AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #1 Skrevet 26. mars 2019 Det eneste kalde stedet Jeg har er i kjøleskapet, men det blir jo for kaldt. Og jeg har lest at de blir grå av det? I stua er det alltid varmest, så jeg har de på kjøkkenbenken eller -bordet, men ofte begynner de å bli sånn brune allerede dagen etter jeg kjøper dem. De blir brune ved stilken også brer det seg jevnt over skallet ganske raskt. Blir ikke brune inni med en gang selv om skallet er sånn, men de modnes veldig raskt og så får de jo brune flekker inni der til sist. Hvordan kan jeg unngå dette egentlig? Anonymkode: 0b41c...4d8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #2 Skrevet 26. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan jeg unngå dette egentlig? Kjøp noen umodne bananer og noen modne bananer, slik at de umodne kan modnes ferdig på kjøkkenbenken Anonymkode: b70f7...3ca 1
Gjest Juks Skrevet 26. mars 2019 #3 Skrevet 26. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp noen umodne bananer og noen modne bananer, slik at de umodne kan modnes ferdig på kjøkkenbenken Anonymkode: b70f7...3ca Akkurat slik jeg gjør det. Kjøper modne som jeg skal spise innen 1-2 dager, kjøper mellommodne som jeg spiser innen 3-5 dager, og grønne som da er klar 6-8 dager.... Du kan også fryse moden banan. Så tar du bananen opp fra fryser en god time før du skal spise den.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #5 Skrevet 26. mars 2019 Pakk stilken av bananen inn i plast, så blir de ikke så fort brune. https://www.instructables.com/id/Keep-Bananas-Fresh-Longer-slices-too/ Anonymkode: 421f5...f1b 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #7 Skrevet 27. mars 2019 Mine ligger i et mørkt litt kjølig skap. Da modnes de sakte. (Holder 1-2 uker litt avhengig av hvor moden de var fra før) Anonymkode: f1cf7...fa4
Jytte Skrevet 27. mars 2019 #8 Skrevet 27. mars 2019 Pakk de inn i folie og plast, men ikke for tett, og ha de øverst i kjøleskapdøra. Da holder de seg bra. Økologiske bananer selges ofte ikke i løsvekt dessverre.
Jytte Skrevet 27. mars 2019 #9 Skrevet 27. mars 2019 Akkurat nå, Jytte skrev: Pakk de inn i folie og plast, men ikke for tett, og ha de øverst i kjøleskapdøra. Da holder de seg bra. Økologiske bananer selges ofte ikke i løsvekt dessverre. Alu.folie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå