Gå til innhold

Blør kun 1 dag. Kan dette påvirke muligheten for graviditet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Har en veldig stabil syklus. TR kommer på dag 26-27 hver eneste mnd. Slik har det hvert siden jeg kan huske både før og etter p pille slutt.

Men jeg blør veldig lite. Jeg fyller knapt ett truseinnlegg den dagen, og kanskje litt på dag 2, men da er det såpass lite at jeg hadde klart meg uten innlegg. Dette bekymrer meg. Noen som har lignende og har blitt gravid eller som har erfaring rundt dette, og om det er normalt?

Jeg har eggløsning hver mnd (temper). Men er redd det at jeg blør så lite kan ha en innvirkning på dette selv om jeg har eggløsning.

Har legetime på fredag, og skal høre med fastlegen, men er ett par dager til å klarer ikke la være å tenke at noe er galt 😕 

Anonymkode: b7365...a75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det helt likt! Etter jeg sluttet på p-pillene var syklusen stabil, men blødde svært lite. To dager med bittelitt blod og så var det over. Jeg ble gravid på 3. forsøk :) så det trenger ikke bety noe! 

Anonymkode: 16d23...a62

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde det helt likt! Etter jeg sluttet på p-pillene var syklusen stabil, men blødde svært lite. To dager med bittelitt blod og så var det over. Jeg ble gravid på 3. forsøk :) så det trenger ikke bety noe! 

😀 Det var godt å høre. Har du det fortsatt slik? Hvor lite blødde du? Var det slik før du begynte på prevansjon?

Jeg blødde i 3 dager mens jeg gikk på prevansjon og før, og jeg brukte tampong. Ikke mange, men jeg kunne bruke det. Nå bruker jeg kun innlegg.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😀 Det var godt å høre. Har du det fortsatt slik? Hvor lite blødde du? Var det slik før du begynte på prevansjon?

Jeg blødde i 3 dager mens jeg gikk på prevansjon og før, og jeg brukte tampong. Ikke mange, men jeg kunne bruke det. Nå bruker jeg kun innlegg.

Jeg er fortsatt gravid (uke 34), så blir spennende å se om det blir likt når mensen kommer tilbake. Jeg blødde så lite at det holdt med tynneste bindet/truseinnlegget. Mengdemessig hadde jeg kanskje trengt to sånne innlegg første dagen. Dagen etter var det kun litt brunt. Kunne ikke bruke selv minste tampongtypen for den var alt for tørr når den skulle ut. Det var ikke slik før jeg begynte på prevensjon.. da blødde jeg mye mer.. og på prevensjon blødde jeg enormt! 😛

Når sluttet du på p-piller? For mange kan det ta lang tid før alt er tilbake til normalen. Betyr ikke nødvendigvis at man ikke blir gravid i denne perioden, men at man kan ha f.eks ustabile sykluser, ustabile blødninger osv en stund :)

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fortsatt gravid (uke 34), så blir spennende å se om det blir likt når mensen kommer tilbake. Jeg blødde så lite at det holdt med tynneste bindet/truseinnlegget. Mengdemessig hadde jeg kanskje trengt to sånne innlegg første dagen. Dagen etter var det kun litt brunt. Kunne ikke bruke selv minste tampongtypen for den var alt for tørr når den skulle ut. Det var ikke slik før jeg begynte på prevensjon.. da blødde jeg mye mer.. og på prevensjon blødde jeg enormt! 😛

Når sluttet du på p-piller? For mange kan det ta lang tid før alt er tilbake til normalen. Betyr ikke nødvendigvis at man ikke blir gravid i denne perioden, men at man kan ha f.eks ustabile sykluser, ustabile blødninger osv en stund :)

Har det akkurat som deg :) Godt å høre at du ble gravid uten problem! 

Sluttet i november. Fikk mensen med en gang, så gikk rett over i vanlig syklus fort heldigvis etter 10 års bruk. Har hatt 4 blødninger alle helt likt 1-2 dager. Null forandring. 

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Ble gravid etter 5 mnd, 7 mnd og 12 mnd hver gang 

Anonymkode: 8d5c9...184

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det behøver ikke å ha noe å si. Det som er viktig er at lutealfasen er lang nok og at du får tykk nok endometriet. Har du det så er det ikke noe problem. 

Anonymkode: 5acc6...cc3

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det behøver ikke å ha noe å si. Det som er viktig er at lutealfasen er lang nok og at du får tykk nok endometriet. Har du det så er det ikke noe problem. 

Anonymkode: 5acc6...cc3

Lutealfasen min er på 14-16 dager. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har det akkurat som deg :) Godt å høre at du ble gravid uten problem! 

Sluttet i november. Fikk mensen med en gang, så gikk rett over i vanlig syklus fort heldigvis etter 10 års bruk. Har hatt 4 blødninger alle helt likt 1-2 dager. Null forandring. 

Er jo mulig det går seg til, men som sagt trenger det ikke ha noe å si for om man blir gravid eller ikke :) Nå får du jo hørt med lege på fredag, så har kanskje han noen tanker og. Er hvert fall ikke grunn til bekymring før man har prøvd et års tid. Jeg og gikk på p-piller i 10 år forøvrig :)

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen min anbefalte meg å få det sjekket. Så har hvert inne å tatt noen prøver samt gynekologisk undersøkelse. Han var veldig tydelig på at det er helt normalt etter en så lang periode med ppiller å bruke litt tid på å komme tilbake til en normal syklus. Håper alt er bra. Gruer meg egentlig. Man tror ofte at det er noe galt. Får vel svar mandag-tirsdag.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :)

Syns personlig ikke at hun ga noe ordentlig svar annet enn at prøvene dine er normale, og at kanskje noe av spiralen sitter igjen.

Skulle ønske hun også fortalte litt om at det i de fleste tilfeller er normalt, og at noen blør mindre enn andre.

Hun går direkte til at årsakene MÅ være sammenvoksinger i livmoren. 

Hva tenker du? Var du fornøyd med svaret?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :)

Syns personlig ikke at hun ga noe ordentlig svar annet enn at prøvene dine er normale, og at kanskje noe av spiralen sitter igjen.

Skulle ønske hun også fortalte litt om at det i de fleste tilfeller er normalt, og at noen blør mindre enn andre.

Hun går direkte til at årsakene MÅ være sammenvoksinger i livmoren. 

Hva tenker du? Var du fornøyd med svaret?

Tenker akkurat som deg, tok derfor kontakt med min gynekolog som er spesialist innenfor fertilitet. 

Hun sa som følger:

«Nei det der synes jeg var veldig brutalt og mye unødig bekymring potensielt! Jeg anbefaler deg å ta det HELT med ro, fortsette prøvingen og har det ikke klaffet innen august tar du kontakt med meg igjen, så kan jeg se på deg bare så vi kan utelukke ting. Enn så lenge: ikke bekymre deg, dette er helt normalt. Skjønner at man lett kan bli utålmodig, men gi det tid. Jeg er helt sikker på at kroppen din har det helt fint jeg😊»

Så da gjør jeg akkurat som hun sier:) hun mener at det kan ta tid før kroppen stabiliserer seg, og hun har helt sikkert rett.

Om ikke får vi se i august:)

Anonymkode: 98b9b...10b

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker akkurat som deg, tok derfor kontakt med min gynekolog som er spesialist innenfor fertilitet. 

Hun sa som følger:

«Nei det der synes jeg var veldig brutalt og mye unødig bekymring potensielt! Jeg anbefaler deg å ta det HELT med ro, fortsette prøvingen og har det ikke klaffet innen august tar du kontakt med meg igjen, så kan jeg se på deg bare så vi kan utelukke ting. Enn så lenge: ikke bekymre deg, dette er helt normalt. Skjønner at man lett kan bli utålmodig, men gi det tid. Jeg er helt sikker på at kroppen din har det helt fint jeg😊»

Så da gjør jeg akkurat som hun sier:) hun mener at det kan ta tid før kroppen stabiliserer seg, og hun har helt sikkert rett.

Om ikke får vi se i august:)

Nettopp! Ville ikke være for hard i svaret mitt, men tenker det samme!

Vi som ikke er leger forstår såpass, så det viser jo hvor inkompetent hun er. Bra du tok kontakt med gynekologen din. 

Da jeg var innom får å ta prøver å en undersøkelse var jeg nervøs å fortalte om min blødning. Hun sa at jeg ikke skal bekymre meg, og at alt så bra ut, og at det kan være en bivirkning av p piller, men at det vil gå seg til. Hun tok noen prøver av meg bare for å dobbeltsjekke, men hun roet meg ned med at det bare var å prøve på barn. Jeg hadde tydelig eggløsning, og alle tegn til at kroppen min fungerte normalt. 

Godt du fikk svar fra legen din, og at hun fikk forklart deg situasjonen. For jeg regerte også på svaret du fikk. Jeg har gjort en del research etter å ha hvert hos gynekologen å funnet mye interessant derfor jeg ble litt sjokkert da hun ga deg det svaret. 

Denne mnd hadde jeg forresten en blødning på 3 dager! :) Så det er ett veldig godt tegn på at kroppen min har begynt å stabilisere seg etter 5 mnd med 1 dag mens. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja sant - ja jeg ble jo ganske varm i kroppen når jeg leste alle «feil» som kunne være🙈 ringte sambo med en gang og var nervøs! Så det var sannelig godt å snakke med gynekologen etterpå!

Kjempegodt å høre at du har mer stabile blødninger nå, da får vi bare satse på at dette går veien for deg😊🙌🏻🙏🏻

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...