Gå til innhold

Kombi vask/tørk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp! Vi har hatt en AEG/Electrolux-maskin i 10 år og har vært veldig fornøyd. Nå må jeg ha en ny. Da vi kjøpte den var det ikke så mye å velge mellom, nå er det jo en jungel av forskjellige merker, funksjoner, apper, Wi-Fi, selvdosering, damp osv. Er det noen som kan anbefale noe?

Anonymkode: 8d121...4d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en Samsung kombimaskin (WD80J5420AW). Helt standard greie. Bruker sjelden tørketrommelfunksjonen da det tar et vondt år å få ting tørt, men ellers er den stillegående og jeg er godt fornøyd. 

De gangene jeg har trengt tørketrommel har jeg vært veldig glad for at jeg har den funksjonen på maskinen, så jeg hadde nok gått for en kombimaskin neste gang også. 

Anonymkode: 0881c...013

AnonymBruker
Skrevet

Har en LG vaskemaskin/damp-tørketrommel og vi er veldig fornøyd. Litt uvant det med dampen, for klærne kan ikke bare tørke litt, men må gå en syklus, men ting blir veldig mye mindre krøllete, og vi setter oå "vask-og-tørk"-program om morgenen, og kommer hjem til rent og tørt.

Anonymkode: fba61...30f

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en LG vaskemaskin/damp-tørketrommel og vi er veldig fornøyd. Litt uvant det med dampen, for klærne kan ikke bare tørke litt, men må gå en syklus, men ting blir veldig mye mindre krøllete, og vi setter oå "vask-og-tørk"-program om morgenen, og kommer hjem til rent og tørt.

Får håpe for deres del at dere ikke en dag kommer hjem til nedbrent hus!

Anonymkode: 9a909...996

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

At det tar fyr «skjer ikke dere» sant? 😉 

Anonymkode: 19555...822

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 27.3.2019 den 11.11, AnonymBruker skrev:

Oi, det hadde jeg aldri turt. Det kan ta fyr, og gjør det det mens dere er borte får dere en skikkelig redusering i forsikringsoppgjøret også. 

Anonymkode: 2826c...6a6

Skrevet

Vi har aldri hatt kombinert vask/tørk fordi vi ble advart mot det.  Det ble sagt at slitasjen ville bli større og at risikoen for at det ble slitasje var større enn å ha to separate maskiner. 

Vår Miele vaskemaskin er 14 år, og velbrukt.  Den forrige, også Miele, ble 24 år.  Maskinen er dyr i innkjøp, så det blir jo et regnestykke om det passer bedre akkurat nå å kjøpe noe billigere. 

Vi har forbrukt mange tørketromler gjennom årene.  De varer i snitt 6 år. 

Skrevet

Vi kjøpte en kombimaskin på Black Friday-salget i 2017, Miele WTH130WPH. Ja, den kostet egentlig 30 000 kr, men vi fikk den for 20 000 kr, så den er vanvittig dyr, men det er den beste maskinen til vask og tørk jeg noen gang har hatt. Den er rett og slett helt fantastisk. Den har jo veldig mange ulike programmer, og det flotte er jo at man kan velge om man vil bare vaske, bare tørke eller om man vil begge deler. Og det finnes et hav av ulike programmer for både vask og tørk. Vi regner med å ha maskinen i mange år til, og er superfornøyde. En god investering for oss som faktisk ikke har plass til to forskjellige maskiner.

Advarslene som har blitt gitt tidligere var nok riktige den gang, men det har skjedd mye de siste årene, og kjøper man en god maskin, slik som disse Miele-maskinene, vil man få gode maskiner som er like gode som separate maskiner. Slitasje av klær har vi ikke lagt merke til i det hele tatt, men så må man heller ikke bruke tørk hvis man ikke vil. Og den er utrolig stillegående, maskinen høres nesten ikke, hvilket er veldig flott for oss som bor i blokk. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...