Gå til innhold

Har kommuneansatte tilbud om psykolog e.l.?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kommuneansatt og lurte på om noen vet om det finnes et slikt tilbud. Har det tøft psykisk og er sykemeldt.

Anonymkode: bb3b9...a8e

Videoannonse
Annonse
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Tror du kan få samtaler med psykiatrisk sykepleier eller vernepleier. Sjekk ut med fastlegen om de har et tilbud hos enhet for livsmestring. Der kan du få gå i samtaler ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Takk❤️

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste kommuner har et psykisk helse tilbud. Der kan du ta kontakt selv og snakke med en vernepleier, psyk sykepleier eller andre. Du kan kontakte de selv om betaler ikke noe. Det er et lavterskeltilbud. 

Anonymkode: 40252...da2

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten høre med lederen din eller kommunen hva slags tilbud din kommune har. Her har vi ikke noe tilbud om noe, utenom hva alle innbyggerne har. Det finnes lavterskeltilbud som man kan bruke, men det kan også være lurt å få en henvisning til en psykolog, det er lange ventetider. 

Anonymkode: 9ab8f...e09

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kommuneansatt og lurte på om noen vet om det finnes et slikt tilbud. Har det tøft psykisk og er sykemeldt.

Om du er ansatt i kommunen eller andre steer så er din rett på eventuell behandling den samme som alle andres, nemlig innenspesialisthelsetjenesten. Snakk med fastlegen for henvisning. Undersøk hva du har av forsikringer. 

Når det er elelr har vært en hendelse av spesiell karakter på arbeidsplassen kan arbeidsgiver hyre in  psykososialt helseteam for hjelp og støtte tol ansatte. Ellers er dette hver og ens eget ansvar å skaffe seg. 

Anonymkode: 0d774...e22

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at de har bedriftshelsetjeneste, der skal du bli tilbud psykolog som ett ledd i å bli bedre. Vi har avtale med Synergi Helse - jeg kommer i kommunen. Det skal arbeidsgiver opplyse om i oppfølgingssamtale bla. når du er sykemeldt -det fordrer selvfølgelig at du er ærlig på hvorfor du er sykemeldt også. 

Anonymkode: a6e2a...345

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk i tillegg forsikring. Jeg er kommuneansatt og har forsikring via fagforening. Der er det med en tilleggsforsikring med bla psykologhjelp. 

Anonymkode: aa2ad...577

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...