 27. mars 2019 23 minutter siden, _popcorn_ skrev: De fleste skattekalkulatorer er årsbasert, og når det skjer store endringer flere ganger på ett år, så er det ikke så enkelt. Jo, det er enkelt. Man legger sammen inntekten fra de ulike jobbene, de ulike fordelene etc. Anonymkode: c958c...957
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #19 Skrevet 27. mars 2019 12 hours ago, AnonymBruker said: Det som lønner seg er baksmell faktisk. Anonymkode: 12a9a...f04 Tja. Et litt enkelt utsagn. Det lønner seg for de som er flinke å spare og ikke kaster penger bort på tull. For alle andre lønner det seg heller med tvungen sparing gjennom å betale inn for mye skatt. Anonymkode: c3ee2...d4a 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #20 Skrevet 27. mars 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja. Et litt enkelt utsagn. Det lønner seg for de som er flinke å spare og ikke kaster penger bort på tull. For alle andre lønner det seg heller med tvungen sparing gjennom å betale inn for mye skatt. Anonymkode: c3ee2...d4a At noen er økonomiske idioter endrer jo ikke hva som faktisk lønner seg. Anonymkode: 12a9a...f04 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå