Gå til innhold

Advokat som tar gratis konsultasjonstime?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet noen om noen gode advokater som tar gratis konsultasjonstime?

Det gjelder et arveoppgjør etter min mors dødsfall. Jeg er 25 år og har ikke all verdens med penger, så jeg tenker å kontakte diverse advokater slik at jeg vet at den jeg velger gjør en god jobb. Jeg har nemlig en stefar som mener at jeg ikke skal få noen morsarv.

På forhånd takk!

Anonymkode: 76404...950

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste advokater gir 30 min gratis konsultasjon. Bare ring rundt og hør.

Ellers er det noe som heter advokatvakten som også gir gratis 30 minutter.

Hør også med jussbuss. De tar kanskje ikke arvesaker, men kan kanskje veilede deg videre.

Anonymkode: f47c6...db1

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet noen om noen gode advokater som tar gratis konsultasjonstime?

Det gjelder et arveoppgjør etter min mors dødsfall. Jeg er 25 år og har ikke all verdens med penger, så jeg tenker å kontakte diverse advokater slik at jeg vet at den jeg velger gjør en god jobb. Jeg har nemlig en stefar som mener at jeg ikke skal få noen morsarv.

På forhånd takk!

Anonymkode: 76404...950

Hva tror du en advokat får gjort på minimalt med tid? Hva som er er god advokat kommer helt an på hvordan du vurderer en god advokat. De dyreste og angivelig beste advokatene har en timepris på over kr. 3 000. Og i advokatbransjen løper kronene meget raskt. 

Når du er arving og ikke får pliktdelsarven din, så kan du kreve offentlig skifte og du kan gjøre dette ved å kontakte skifteretten/stedets tingrett når tid som helst etter dødsfallet men før arven er fordelt. Da gir du beskjed om at du vil ha offentlig skifte.

Anonymkode: 7a4d5...85d

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er billigere (og smartere...) og sette seg inn i arveloven.

Gratis tilgjengelig på nett og litteratur om den finner du gratis på biblioteker (og sikkert på nett det også).

Lykke til!

Anonymkode: 32612...195

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...