Gå til innhold

Er bemanningsselskaper "arbeidsgiver"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg bare ensom som vikar sendt hit og dit og ikke være fast ansatt og vite når du har jobb eller ikke er slitsomt. Men aner ikke hva jeg vil holde på meg heller. Så det må jeg finne ut av. Savner å leve og det er kanskje det som jeg savner mest

Anonymkode: 5ec8d...412

har du søkt på faste stillinger ellers som ikke er bemanningsselskap. Det er viktig at du finner et sted der du blir ivaretatt. Hvis sjefer ikke ivaretar sine ansatte så er det noe som ikke stemmer.

Anonymkode: b812d...162

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 3.4.2019 den 6.08, AnonymBruker skrev:

har du søkt på faste stillinger ellers som ikke er bemanningsselskap. Det er viktig at du finner et sted der du blir ivaretatt. Hvis sjefer ikke ivaretar sine ansatte så er det noe som ikke stemmer.

Det er færre og færre som blir ivaretatt i dagens arbeidsliv uansett. Rovdrift er den nye måten å driver forretninger på. 

Anonymkode: df2fe...a04

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er færre og færre som blir ivaretatt i dagens arbeidsliv uansett. Rovdrift er den nye måten å driver forretninger på. 

Aha, synd det er sånn. Rovdrift er vel det jeg ble et offer for. Når jeg hadde latt mange ting bare passere, og tillatt meg å jobbe iblant ufaglærte så ble jeg et offer for noe som jeg ikke har sett makan til. 

• 3 år senere...
Skrevet
On 3/27/2019 at 2:31 PM, AnonymBruker said:

Ja, det kan bli litt slitsomt hvis man ikke er en del av "gjengen". Det er fort gjort å bli gående alene som utleid vikar, noe som fører til en lite trivelige arbeidsdager. Det å måtte jobbe alene kan være drepen for det psykososiale arbeidsmiljøet, og dagene blir lange. 

Jeg ville prøvd å snakke med vikarbyrået og se om du fikk andre oppdrag. Hvis ikke, bytt vikarbyrå, og helst noen som leier ut til et litt større miljø med likesinnede. Det å gå å tråkke alene uten særlig kontakt med andre er veldig lite ålreit, og jeg snakker av erfaring der. 

Samme her. Jobbet hos vikarbyrå i 2 år. Ble ensomt, savnet kollegaer man kunne drøfte jobben med og julebord

Skrevet
On 3/27/2019 at 9:41 PM, AnonymBruker said:

Å forholde seg til utenlandske kollegaer må man nok regne med på mange arbeidsplasser, enkelte bransjer er nok mer "utsatte" enn andre. Selv har jeg vært "vikarbyråvikar" hos et firma der utenlandske arbeidstakere er i flertall siden i fjor sommer og konsulenten min i vikarbyrået advarte meg på forhånd om at det var et kjent "problem" at de fra forskjellige nasjoner holder sammen. Det er spesielt merkbart i pausene, da sitter f.eks. de fra Polen sammen (og de er mange). Det er forsåvidt uproblematisk for meg, sånn er det bare og det er ikke noe å gjøre med det.

Jeg synes "oss" og "dem" mentaliteten på arbeidsplassen er mer slitsom å forholde seg til enn at det er mage utlendinger som jobber der. Det er åpenbart at de som er ansatt i bedriften ser ned på oss innleide "vikarbyråvikarer" og selv om jeg har jobbet nesten fulltid der i åtte måneder er jeg fortsatt en outsider. Vi som jobber via vikarbyrå får ikke være med på avdelingsmøter/personalmøter, vi blir ikke invitert til sosiale sammenkomster og vi får få tilbakemeldinger på jobben vi gjør. På avdelingen jeg jobber på er det tre arbeidslag. De fast ansatte jobber med et fast arbeidslag, under en fast arbeidsleder. Vi som jobber via vikarbyrå hopper mellom alle tre og dermed blir det også vanskelig å få en relasjon til de vi jobber sammen med eller lederne. Vi er og blir outsidere. 

Anonymkode: eafeb...68f

Stemmer også med min erfaring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...