Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #1 Skrevet 17. april 2005 Litt humoristisk tema dette, men likevel plagsomt. Det har seg slik at jeg har ei venninne som følger meg med argusøyne, har jeg litt dårlig humør så setter hun diagnoser på meg, som om hun ikke har noe annet å gjøre. Det hører med til historien at hun studerer psykologi, kansje det er grunnen til at hun studerer og studerer og setter diagnoser. Kan bli sliten av dette, men som oftest kan jeg smile av det, hun er jo bare sjarmerende...
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2005 #2 Skrevet 17. april 2005 Jeg hadde en periode jeg analyserte venninna mi, men det var fordi hun hadde satt seg inn i en loop med ting hun gjentok hele tiden hihi dette er ikke deg vel??? Hun vet da dette her selv
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #3 Skrevet 17. april 2005 Vikrker som hun tror at hvis jeg ikke har godt humør så har jeg en psykisk lidelse. Prøver å si til henne at av og til er jeg ikke på topp og det får hun godta, men hun klarer ikke slutte med denne besettelsen. Ikke nok med at jeg får diagnoser slengt i tryne, hun mener alltid at når jeg har det vondt så kommer samboeren min å gå fra meg. Selv om jeg sier at vi aldri er så sammensveiset som når jeg er litt trist. Kompliserte greier dette, men også litt morsomt da. Virker som utdannelsen har gått til hode hennes...
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2005 #4 Skrevet 17. april 2005 ok så ille håper jeg ikke jeg var, jeg bare hang meg opp i at hun sa "Yesssss" spydig til alt som var kjipt en stund, ikke at det plaget meg :o Be venninnen din om å slutte med det tullet der, eller holde det for seg selv!
Cata Skrevet 18. april 2005 #5 Skrevet 18. april 2005 Sannsynligvis prøver hun ut det hun lærer i psykologistudiet, og du blir den ufrivillige prøvekaninen. Har du prøvd å be henne la fag være fag når dere er sammen? Og du kan jo si at du gjerne vil være lykkelig uvitende om dine nevroser eller depresjoner (eller hva det nå er for slags diagnose hun prøver å sette på deg) til det begynner å plage deg.
Gjest Gjesta Skrevet 18. april 2005 #6 Skrevet 18. april 2005 Du får prøve å se det humoristiske i det. Kan skjønne at det er iriterende ja. hadde blitt irritert selv jeg
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #7 Skrevet 18. april 2005 Det er ikke helt ukjent at mange studerer psykologi for å forstå mer om sine egne problemer og nevroser. Høres ut som om hun er litt overivrig. Jeg ville ha sagt ifra til henne at jeg ikke liker det.
Gjest SumoBryter Skrevet 18. april 2005 #8 Skrevet 18. april 2005 Jeg har hatt lignende problemer med venninner som oppfører seg som sosionomer og skal løse alle mine problemer, fortelle meg hvordan jeg skal og ikke skal tenke og handle.... Forstår at det kan være irriterende. Samboeren min ble fryktelig irritert på meg da jeg studerte psykologi jeg kategoriserte han som A-type personlighet (og det er han ) Jeg har også kategorisert hele familien min og min ex manns familie etter psykologi boken. Min ex manns far har helt klare tvangslidelser . Og jeg selv lider vel av angst. Det er bare kategorisering. Jeg håper dog ikke hun har sagt at du er schitsofren eller har bipolar personlighet eller noe sånt for da hadde jeg i hvertfall blitt fornærmet.
Gjest seroxata Skrevet 19. april 2005 #9 Skrevet 19. april 2005 ok så ille håper jeg ikke jeg var' date=' jeg bare hang meg opp i at hun sa "Yesssss" spydig til alt som var kjipt en stund, ikke at det plaget meg :o Be venninnen din om å slutte med det tullet der, eller holde det for seg selv![/quote'] jeg har merket at dette problemet er tilbake igjen nå forøvrig.. jeg tar meg i å si det hele tida, til familie og alle.. men ikke sånn spydig måte denne ganga, jeg sier det når jeg blir måpende eller noe er morro..ikke ta deg nær av det denne gang Til du med venninna,.... jeg ville sagt rett ut til henne hva jeg føler om saken, selv om hun studerer dette her, så betyr det ikke at hun bare kan bruke deg som prøvekanin! og om hun sier med en gang noe er galt, at typen går fra deg, så tror jeg ikke hun følger godt med i studiene sine, for å være helt ærlig.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå