Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2005 #1 Del Skrevet 18. april 2005 Begynte på disse på torsdag kveld og på fredag merket jeg kjempekraftige bivirkninger som kvalme og jeg lå og skalv og kaldsvettet hele dagen. Trodde jeg bare var blitt litt dårlig, men tok tablettene igjen neste morgen og igjen begynte jeg å bli kvalm og skjelve som bare det. Alle rundt meg sa jeg absolutt ikke skulle ta mer av disse, selv om de siste skulle tas søndag morgen og kveld for å avslutte det helt. I dag merket jeg igjen det gjorde kjempevondt å tisse og sitter faktisk og griner som en annen unge når jeg gjør det, så nå lurer jeg på hva jeg bør gjøre, får ikke tak i noen lege, og skal på skolen om 1 time. Har nok tabletter igjen til at det skal gå over, men vet ikke om jeg skal være kvalm og skjelve og kaldsvette, eller om jeg skal bare ha kjempevondt når jeg tisser. Hva ville dere gjort? Kan legen gi en erklæring av noe slag for dette? Hadde jo en skoleoppgave i helga jeg skulle gjøre, men den gikk jo rett i vasken slik jeg skalv på hendene og lå rett ut.. Æsj- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
showgirl Skrevet 18. april 2005 #2 Del Skrevet 18. april 2005 Hei! Når du fikk Bactrim,var det tatt dyrkning av urinen først? For det andre høres det ikke ut som at du har noe effekt av Bactrim,pluss at du har bivirkninger av den? Når skal du avslutte kuren? (Var det i går søndag du skulle være ferdig?) Husk uansett,drikke godt(gjerne juice/tranebærjuice),og er viktig og få tømt blæra når du tisser slik at det ikke ligger resturin. Du må kontakte lege,UVI kan faktisk spre seg oppover til nyrebekkenet,og det er Ikke bra. Legen kan sikkert gi deg en sykemelding for helga,er bare å spørre! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #3 Del Skrevet 18. april 2005 Ta deg en tur til legen igjen. Hørtes ikke ut som om tablettene hadde noe særlig effekt på deg da. Få en annen type penicillin. Drikk noe surt mens du venter. Appelsinjuice, vann med eddik o.l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 18. april 2005 #4 Del Skrevet 18. april 2005 Dette blir kanskje for seint i forhold til skole og slikt... Men ville tatt kontakt med legen for å fått en annen type medisin. Finnes flere typer mot urinveisinfeksjon. uff og huff - urinveisinfeksjon er noe dritt!!! Anbefaler deg å kjøpe reseptfrie tranebærstabletter på apoteket, greit å ha i bakhånd til en annen gang. Har i alle fall hjulpet for meg å ta slike med en gang jeg kjenner symptomene, og da slipper jeg lege og antibiotika (som tross alt ikke er bra å gå på for ofte). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2005 #5 Del Skrevet 18. april 2005 Merket det ikke var vondt å tisse mens jeg gikk på de, men det var jo så og si hell i uhellet da siden jeg skulle bli så dårlig. Men dyrkning av urinen? Hva betyr det? :oops: Ikke så god på dette jeg. Siste tablettene skulle tas i går kveld ja, skulle ønske jeg bare hadde gått på de en dag til enn å sitte sånn som dette her og være redd for å tisse.. Tror det er lurest jeg blir hjemme i dag så skal jeg på legevakta igjen når den åpner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #6 Del Skrevet 18. april 2005 Når du leverer en urinprøve og den gir utslag sender legen den til labben for å dyrke den. (sette den i varmeskap å få bakteriene til å formere seg for å finne rett med, tror jeg :-? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2005 #7 Del Skrevet 18. april 2005 Dette blir kanskje for seint i forhold til skole og slikt... Men ville tatt kontakt med legen for å fått en annen type medisin. Finnes flere typer mot urinveisinfeksjon. uff og huff - urinveisinfeksjon er noe dritt!!! Anbefaler deg å kjøpe reseptfrie tranebærstabletter på apoteket, greit å ha i bakhånd til en annen gang. Har i alle fall hjulpet for meg å ta slike med en gang jeg kjenner symptomene, og da slipper jeg lege og antibiotika (som tross alt ikke er bra å gå på for ofte). Jeg vet det er dritt, hadde det to ganger i fjor sommer, utrolig stress det der Men skal få tak i det ja, for har jo vært på altfor mye antibiotika bare siden februar pga 2 halsbetennelser og nå dette. AI! Er jo til å bli gal av, men tror det er best jeg blir hjemme i dag så slipper jeg å sitte og hyle på do på skolen for å si det slik høhø.. Men takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2005 #8 Del Skrevet 18. april 2005 Når du leverer en urinprøve og den gir utslag sender legen den til labben for å dyrke den. (sette den i varmeskap å få bakteriene til å formere seg for å finne rett med' date=' tror jeg :-? )[/quote'] Leverte en urinrprøve der da jeg var der torsdagskvelden, men aner ikke hva som skjedde videre, han sa bare han så veldig klare symptomer på urinveisinnfeksjon (hadde blødd også der auau). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 18. april 2005 #9 Del Skrevet 18. april 2005 Ojoj, det hørtes ikke godt ut. Har aldri hatt urinveisinfeksjon før men kan tenke meg det ikke er noe særlig. Håper du føler deg bedre snart. :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2005 #10 Del Skrevet 18. april 2005 Takk jeg håper også det, slik som dette her er jo ikke noe morro! Lurer på å gå den siste timen på skole men vet ikke om de bare blir sure og ikke forstår grunnen da. Usjameg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå