Gå til innhold

Kommunikasjonsbransjen - Noen her med erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Noen som vet hvordan sjansene er for å få jobb innen kommunikasjon? (Kommunikasjonsrådgiver, etc.) Stemmer det at dette er veldig vanskelig, og at det er 100 - 150 søkere per stilling? (Har inntrykk av at det er slik, her i Oslo-området).

Jeg har jobbet mange år som journalist (lokalavis), og vurderer å forsøke å gå inn i kommunikasjon. Men (så langt) har jeg inntrykk av at det er veldig vanskelig å få jobb.. Stemmer det?
  * Hva slags bakgrunn bør man ha? (er journalister attraktive her, eller foretrekker de kommunikasjons-rettet utdanning?)
  * Hvordan er det å jobbe i bransjen? Hva gjør at du trives / ikke trives?
  * Hvilke egenskaper bør man ha?
  * Hvordan er karriere-mulighetene?

Anonymkode: 2eedb...50a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

PS. Jeg vurderer nemlig å ta en Mastergrad i Digital kommunikasjon. Men er usikker på om det virkelig vil høyne mine sjanser for en god jobb, og om det er verdt de 2 årene (økonomisk sett) som det koster med utdanning i voksen alder.

Med "kun" min journalist-bakgrunn, har jeg inntrykk av at konkurransen på kommunikasjons-jobbene er veldig hard. Har sendt en del søknader jeg ikke har fått svar på. Og har vært på ett intervju, men fikk da beskjed om at jobben gikk til en med mer erfaring i kommunikasjon. (På den stillingen var det over 100 søkere).
Noen som kjenner til utdanningen jeg nevner, forresten?

Anonymkode: 2eedb...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...