Gå til innhold

5 mnd gammel baby død av omskjæring

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Jellybean skrev:

Jeg er imot at slike ting ska gjennomføres på barn generelt. Hva voksne velger å gjøre med seg selv gir jeg en blaffen i, men hi handler om omskjæring av barn. 

Jeg skal fortelle deg noe Jellybean, - at guttebarn er rettsløse, mens voksne kvinner har rettsvern mot omskjæring skyldes at kvinner bestandig har hatt flere rettigheter og større vern enn gutter.

Hvorfor er du ikke imot at du som voksen kvinne ikke selv får bestemme over din egen vagina?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 hours ago, waco said:

Jeg skal fortelle deg noe Jellybean, - at guttebarn er rettsløse, mens voksne kvinner har rettsvern mot omskjæring skyldes at kvinner bestandig har hatt flere rettigheter og større vern enn gutter.

Hvorfor er du ikke imot at du som voksen kvinne ikke selv får bestemme over din egen vagina?

Det er vel direkte feil (stemmerett, rett til å eie ting og så videre er jo relativt nye rettigheter for kvinner). 

Dette har nok mer med at man etter holocaust er livredd for å bli kalt antisemitt, og det mosaiske trossamfunn er lynkjapt ute med å kalle folk som er mot omskjærimg for det. Med en gang noen uttaler seg imot omskjærimg er de ute og skriver at den personen er imot jødedommen og jøder. Tror det ville vært forbudt i dag om det ikke var for det. 

Skrevet (endret)
10 timer siden, waco skrev:

Her snakker vi om omskjæring av barn! Noe jeg er imot. Jeg sier at voksne folk får gjøre hva pokkern de ønsker, jeg har heller ikke sagt at jeg er imot at folk får bestemme selv, slutt å legg ord i munnen på meg å hold deg til tema, nemlig omskjæring av barn. 

Endret av Jellybean
  • Liker 2
Skrevet (endret)
På ‎26‎.‎03‎.‎2019 den 1.09, Kjærlighetsbarn98 skrev:

https://www.dagbladet.no/nyheter/fem-maneder-gammel-baby-dod-etter-omskjaering/70910756

Dette er mishandling på det groveste. Så utrolig grusomt😢

Ja, man må være ganske syk for å tenke at det er greit å omskjære noen - gutt eller jente.

Kunnskapsløse, politisk korrekte til det patetiske og servile politikere, som Jagland, sauser også sammen motstand mot omskjæring med antisemittisme.

"Sett i lys av historien bør ingen bli overrasket over at nye krav om forbud eller begrensning av omskjæring skaper frykt blant jødene. Hver gang de er blitt utsatt for dette har det vært et varsel om vanskeligere tider med undertrykkelse og pogromer."

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/5V9qm/En-jodisk-rettighet

Endret av Lothlorien-
Gjest theTitanic
Skrevet

Det burde være 25 års aldersgrense på omskjæring. Da kan mennene selv velge å kutte forhuden sin og om de vil gjøre det selv eller hos legen. Tenker ikke så mange er interessert lenger når det gjelder dem selv og ikke forsvarsløse babyer uten mulighet til å si sin mening. 

Skrevet (endret)

Jeg har sagt det før, men gjentar gjerne. Jeg er, i egenskap av å være helsepersonell, mer opptatt av at det skjer under ordnede forhold, enn av det politiske rundt om det bør være ulovlig.

Ryddet for sitat av slettet innlegg og svar til dette. Perelandra, mod.

Endret av Perelandra
Gjest theTitanic
Skrevet (endret)
På 27.3.2019 den 16.22, sonush skrev:

Jeg har sagt det før, men gjentar gjerne. Jeg er, i egenskap av å være helsepersonell, mer opptatt av at det skjer under ordnede forhold, enn av det politiske rundt om det bør være ulovlig.

Ryddet for sitat av slettet innlegg og svar til dette. Perelandra, mod.

Jeg syntes taktikken din roper ut: "alt er lov, vi legger gjerne til rette for at du kan få gjennomført de forkastelige handlingene dine siden du vil skade barnet ditt enda mer om vi ikke tilrettelegger for deg. Vi får vel si det er greit da siden du ikke har lyst til å høre på fornuft og vi ikke liker å gi konsekvenser for da fremstår vi som rasister og det ville jo vært forferdelig."

Om det ble straffbart og at vi lærte de unge i skolen at dette er straffbart og uetisk, så vil ja, noen gjøre det hjemme allikevel. Men de vil raskt bli et fåtall slik at de aller fleste vil slippe å bli lemlestet. 

Og nei, kommentaren min er ikke smakløs, den er fakta. De som lemlester babyer fortjener å oppleve konsekvenser. 

Endret av Perelandra
Skrevet
På 26.3.2019 den 10.48, sonush skrev:

Jeg er ikke norsk, men vi har ikke omskjæring i vår religion eller kultur.  Jeg velger likevel å delta i diskusjonen. 

Nå er det slik at omskjæring av guttebarn er vanlig og eksistert i alle år, i både islam og jødedommen. Det er et lite snitt, også er man ferdig. Hva jeg mener vi bør lære av dette er å tillate det under det offentlige. Det er bedre at når det først skal skje at det skjer under trygge forhold, og ikke i stua til foreldrene eller bakrommet til en kvakksalver, med null hygiene og null muligheter til å ta komplikasjoner, om de skulle oppstå. 

Omskjæring av jentebarn bør ALDRI godtas og slåes ned det hardeste man kan. 

Guttebabyer får også traumer av dette. Få hodet opp av sanden. 

• Liker 1
Skrevet

Rituell omskjæring av barn er en barbarisk skikk som Norge bør gå i front for å avskaffe. Det er grov kroppskrenkelse mot forsvarsløse. Vi bor i et land der hunder har et bedre kroppsvern enn guttebabyer - det er ulovlig å kupere hale, det er lovlig å kuppere forhud. 

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innhold og svar til dette

Perelandra, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...