AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #1 Skrevet 26. mars 2019 Noen av dere som skal ha, eller har hatt bryllupsfest der den ene av brudeparet hadde mange flere gjester enn den andre? Var du, eller ville du blitt lei deg om din forlovede endte opp med dobbelt så mange gjester som deg? Anonymkode: 479ce...837
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #2 Skrevet 26. mars 2019 Det var langt over dobbelt så mange gjester fra «min side» da vi giftet oss. Jeg har diger familie, og han veldig liten. Hva skulle jeg gjort, utelatt halve søskenflokken? Han ble selvfølgelig ikke lei seg, det er jo realiteten. Anonymkode: eebf4...ab9 9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #3 Skrevet 26. mars 2019 Nå giftet jeg meg relativt ung, og lot nok svigermor overkjøre meg. For min familie besto av min søster og hennes mann, mens de ønsket å invitere 40 stk fra hans familie. Vi hadde og veldig stramt budsjett, så det ville si at da ble det svært få av våres venner, som ble invitert. Og det føltes ut som et familietreff for hans familie, det var jo flere der, jeg aldri hadde møtt. Så jeg hadde det ikke så koselig i bryllupet vårt. Og skulle ønske jeg hadde satt ned foten og hatt bare nærmeste familie og flest venner. Anonymkode: 1e9d9...dcb 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #4 Skrevet 26. mars 2019 Har det slik selv, vi er ikke gift enda, men vi skal. Jeg kjenner at det er litt sårt, da jeg ikke har noen venner jeg kunne spurt om å vært forloveren min (de vennene jeg har er perifere, eller jeg har kjent de kort tid). Mens han har noen gode kompiser, og en stor slekt. Og han har vokst litt opp i den gamle kulturen hvor en ber alle og en hver. Tanter og onkler, og aller helst naboer og perifere gamle vennskap. Men dette må vi sammen finne ut av, hvor vi skal sette streken. Litt sårt for meg er det, men sånn er det når en har forskjellig slekt Anonymkode: d71f8...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #5 Skrevet 26. mars 2019 Han får flere gjester enn meg, både familie og venner. Av 85 er 25 "mine", rundt 10 felles og resten er hans. Jeg kunne selvfølgelig bedt ham om å kutte ned, men det er jo ikke hans skyld at min krets er begrenset. Det hadde vært noe annet om vi hadde en "pott" på 85 der vi kranglet om hvor mange vi skal ha hver på grunn av plassmangel, men jeg har ikke "gitt opp" noe for at han skulle få flere. Litt sårt er det jo å ha så få venner, men det er det uavhengig av bryllupet også. På den andre siden blir jeg veldig glad for at han har så mange han ønsker å dele dagen med. Anonymkode: aeb93...420
Daria Skrevet 26. mars 2019 #6 Skrevet 26. mars 2019 Sånn vil det vel ofte bli, helt naturlig? Svigerinnen min er enebarn, med én tante, én onkel, én fetter og én kusine, mens broren min har to søster og en svoger, fire tanter, to onkler og åtte søskenbarn, hvorav fem er gift/samboer - det var ikke så lett å unngå at bryllupet deres fikk litt slagside...
Ferskeneple Skrevet 27. mars 2019 #7 Skrevet 27. mars 2019 Jeg har mye større familie enn han. En større vennekrets, samtidig som jeg også ber alle mine kollegaer (noe han ikke ønsker). Så ja, litt skjevdelt blir det - men det har vi begge forstått at er naturlig og helt helt greit.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #8 Skrevet 27. mars 2019 Hos oss var ca 75 % av gjestene fra hans side. Ganske enkelt fordi han har mange søsken og foreldrene hans har mange søsken. Jeg har ett søsken, min mor er enebarn og min far har ett søsken. Vi inviterte bare foreldre, besteforeldre, søsken, nieser og nevøer, tanter og onkler, og forlovere med partner, likevel ble det over 120 personer. Anonymkode: e32d6...cad
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #9 Skrevet 27. mars 2019 Jeg tenker at det er helt naturlig at det er skjevfordelt. Hvis den ene har stor familie og den andre liten, for eksempel. Eller det er stor forskjell i størrelsen på vennekretsen. Disse tingene bør jo ikke komme som noe sjokk når man skriver gjestelisten, dette er jo en sånn type "det er jo bare sånn det er"-ting. Så lenge ikke den ene har måttet gi opp noe for å få plass til den andres folk, så tenker jeg det er helt innafor. Men jeg kan godt forstå at det kan være litt sårt å se "svart på hvitt" at man har så få venner feks. Anonymkode: 3dcee...bbc
Balto Skrevet 27. mars 2019 #10 Skrevet 27. mars 2019 Det er vel ingen konkurranse? Ingen kvote som skal fylles? Jeg tenker man inviterer de man har lyst til å invitere. Kvalitet over kvantitet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå