AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #1 Skrevet 26. mars 2019 Jeg har lite å sammenligne med, og kommer jo heller ikke til å nekte han å spise, men jeg må bare spørre dere andre likevel! Har en gutt på 14 år her hjemme som spiser så ekstremt mye!! Mye mer enn mannen i huset også. I dag, for eksempel, spiste han til middag 5 pølser med brød/lomper + fire brødskiver fordi han ikke ble mett. Jeg synes det er veldig mye mat!! Til vanlig, om vi for eksempel har pasta bolognese, småspiser han LETT tre gode porsjoner. Og han er egentlig ikke mett da heller. Spiser gjerne skål nummer fire om det er mer igjen. Han vil ikke ha grønnsaker heller. Er veldig kresen! Jeg har tenkt at han kan få gode porsjoner og heller fylle på med ekstra grønnsaker/ salat og lignende, men det går da altså ikke. Etter skolen spiser han mat med en gang han kommer hjem, to-tre brødskiver. Likevel spiset han like mye middag en time etterpå. Spiser deres ungdom like mye?! Kan legge til at han ikke har spesielt høyt aktivitetsnivå. En til to treninger i uka. Er heller ikke overvektig. Er høy og hengslete. Anonymkode: d87a0...5e6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #2 Skrevet 26. mars 2019 Dette er ikke mye for en gutt i verste voksealderen. Anonymkode: 60dca...71d 44
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #3 Skrevet 26. mars 2019 Alle mine tre brødre spiste helt sinnsyke mengder i den alderen. Roet seg mot slutten av ungdomskolen. Alle normalvektige hele livet. Anonymkode: 927ea...3d5 16
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #4 Skrevet 26. mars 2019 Tenåringsgutter er som et svart hull. Du kan putte et helt kjøleskap fult av mat inn der og det er fortsatt plass til kake. Anonymkode: 3e782...7ce 44
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #5 Skrevet 26. mars 2019 Skulle ikke stå «småspiser han lett», men «så spiser han lett». TS Anonymkode: d87a0...5e6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #6 Skrevet 26. mars 2019 Så i løpet av en dag er det helt normalt for en gutt på fjorten år å spise 18-20 brødskiver med pålegg, tre-fire porsjoner middag pluss snacks utenom som jeg vet han kjøper seg i skoletiden? Anonymkode: d87a0...5e6 8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #7 Skrevet 26. mars 2019 En i klassen min hadde med seg et brød som nistepakke hver dag hele ungdomsskolen. Kjøpte lett en bollepose vedsiden av det. Gutter i den alderen der er som sorte hull 😂😂 Anonymkode: 186d0...f32 16
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #8 Skrevet 26. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En i klassen min hadde med seg et brød som nistepakke hver dag hele ungdomsskolen. Kjøpte lett en bollepose vedsiden av det. Gutter i den alderen der er som sorte hull 😂😂 Anonymkode: 186d0...f32 Jeg synes det er så ekstremt mye mat!! 😳 ts Anonymkode: d87a0...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #9 Skrevet 26. mars 2019 Helt vanlig, om jeg skal gå ut fra hva 14 åringen her spiser. Helt vanvittig mye! Likevel er han også høy og hengslet. Han vokser imidlertid så fort at alle bukser han fikk til jul, og som da var i største laget, nå er for korte. Så det er kanskje ikke så rart at han spiser! Anonymkode: b3820...633 6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #10 Skrevet 26. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er så ekstremt mye mat!! 😳 ts Anonymkode: d87a0...5e6 Dét er det ingen som benekter. Men det er allikevel helt normalt. Anonymkode: 186d0...f32 24
asterix Skrevet 26. mars 2019 #11 Skrevet 26. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så i løpet av en dag er det helt normalt for en gutt på fjorten år å spise 18-20 brødskiver med pålegg, tre-fire porsjoner middag pluss snacks utenom som jeg vet han kjøper seg i skoletiden? Anonymkode: d87a0...5e6 Ja 7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #12 Skrevet 26. mars 2019 1 minutt siden, asterix skrev: Ja Den er grei! 😄 Anonymkode: d87a0...5e6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #13 Skrevet 26. mars 2019 Høy forbrenning. Min bror kunne spise ett brød om dagen. Mamma lagde masse fet og proteinrik mat, men han åt verre enn en hest 😕 han var tynn og hengslete, er fortsatt tynn, men eter ikke som en hest lengre 😅 husker vi var på burger King når han var 15 og jeg 17, han spiste den største burgeren han kunne få, dobbel chips og to halv litere med Fanta, fortsatt ville han ha en dessert! Jeg døde nesten etter en burger og chips 😅 Anonymkode: 3e175...6df 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #14 Skrevet 26. mars 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så i løpet av en dag er det helt normalt for en gutt på fjorten år å spise 18-20 brødskiver med pålegg, tre-fire porsjoner middag pluss snacks utenom som jeg vet han kjøper seg i skoletiden? Anonymkode: d87a0...5e6 Helt normalt ja. De trenger mye, så ikke legg begrensninger eller kommenter det😊 Anonymkode: 927ea...3d5 12
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #15 Skrevet 26. mars 2019 Så lenge han ikke har et vekt problem og ikke sluker maten så er det helt normalt. Anonymkode: 5de48...ea8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #16 Skrevet 26. mars 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt normalt ja. De trenger mye, så ikke legg begrensninger eller kommenter det😊 Anonymkode: 927ea...3d5 Legger ikke begrensninger, og kommenterer det heller ikke 🙂 ts Anonymkode: d87a0...5e6 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #17 Skrevet 26. mars 2019 Slik var eldstemann her også, men han spiste grønnsaker også. Og mye frukt. Minstemann var ikke like storspist, men det skyldes nok delvis noen allergier hos han. Anonymkode: b39fc...4fd 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #18 Skrevet 26. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Slik var eldstemann her også, men han spiste grønnsaker også. Og mye frukt. Minstemann var ikke like storspist, men det skyldes nok delvis noen allergier hos han. Anonymkode: b39fc...4fd Skulle virkelig ønske jeg fikk i han her grønnsaker og frukt også. Men nekter altså! Anonymkode: d87a0...5e6
Taffel Skrevet 26. mars 2019 #19 Skrevet 26. mars 2019 Mengden høres kjent ut, og har ikke blitt mindre med årene. Vår er nå 18 år. Men han får i seg mer enn tomme kalorier, uten at jeg mener det som kritikk til deg. Har de fått en hekt på å ikke spise sunt, så er det forferdelig vanskelig å snu. Men det er viktig at det blir et samarbeid og ikke en "krig" Sønnen her er opptatt av trening, så vi har fått inn å videreføre sunne vaner fra barndommen ved å fokusere på hva som bygger opp og hva som bygger ned, at havregrøt metter lengre enn loff med nugatti, og at vi mixer kjøtt, kylling og andre protener i ovnsbakte former, supper/lapskaus, grove pizahorn eller vårruller med mye vegetar som ligger i frysen for tining til de kommer hjem fra skolen eller gode smoothies som lillesøsteren er ekspert på å lage. Og innimellom gir vi F.... og kan spise skikkelig junk en hel helg. Men hverdagen skal være annerledes. Men at det går nesten ufattelige mengder... Oh, yes. 6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #20 Skrevet 26. mars 2019 Jeg er dame da men husker i tenårene jeg spiste og spiste ble aldri mett, moren min kommenterte det hele tiden da, så veldig bra du ikke gjør det, turte nesten ikke spise meg mett pga det. Men jeg er/ble nærmere 180cm lang og var tynn. Trente mye så ikke så rart. Broren min spiste også enorme mengder i perioder, så veldig vanlig. Anonymkode: a271a...d9c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå