Gjest hundeeier Skrevet 26. mars 2019 #1 Del Skrevet 26. mars 2019 Det er en merkelig gruppe synts jeg, kjedelige blogger, mye møl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 26. mars 2019 #2 Del Skrevet 26. mars 2019 Sikkert krangling og nav, typisk sånne grupper. Livets harde skole bla bla bla. Intriger og strikking og mange katter. Wish og annet kina ræl. Jeg holder meg unna, klarer å oppsummere uten å ha sett siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 26. mars 2019 #3 Del Skrevet 26. mars 2019 Noen ganger er det best å tie.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dama73 Skrevet 26. mars 2019 #4 Del Skrevet 26. mars 2019 Ja det er utrolig at noen gidder å følge den gruppa. Jeg har vært medlem der men var kun en rask tur innom hehe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gry H. Skrevet 26. mars 2019 #5 Del Skrevet 26. mars 2019 Herregud.. Jeg anbefaler alle å ta for seg de uttalelsene som er fremsatt her, hvorpå en bytter ut 'bloggere på 40+' med jøder, 'svartinger', samer, eller whatever for dermed virkelig å kunne fatte hvor galt det er fatt.. Jeg kan dessuten anbefalle å ta en visitt hos følgende eksempler for å utfordre de fordommer som åpenbart råder hva voksne bloggere angår:.. Deveny.no GryendeTider.blogg.no Vestfroken.blogg.no 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 26. mars 2019 #6 Del Skrevet 26. mars 2019 Det blir alltid litt rart når noen fremhever egen blogg på den måten ... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 26. mars 2019 #7 Del Skrevet 26. mars 2019 Jeg var også medlem på facebookgruppen men valgte å gå ut av gruppa. Jeg ser at gruppen har vokst og den har fått flere medlemmer siden jeg var med. Andre tema som gikk igjen på bloggene at de delte blogginnlegg som handlet om sykdommene sine og de delte ukritisk ut bilder av barnebarn, nieser og nevøer og andre sine barn. Jeg reagerte på at de voksne bloggerene på facebookgruppen at de daglig delte sine blogginnlegg med hvor barn var avbildet. De burde vite bedre. Opptil flere av bloggerene delte innlegg som var ment for å provosere lesere og for å få oppmerksomhet. Jeg kjedet meg ihjel på gruppen. Gruppen var ikke noe for meg. Det var et medlem som sa fra at de burde tenke seg om, men jeg tror hun ble kastet ut av moderatorene. Jeg forstår at de synes det er koselig å ha bloggvenner på samme alder. Jeg forstod det slik at mange av de var bloggvenner på blogg.no men etter blogg.no la om alt mistet de den muligheten til å følge hverandre direkte via bloggene sine. Da jeg var med hadde de hver uke en ukens blogginnlegg. Det var forskjellige bloggere fra uke til uke. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 2. april 2019 #8 Del Skrevet 2. april 2019 Jeg snublet over denne voksne bloggeren på blogg.no https://audmarit.blogg.no/er-det-ikke-lov-a-vaere-stolt-av-sine-egne-barn.html Grunnen til at jeg la denne linken ut her er fordi denne bloggeren er en del av de voksne bloggerne som samarbeider med dixierose. Jeg kjenner igjen henne fra den facebookbloggruppen for de voksne bloggerne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 3. april 2019 #9 Del Skrevet 3. april 2019 20 timer siden, Lambigirl skrev: Jeg snublet over denne voksne bloggeren på blogg.no https://audmarit.blogg.no/er-det-ikke-lov-a-vaere-stolt-av-sine-egne-barn.html Grunnen til at jeg la denne linken ut her er fordi denne bloggeren er en del av de voksne bloggerne som samarbeider med dixierose. Jeg kjenner igjen henne fra den facebookbloggruppen for de voksne bloggerne. Jeg forstår ikke hvorfor de er blinde for realitetene? Har de ingen respekt for barns behov for privatliv? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MoKath Skrevet 3. april 2019 #10 Del Skrevet 3. april 2019 Er det virkelig så viktig at Aud i Trondheim (som du ikke kjenner) får vite at sønn/datter fikk 5+ på matteprøven eller spilte esel i Julespillet? Skryt i vei om barna dine til tanter, onkler og tremenninger, de har sikkert mer glede av informasjonen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hundeeier Skrevet 4. april 2019 #11 Del Skrevet 4. april 2019 Jeg har en bitteliten blogg, men jeg kommer ikke til å verken dele bilder av ungene mine eller mannen min, rett og slett fordi selv om de alle er på sosiale media så styrer de det selv men siden bloggen er min så styrer de ikke den, jeg mener at de ikke skal måtte godkjenne hva jeg skriver fordi de skal ikke måtte forholde seg til at de blir vist frem i bloggverden. Ja jeg skriver om de men det er ikke noe mer enn det og jeg legger ikke ut hele livet deres, rett og slett.Ungene mine er ikke mindre verdt hvis de får dårligere karakterer, jeg er stolt av de, men jeg syntes grensene for det som det skrives om i bloglandia er ganske drøyt noen gager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 4. april 2019 #12 Del Skrevet 4. april 2019 Jeg har en mor som heldigvis ikke evner å blogge. Alikevel deler hun informasjon om meg og en diagnose jeg har på facebook, åpenbart for å sanke sympati selv. Det plager meg utrolig mye, jeg har sagt det er ubehagelig, men hun fortsetter. Og jeg er over 30 år gammel! Har bodd for megselv i over 15 år. Noen mødre forstår ikke at barna deres har rett til å eie sin egen historie. Glad jeg ble født når jeg ble, og ikke i disse bloggtider, og glad for at moren min ikke er flink med data, da hadde jeg garantert vært utlevert på en blogg jeg også. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terteskjell Skrevet 4. april 2019 #13 Del Skrevet 4. april 2019 3 minutter siden, DianaV skrev: Jeg har en mor som heldigvis ikke evner å blogge. Alikevel deler hun informasjon om meg og en diagnose jeg har på facebook, åpenbart for å sanke sympati selv. Det plager meg utrolig mye, jeg har sagt det er ubehagelig, men hun fortsetter. Og jeg er over 30 år gammel! Har bodd for megselv i over 15 år. Noen mødre forstår ikke at barna deres har rett til å eie sin egen historie. Glad jeg ble født når jeg ble, og ikke i disse bloggtider, og glad for at moren min ikke er flink med data, da hadde jeg garantert vært utlevert på en blogg jeg også. Slikt er jo ikke greit at en mamma gjør😔 jeg spør alltid mine to døtre som er store om jeg kan legge ut ett bilde. Å jeg respekterer at de sier nei 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 4. april 2019 #14 Del Skrevet 4. april 2019 2 minutter siden, terteskjell skrev: Slikt er jo ikke greit at en mamma gjør😔 jeg spør alltid mine to døtre som er store om jeg kan legge ut ett bilde. Å jeg respekterer at de sier nei Ikke greit i det hele tatt, hun har "outet" noe jeg ville holde for meg selv for hele hjemstedet mitt som jeg i utgangspunktet hadde et ambivalent forhold til. Nå vet "alle" noe svært personlig om meg pga min mors eksponeringsbehov. Føler så med alle bloggerbarna, det jeg opplever er jo peanuts I forhold.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KonemorGunda Skrevet 9. april 2019 #15 Del Skrevet 9. april 2019 På 3.4.2019 den 0.41, Lambigirl skrev: Jeg snublet over denne voksne bloggeren på blogg.no https://audmarit.blogg.no/er-det-ikke-lov-a-vaere-stolt-av-sine-egne-barn.html Grunnen til at jeg la denne linken ut her er fordi denne bloggeren er en del av de voksne bloggerne som samarbeider med dixierose. Jeg kjenner igjen henne fra den facebookbloggruppen for de voksne bloggerne. Forhåpentligvis sitter de og blogger til hverandre i sin lille gruppe og har ikke så mange følgere utover det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 9. april 2019 #16 Del Skrevet 9. april 2019 (endret) Etter at Blogglisten.no forsvant, har disse skrekkens eksempler på hvor lite gjennomtenkt mange hobbyblogger er, - blitt mer eller mindre borte fra allmennheten. Likevel, bildene de legger ut blir jo ikke borte av seg selv, de blir der til glede og ergrelse for både den som er avbildet og for alle andre. Ekstremvarianten av slik eksponering, kan ende i retten: Artikkelen handler om en sak som er svært annerledes enn bloggere og andres «normale» eksponering av barn, men det er noe i dommen som kan virke lovende for SoMe-barnas fremtid. Kanskje kan andre foreldre snart begynne å forstå at de ikke eier sine barn og at foreldres oppgave er å skjerme og beskytte barna. Hva foreldre syns er morsomt og søtt når barnet er lite, er ikke det samme som at barnet - når det blir tenåring - vil synes det samme. Kanskje vil barnet se på det som inngripen i privatlivet, uthenging og latterliggjøring. https://www.tv2.no/nyheter/10535971/ «At barnet som syvåring ikke reagerer på slik offentliggjøring, utelukker ikke senere reaksjoner, f.eks. i ungdomstiden», skriver lagmannsretten i dommen. Et sentralt spørsmål i saken er om det ligger innenfor foreldreansvaret å samtykke til slik publisering på barnets vegne, men retten avviser dette: «At en forelder, som her, offentliggjør materiale av svært sensitiv og privat karakter om barnet på en, objektivt vurdert, utilbørlig måte faller utenfor rammen av det som naturlig omfattes av foreldreansvaret. Som påpekt av aktor vil barn i motsatt fall være uten beskyttelse mot utilbørlig offentliggjøring av private forhold fra foreldrenes side.» Endret 9. april 2019 av Pust Rettet feil 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg