AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #1 Skrevet 26. mars 2019 Har fått tilbud om en jobb på sykehus som assistent der vi er tre våkne nattevakter på tre små avdelinger. Alle har samme vaktrom. Skal vi bare sitte å se på hverandre i ti timer? Pasientene skal sove om natten (alle klarer seg selv, ingen trenger assistanse ved feks toalettbesøk)og jeg fikk beskjed om at vi ikke vasker/rydder osv. Anonymkode: 69a7d...0dd
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #2 Skrevet 26. mars 2019 På papiret skal nok pasientene sove men det kan jeg love deg at de ikke alltid gjør. Anonymkode: 81f6f...032 10
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #3 Skrevet 26. mars 2019 Jeg ville ha forhørt meg om hva som er vanlig. På min arbeidsplass kan man fint strikke, lese pensum/bøker/nyheter, se på serier/film (med kun én propp i øret), snakke sammen etc. Man bør være på vaktrommet med åpen dør i tilfelle noen pasienter våkner. Pasientene skal sees til hver andre time. Sykepleierne må ordne medisiner en eller annen gang i løpet av natten, mens assistentene blir igjen. Det viktigste er at man er tilgjengelig når pasientene har behov for det. Så lenge du ikke er helt oppslukt i noe annet er det vel som regel vanlig å gjøre noe som får tiden til å gå. Du gjør jo ikke en bedre jobb ved å bare stirre ut i luften. Tvert imot blir du vel ganske søvnig. Anonymkode: f3a7c...5d8 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #4 Skrevet 26. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har fått tilbud om en jobb på sykehus som assistent der vi er tre våkne nattevakter på tre små avdelinger. Alle har samme vaktrom. Skal vi bare sitte å se på hverandre i ti timer? Pasientene skal sove om natten (alle klarer seg selv, ingen trenger assistanse ved feks toalettbesøk)og jeg fikk beskjed om at vi ikke vasker/rydder osv. Anonymkode: 69a7d...0dd Gjøre det alle andre nattevakter gjør. Holder seg våkne, er tilgjengelig. Anonymkode: 0823a...d9c
Ullvott Skrevet 26. mars 2019 #5 Skrevet 26. mars 2019 Etter strikkegruppene på Facebook å dømme strikkes det vekk atskillige kilometer med garn i løpet av en natt på norske institusjoner. Vet ikke hvor mange bilder jeg har sett med tittelen «strikking i natten» og hvor man ser et strikketøy i fanget på noen med «institusjonsuniform». Så hvis du ikke allerede strikker har du gode muligheter til å lære deg det.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #6 Skrevet 26. mars 2019 Jeg jobber på et sted hvor vi sitter tre nattevakter sammen i natten. Lite som må gjøres utenom å være tilgjengelig. Vi prater og spiser stort sett sammen fra 22-24, deretter sitter vi med hver vår PC og propp i øret. Hender at de andre strikker eller leser også. Sjeldent at vi prater noe særlig mellom 24 og 05. De siste timene av vakta hvor vi spiser frokost prater vi litt Anonymkode: 803af...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #7 Skrevet 26. mars 2019 Etter å ha jobbet over ti år som nattevakt kan jeg tipse om strikking (eller annet håndarbeid), kryssord, bøker, fargelegging, spille spill (altså med kollegene, ikke på data) og se serier. Samtidig må det sies at det ofte slett ikke er så rolig som stillingsannonser gir inntrykk av, alt alle er oppegående og skal sove er ingen garanti for en rolig vakt. Det er nok en grunn til at det er en nattevakt pr avdeling, og ikke redusert bemanning til en på alle tre eller to på tre. Anonymkode: df1d1...f48 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #8 Skrevet 26. mars 2019 Hos oss kan man gjøre hva som helst virker det som. Mange har med skolearbeid eller ser på tv/serier Anonymkode: 73dc3...c19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå