AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #1 Skrevet 26. mars 2019 Hei! tenker å søke jobb hos dem som barnehageassistent og lurer derfor på hvordan det er å jobbe for dem, lønn, tilbyr de mange vakter og har de ryddige arbeidsvilkår? Anonymkode: ddff6...e13
Yuumi Skrevet 26. mars 2019 #2 Skrevet 26. mars 2019 Jobber for PVS, syntes det er veldig greit kombinert med studie. Hver måned oppdaterer du kalenderen din for hvilke dager du kan og ikke kan jobbe, så kan du selvfølgelig forandre det gjennom hele måneden. Jeg har fått mye vakter, og de andre jeg har snakket med har fått mye vakter. Uten at jeg vet, men så mistenker jeg at det er lettere å få vakter i vinterhalvåret enn sommerhalvåret. Arbeidsvilkårene er ryddige. og timelønnen varierer fra bhg til bhg 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #3 Skrevet 26. mars 2019 18 minutter siden, Emblja skrev: Jobber for PVS, syntes det er veldig greit kombinert med studie. Hver måned oppdaterer du kalenderen din for hvilke dager du kan og ikke kan jobbe, så kan du selvfølgelig forandre det gjennom hele måneden. Jeg har fått mye vakter, og de andre jeg har snakket med har fått mye vakter. Uten at jeg vet, men så mistenker jeg at det er lettere å få vakter i vinterhalvåret enn sommerhalvåret. Arbeidsvilkårene er ryddige. og timelønnen varierer fra bhg til bhg Kjenner du noen som har fått fast jobb også ved å jobbe gjennom dem ? Anonymkode: ddff6...e13
Yuumi Skrevet 26. mars 2019 #4 Skrevet 26. mars 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner du noen som har fått fast jobb også ved å jobbe gjennom dem ? Anonymkode: ddff6...e13 Hm, nei det tror jeg ikke at jeg gjør. Men jeg har møtt flere som har fått lengre vikariater. PVS 'taper' jo penger på at barnehagen ansetter deg direkte, så jeg ville forhørt meg litt.
Iben94 Skrevet 27. mars 2019 #5 Skrevet 27. mars 2019 Helt greit å jobbe for PVS. Anbefaler også at du oppsøker skoler/barnehager og spør om de trenger tilkallingsvikarer. Ofte bedre betalt + at du kanskje finner deg et sted du trives som du kan være hos mer eller mindre fast. Gjorde dette selv, og fikk jobb der straks etter studiene. Kjente til rutinene, arbeidstakerne og elevene ved skolen - noe som gjorde jobben mer lystbetont og trivelig!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #6 Skrevet 28. mars 2019 Jobber selv for PVS og har gjort det i 2 år vet om folk som har fått tilbud om fast jobb etter hvert. Jeg studerer ved siden av og kan jobbe mest i høstsemesteret. Har fått jobb alle dager jeg har satt meg opp i kalenderen. Anonymkode: 8b46f...730
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #7 Skrevet 28. mars 2019 Jeg jobbet for PVS mens jeg avsluttet min andre master. For å si det sånn - ikke forvent noe annet enn å være slave. Jeg satt med høyere utdanning enn samtlige jeg ble sendt til å jobbe med, og endte som regel med å gjøre det ingen andre ville gjøre. Det var ingen erfaring å høste, da jeg ikke fikk jobbe noe særlig med barn og unge, men ble som regel satt til å vaske og rydde. Jeg sluttet etter 1 år, og søkte heller på en ordentlig jobb da jeg var ferdig med utdannelsen. Det er jammen det annerledes å jobbe med barn og unge, når man ikke blir sett på som vikarierende slave. Syns ikke lønnen var rettferdig heller. Jeg ble ikke betalt lønnen jeg skulle hatt etter utdannelsesnivå og erfaring, men fikk kun assistentlønn. Anonymkode: ab661...621
eeqaz Skrevet 12. september 2023 #8 Skrevet 12. september 2023 Jeg opplever at det er mye rot med bestilling av timer og får ikke betalt for den utdannelsen jeg har. Det er mye en time her og der og når jeg trekker fra reiseutgifter sitter jeg igjen med omtrent ingenting. Tror de fungere bedre for de som vil jobbe i barnehage med i forhold til skole får jeg lite utbytte av å være innunder dette byrået,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå