AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #1 Skrevet 26. mars 2019 Gjelder et barn på nesten 5 år. Er så utagerende mot sin søster (10) iform av: Slag, sparking, kaster ting på henne osv. Jeg har barna annenhver uke, og er utslitt av konstant krangling. Prøver snakke til 5 åringen og spørre hvorfor hun er så sint og hun sier hun klarer ikke la være. Prøvd time - out, og må separere de fysisk så ingen blir skadd. Hvor henvender jeg meg? Helsestasjon? Familievernkontor? Om dette er et utløp for at hun ikke takler flytte er det jo best at barnet får bo en plass. Anonymkode: cf7fc...a6b
Gjest Dævendøtte Skrevet 26. mars 2019 #2 Skrevet 26. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om dette er et utløp for at hun ikke takler flytte er det jo best at barnet får bo en plass. Ja, hvis dette er årsaken, vel og merke. Er hun likedan hos den andre forelderen? Hva med å skille barna en gang i blant, ha de annenhver uke, men ikke samtidig.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #3 Skrevet 26. mars 2019 1 minutt siden, Dævendøtte skrev: Ja, hvis dette er årsaken, vel og merke. Er hun likedan hos den andre forelderen? Hva med å skille barna en gang i blant, ha de annenhver uke, men ikke samtidig. De er kun sammen annenhver uke, har ikke samme pappa. Anonymkode: cf7fc...a6b
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #4 Skrevet 26. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De er kun sammen annenhver uke, har ikke samme pappa. Anonymkode: cf7fc...a6b Dette er kun et problem når søsteren er der. Alene med de voksne (mor/far) er 5 åringen rolig. Har sett litt på familievernkontoret sin terapi... Anonymkode: cf7fc...a6b
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #5 Skrevet 26. mars 2019 Tror familievernkontoret kan være rett plass å begynne. Du får sikkert flere råd her. Lykke til! Anonymkode: 0193f...0d4 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #6 Skrevet 26. mars 2019 Håper du får mer hjelp enn jeg fikk.Her fikk vi lavterskel tilbud inn for å observere barnet så var kun bhg som fikk konkrete råd til hva de burde gjøre i de ulike situasjonene. Savnet konkrete råd i hjemmet også men det fikk vi ikke. Anonymkode: 48e1d...80a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #7 Skrevet 26. mars 2019 Kansje det er flyttingen? Mulig det hadde vært bedre for henne å ha en base, se hvordan hun blir når hun har det sånn kansje? Anonymkode: 298a0...695
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #8 Skrevet 26. mars 2019 Sjalusi, hvis det er kun søster det går utover? Er det problemer med atferd på skolen? Anonymkode: 41ff7...20a 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #9 Skrevet 26. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjalusi, hvis det er kun søster det går utover? Er det problemer med atferd på skolen? Anonymkode: 41ff7...20a Min 5 åring går i bhg. Ingen problem der.. Anonymkode: cf7fc...a6b
Kattugla Skrevet 27. mars 2019 #10 Skrevet 27. mars 2019 Jeg tenker at hun ikke liker å måtte dele oppmerksomheten med storesøster, altså at dette handler om sjalusi. Har hun søsken hos den andre forelderen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå