Gå til innhold

Aktivitetsarmbånd, helsefagarbeider, hvordan bruke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! :) Dette er vell spesifikt rettet mot dere som er helsefagarbeidere/sykepleiere/jobber innen helse.. Jeg har nylig skaffet meg fitbit. Problemet er at jeg kan ikke bruke den på jobb, og jeg kunne jo tenkt meg å se hvor mange skritt jeg går i løpet av en arbeidsdag, hvordan pulsen min forandrer seg osv. Det er flere på jobben som bruker klokken sin gjennom vakten, men jeg har prøvd å ha den på meg og jeg måtte ta den av meg etter en halvtimes tid. Syns rett og slett det føles ekkelt og rart ut å ha klokka på hånden. Føler jeg ikke klarer å vaske hendene ordentlig og at den er litt i veien på en måte. Har dermed vurdert å ta den rundt ankelen, men båndet er selvfølgelig for lite... Noen som har kjøpt ekstra bånd for å få den rundt leggen? 

Anonymkode: 21a85...99f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleide ha den rundt ankelen, var fort kort rem, så la den inni sokken 😛 
Vi hadde ikke lov til å ha noe rundt håndledd. 

Er jo litt sent nå når du allerede har skaffet deg en fitbit, men det finnes mange alternative målere som kan festes i rem rundt halsebn, eller klipses på bh eller buksekant. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, _popcorn_ skrev:

Jeg pleide ha den rundt ankelen, var fort kort rem, så la den inni sokken 😛 
Vi hadde ikke lov til å ha noe rundt håndledd. 

Er jo litt sent nå når du allerede har skaffet deg en fitbit, men det finnes mange alternative målere som kan festes i rem rundt halsebn, eller klipses på bh eller buksekant. 

Så du bare tok av reimen og la den inni sokken? Målte den puls osv da? 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Så du bare tok av reimen og la den inni sokken? Målte den puls osv da? 

Nei, den målte bare skritt, min var av litt enklere type som kun målte skritt. Jeg tok ikke av reimen heller da, jeg la reimen rundt ankelen uten å feste, og så trakk jeg sokken over for å holde den på plass. 

AnonymBruker
Skrevet

I sokken legger jeg også fitbiten. Den måler da så klart ikke puls, men det er jo i seg selv ikke grunnen til at man skaffer seg aktivitetsmåler.

Anonymkode: 9a5b6...68b

• Liker 1
Skrevet

Du kan enkelt bytte reim, de finst i flere størrelser. Evt. vet jeg at mange bruker en hårstrikk til å forlenge reima, da pleier den å gå rundt ankelen 😁

AnonymBruker
Skrevet

Hmm, ok. Jeg er opptatt av pulsmålingen også skjønner dere. Takk for svar! 

AnonymBruker
Skrevet

Enten rundt ankelen eller i lommen, begge deler funker fint. 

Anonymkode: b159c...fe1

Skrevet

Har den på ankelen - måler puls og alt hos meg :) Har reima rundt foten og dokk utenpå.

AnonymBruker
Skrevet

Har og min rundt ankelen. Syns og det er ekkelt med dem som går med de hele tiden. Vi står jo i stell og annet dritt, så blir fort uhygienisk. 

Anonymkode: 1062d...f24

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket aktivitetsarmbånd har dere? Enig i at det er ekkelt med de som bruker armbåndet hele tiden i løpet av vakten... Nekter å tro de spriter og vasker klokka flere ganger i løpet av vakten liksom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...