Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Her i denne tråden kan dere anonyme brukere si nettopp hvorfor folk er umodne for de liker ting på den og den måten.

For dette vil jeg nemlig vite siden det provoserer meg grundig at dere sitter der og skjuler dere bak "gjest" og "fjollhild" og lignende og lirer av dere at dere er umodne uten å kjenne personen.

Kanskje ikke jeg bør ta dere seriøst siden dere mest sannsynligvis er kun ute etter å provosere hele gjengen, men jeg spør likevel.

Det virker som at det å si "du er umoden" er den enkleste og mest moderne frasen her inne for tiden.

Slutt med det. Før jeg får lyst til å sparke en gris (jøss så umodent)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Er det ikke litt mer umodent å ikke akseptere at folk velger å være anonyme på nettet?

Og for den skyld, så kan det jo skjule seg hvem som helst bak et nick. Gir i hvertfall ikke meg så veldig mye mer tiltro til et innlegg. For meg så forblir du en anonym på lik linje med alle gjestene her Spidey.

Har lyst til å minne om en liten regle jeg lærte i barnehagen:

Den som er med på leken må tåle steken!

Sånn er det på Internet også. Du må tåle at alle ikke er enig med deg, eller bruker virkemidler DU kanskje ikke liker for å uttrykke dem. Sorry, but that's life.

Gjest Violetta
Skrevet

Her er jeg faktisk litt enig med gjest. Alle er vi jo anonyme her inne. Om man har nick eller ikke, de fleste er jo ukjente og trenger ikke en gang være den de gir seg ut for.

Dette er et anonymt diskusjonsforum på internett, og man bør bruke det deretter.

Gjest Ninakanin
Skrevet

men jeg ser poenget til spidey. De av oss som har registrerte nick kan ikke komme med bastante utsagn uten underbygging uten å bli spurt direkte om det. Hvis en gjest sier "du er umoden", vil gjesten kunne la være å svare uten at denne ene bestemte gjesten senere vil bli forbundet med "du er umoden"-komentaren. Men vi registrerte brukere danner jo en slags personlighet her inne, jeg vet for eksempel hvilke svar og råd jeg kan forvente å få fra madam felle. De skiller seg ofte fra nett-personligheten til la oss si kafka eller rattle.

Det er enklere for en gjest å si hva han/hun vil uten å bli sitert eller knyttet til det han/hun sa, mens en med reg.nick vil sannsynligvis måtte svare for innleggene sine senere og lar derfor være å si sånne ting.

uavhengig om folk her inne er ekte, uekte, slemme , gode eller hva det nå skulle være.

Gjest gjest1
Skrevet

Jepp jeg er umoden. Bare drit i denne tråden, dere forstår ikke uansett, bare ninakanin som tydeligvis har giddet å engang prøve å sette seg inn i det. Hvis dere unnskylder meg går jeg og leker med barbiedukkene mine nå.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener Spidey og er enig med Ninakanin.

Forresten syns jeg de uttalelsene du hadde nå sist var fryktelig umodne! Skamme seg! :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Ja jeg ser dette nå. Beklager, jeg mente da My little ponny (verste er at det ligger en slik på skrivebordet mitt og den er min :oops: )

Gjest Anonymous
Skrevet

Man passer seg litt mer når man er registrert bruker. Er ikke bare å slenge rundt med leppa på samme måte som når man er gjest. Du kan ikke være sur mot alle uten senere å få det tilbake. Som gjest kan man lire ut av seg all møkka man bare vil og skylde på neste gjest. Feigt!

Gjest Anonymous
Skrevet

Er kvinneguiden kun en intern venninneklubb? Vel, da kan dere få ha den i fred for meg. Jeg har ikke lyst til å bygge opp en fiktiv person her inne, men jeg har empati og livserfaring og er nå engang sånn at jeg gjerne hører på folk og gir råd dersom jeg føler jeg kan gi råd. Jeg har levd i 40 år og har vært med på mye sprøtt, derfor har jeg erfaringer jeg nå i etterkant har reflektert over og jeg har lært mer om meg selv etter som jeg har blitt litt eldre.

Jeg har kanskje sagt at en trådstarter virket umoden her inne, og det er fortsatt mitt inntrykk. Skal det være en "Intern kvinneklubb" her med den hensikten at alle får klapp på skulderen og beskjed om "at det er alle andre som er dumme, stakkars deg"? (Nå generaliserer jeg litt for mye for å få fram poenget mitt.)

Min hensikt med å skrive her er for å gi noen en input de kanskje ikke ville fått ellers, som forhåpentligvis vil få dem til å tenke selv i nye baner og kanskje få en nyttig "ahaopplevelse". Ikke for å provosere eller rakke ned på noen.

Den som leser kritikk inn i absolutt alt som blir sagt her, har antageligvis en lav selvfølelse. Arbeidslivet og livet generellt er tøft, og den som ikke strammer seg opp og utvikler seg selv, blir tråkka på.

Og den som skriver inn her må regne med å få forskjellige tilbakemeldinger. Det man må gjøre er å lese gjennom svarene, og tenke gjennom om det har noe sannhet i seg. Det man ikke synes har det, bryr man seg ikke om.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du ikke skjønt at alle er anonyme her uansett om man kaller seg Spidey eller whatever??

Og en ting til, hvis du ikke vet hva det vil si å være umoden, ja, så beviser du vel bare atter engang at det er nettopp det du er. Du oppfører deg jo umåtelig barnslig, og lite voksent. Du furter, og oppfører deg veldig fjortiss, men så er det vel det du er også...

Skrevet
Er kvinneguiden kun en intern venninneklubb? Vel, da kan dere få ha den i fred for meg. Jeg har ikke lyst til å bygge opp en fiktiv person her inne, men jeg har empati og livserfaring og er nå engang sånn at jeg gjerne hører på folk og gir råd dersom jeg føler jeg kan gi råd. Jeg har levd i 40 år og har vært med på mye sprøtt, derfor har jeg erfaringer jeg nå i etterkant har reflektert over og jeg har lært mer om meg selv etter som jeg har blitt litt eldre.

Jeg har kanskje sagt at en trådstarter virket umoden her inne, og det er fortsatt mitt inntrykk. Skal det være en "Intern kvinneklubb" her med den hensikten at alle får klapp på skulderen og beskjed om "at det er alle andre som er dumme, stakkars deg"? (Nå generaliserer jeg litt for mye for å få fram poenget mitt.)

Min hensikt med å skrive her er for å gi noen en input de kanskje ikke ville fått ellers, som forhåpentligvis vil få dem til å tenke selv i nye baner og kanskje få en nyttig "ahaopplevelse". Ikke for å provosere eller rakke ned på noen.

Den som leser kritikk inn i absolutt alt som blir sagt her, har antageligvis en lav selvfølelse. Arbeidslivet og livet generellt er tøft, og den som ikke strammer seg opp og utvikler seg selv, blir tråkka på.

Og den som skriver inn her må regne med å få forskjellige tilbakemeldinger. Det man må gjøre er å lese gjennom svarene, og tenke gjennom om det har noe sannhet i seg. Det man ikke synes har det, bryr man seg ikke om.

Godt skrevet!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har et visdomsord som jeg prøver å leve etter:

"Det er ikke lett å forandre seg, men det er det eneste som nytter."

Hilsen gjesten over, med 40 års vekslende erfaringer.... :)

Gjest Formosiss
Skrevet

All kudos til deg for et godt skrevet innlegg!

For øvrig er jeg enig med den andre gjesten også; er man med på leken får man tåle steken!

Det vil alltid være folk som er ute etter å provosere, og dette -vet- både jeg, du og alle andre. Derfor synes jeg faktisk at det er en smule umodent å ta så på vei for det, for det -er- faktisk bare å ignorere det, og dersom man er uenig og sier at man faktisk kan såre folk ved å gjøre dette, så får folk huske at de sitter på nettet og ikke i en rådgivningsgruppe - alt må tas med en klype salt :-)

Gjest gjest1
Skrevet

Jo jeg skjønner hva du mener, men likevel er det ganske unødvendig å rakke ned på en person når det ikke er personen det er snakk om, men problemet det er snakk om. Det er godt mulig jeg er umoden, jeg er jo bare 19 år, og skulle bare mangle jeg ikke skrev om meg og mine venninner som hadde syklubb igår og spiste hjemmelaget kake og drakk kaffe, bare for å generalisere litt selv.

Mitt poeng er at det er bedre å gi støtte i innleggene til folk og godta hvordan de er, enn å rakke ned på dem fordi de er umoden i skrivemåte osv.

Har folk det kjipt fra før av, er det lite morsomt å i tillegg få noe slikt slengt i fleisen.

Gjest gjest1
Skrevet

Hei Spidy! Kan jeg få være med å leke?? :tunge1:

Nei seriøst, shitt kasting og annet tull fra gjester virker (på meg) 10 ganger mere provoserende enn fra registrerte brukere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Men akkurat når det gjelder deg spidey er det faktum at du er såpass umoden som du er en viktig faktor. Du steiler omtrent alltid når folk svarer på innleggene dine fordi folk ikke svarer slik du vil. Du må jo tåle kritikk også.

Skrevet

Legger man ut innlegg her, kan man ikke forvente at alle skal være enig og tre støttende til. Det er fryktelig mange innlegg her jeg sitter og rister på hodet av. Nettopp fordi de er umodne de som skriver inn. De må tåle å høre det.

Gjest gjest1
Skrevet
Men akkurat når det gjelder deg spidey er det faktum at du er såpass umoden som du er en viktig faktor. Du steiler omtrent alltid når folk svarer på innleggene dine fordi folk ikke svarer slik du vil. Du må jo tåle kritikk også.

Hmm, nå har ikke jeg lest alle innleggene til Spidy, men jeg må si at jeg ikke kjenner igjen henne i det du sier.. Man blir jo ikke automatisk umoden om man er uenige i de svarene man får her inne da!

Gjest gjest1
Skrevet

Jo, men jeg er såpass lei at det er mest gjester det kommer fra, at jeg omtrent kvier meg for å skrive innlegg her om jeg har et problem, for jeg tar meg ganske nær av ting på internett når humøret er på bunn pga problemet jeg trenger å lufte. Så klart går jeg i forsvarsposisjon da. Og ofte er det "flere" gjester som så mystisk rotter seg sammen. Hadde det vært registrerte brukere, kunne jeg ha visst hvor jeg hadde den brukeren iallfall, men gjester er slike som kommer og går, og som selv tar kritikk veldig dårlig. Men men.

Dere får jo styre som dere vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...