AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #1 Skrevet 26. mars 2019 Hun prøver hardt på å være overlegen meg, denne bekjentskapen som jeg må forholde meg til. Går jeg og min lille familie f.eks på fine fjellturer, ja da tar hun samme rute-om ikke lengre. Og hun legger ut bilder på nett som er identiske med mine. Er jeg aktiv på noe, ja da hiver hun seg rundt og melder seg på maraton. For å liksom overgå.. Er det noe som skjer lokalt, så hiver hun seg med så snart hun vet at det er journalister der.. Mens vi andre ikke er opptatt av å komme på forsiden av en avis. Hun er veldig opptatt av å skryte av sine "bragder", mens de virkelige heltene skal stå i skyggen av henne.. Står jeg og snakker med noen i sosiale tilstelninger, så passer hun på å være tett på meg for å lytte. Har også sett at hun har fulgt etter meg og en annen, og kommet på unnskyldninger for hvorfor hun sto ved/bak døren. Hun prøver også å lage scener hvor det er mye folk, hvor hun mener jeg gjør feil/ikke følger med osv. Men dette biter jeg ikke på, og rister på hodet.. Det er åpenbart at hun ønsker at jeg skal bli sint og dumme meg ut. Det er ingenting jeg gjør som er unormalt. Men blir stemningen for god kan du banne på at hun kommer for å trekke meg fram på negativt vis. Hva feiler det dette mennesket? Anonymkode: 43c03...7b8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #2 Skrevet 26. mars 2019 Kan du ikke bare la henne være? Akseptere at dere er forskjellige? Kanskje til og med le litt av likhetene mellom dere? Anonymkode: 25a74...d49 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #3 Skrevet 26. mars 2019 Seriøst? Hvorfor gidder du å bry deg? Anonymkode: 2007e...e3e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #4 Skrevet 26. mars 2019 Hvilken relasjon har du til henne? Anonymkode: fa54f...a8a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #5 Skrevet 26. mars 2019 Jeg forstår situasjonen din, ts. Dette må oppleves som fryktelig ubehagelig for deg. Jeg har en venninne som tidvis har oppført seg likt mot meg. Hun står ofte og ler av meg i sosiale situasjoner, har slengt med leppa gjemt som «spøk», samt kommentert negativt på mitt utseende. Jeg vet at det ikke er noenting galt med hvordan jeg ser ut, og det er heller ingenting i veien med deg. Denne venninnen din har helt åpenbart store usikkerheter knyttet til seg selv og sitt utseende. Hun føler ganske sikkert at hun må konkurrere med deg, fordi hun ser på deg som «bedre» enn henne. Neste gang hun oppfører seg tåpelig, prøv og si ofra til henne. Ta henne i handlingen. Anonymkode: 0fea5...83d 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #6 Skrevet 26. mars 2019 Om det er noen som konstant konkurrerer med deg og trykker deg ned må du bare få dem ut av livet ditt ASAP. Anonymkode: e6aa2...948
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #7 Skrevet 26. mars 2019 Syns det høres litt merkelig ut at hun liksom skal være "ute etter" akkurat deg, med mindre dere har hatt en tettere relasjon tidligere og blitt uvenner eller noe sånt. Sikker på at hun ikke bare er svært kompetativ som person? At hun ser på alt som en konkurranse om å være best? Anonymkode: ba766...a6d 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #8 Skrevet 26. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår situasjonen din, ts. Dette må oppleves som fryktelig ubehagelig for deg. Jeg har en venninne som tidvis har oppført seg likt mot meg. Hun står ofte og ler av meg i sosiale situasjoner, har slengt med leppa gjemt som «spøk», samt kommentert negativt på mitt utseende. Jeg vet at det ikke er noenting galt med hvordan jeg ser ut, og det er heller ingenting i veien med deg. Denne venninnen din har helt åpenbart store usikkerheter knyttet til seg selv og sitt utseende. Hun føler ganske sikkert at hun må konkurrere med deg, fordi hun ser på deg som «bedre» enn henne. Neste gang hun oppfører seg tåpelig, prøv og si ofra til henne. Ta henne i handlingen. Anonymkode: 0fea5...83d Det er det ja. Hun er en skikkelig selvdigger som ikke ser sine egne feil. Skinner solen på noen så kommer hun tvert for å prøve å ta det fra deg, eller forsøke å overgå. Vet ikke hvorfor hun ikke helt greier å gi slipp på meg, for vi er jo ikke veninner en gang. Likevel kan jeg omtrent føøle pusten kaaldt i nakken. Jeg er ikke redd altså, men blir rimelig oppgitt og lei over å bli overvåket sosialt. Forteller minst mulig til henne, siden hun er den typen som sprer og forherliger sladder. Derfor følger hun nøye med på hva jeg sier til andre når vi er ute på noe sosialt. Vet ikke hva som gjør at hun ikke gir slipp på meg. Anonymkode: 43c03...7b8
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #9 Skrevet 27. mars 2019 Har du henne på sosiale medier? Blokker mennesket.. Anonymkode: dc021...02e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå