Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ferdig utdannet sosionom i 2015 og mens jeg tok utdannelsen var jeg sikker på at det var det rette for meg. Jeg syns det var veldig spennende emner å lære om, og gledet meg til å endre folks liv!

Siden jeg ble ferdig utdannet har jeg jobbet i sosialtjenesten ved et stort Nav kontor. Jeg syns jobben min er vanskelig. Stresset, og den emosjonelle påvirkningen det har å jobbe med mennesker i ulike kriser gjør at jeg nå tenker jeg bomma på valg av studie. Jeg føler meg veldig utilstrekkelig, både ovenfor arbeidsgiveren min og ovenfor brukere. 

Jeg ønsker å bytte jobb, men er redd for at alle jobber innenfor sosialt arbeid vil ha denne påvirkningen på meg. 

Jeg lurer derfor på, sosionomer. Hva jobber dere med? Både det som er relevant til studie og ikke. Jeg trenger inspirasjon for hva jeg kan jobbe med som ikke drar meg ned på denne måten.

Anonymkode: 7ff86...47f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med en annen avdeling i nav? Kun saksbehandling for eksempel? Eller bup, dps, barnevern, sykehus, familievernkontoret? Er mange videreutdanninger å velge i også, så du kan spesialisere deg i det du har interesse for 🙂

Anonymkode: db366...0ba

AnonymBruker
Skrevet

Jobber også på Nav, på et av Norges største kontorer. Kanskje vi er kollegaer? 🙂 

I og med at er mange avdelinger med svært store forskjeller, så ville jeg bedt om sideforflytning om nåværende avdeling ikke passet for meg :) 

har for øvrig jobba i bvtj, BHG, og bv institusjon. Nav er den beste jobben jeg noen gang har hatt :) men det skal selvfølgelig være kompatibelt med personlighet også. 

Anonymkode: 9b1b9...042

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble ferdig utdannet sosionom i 2015 og mens jeg tok utdannelsen var jeg sikker på at det var det rette for meg. Jeg syns det var veldig spennende emner å lære om, og gledet meg til å endre folks liv!

Siden jeg ble ferdig utdannet har jeg jobbet i sosialtjenesten ved et stort Nav kontor. Jeg syns jobben min er vanskelig. Stresset, og den emosjonelle påvirkningen det har å jobbe med mennesker i ulike kriser gjør at jeg nå tenker jeg bomma på valg av studie. Jeg føler meg veldig utilstrekkelig, både ovenfor arbeidsgiveren min og ovenfor brukere. 

Jeg ønsker å bytte jobb, men er redd for at alle jobber innenfor sosialt arbeid vil ha denne påvirkningen på meg. 

Jeg lurer derfor på, sosionomer. Hva jobber dere med? Både det som er relevant til studie og ikke. Jeg trenger inspirasjon for hva jeg kan jobbe med som ikke drar meg ned på denne måten.

Anonymkode: 7ff86...47f

Hva med miljøteratpeut på skole?

Anonymkode: c2ff2...882

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å jobbe i nav uten brukerkontakt? Og uten mye saksbehandling? Finnes en slik stilling? Vil ikke ha lederansvar. 

Anonymkode: 3eee1...dcb

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å jobbe som veileder i tiltak?

Anonymkode: c4e5b...920

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...