AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 jeg skal bo i nydalen i tre år(bor på sørlandet nå), og lurer fælt på om jeg skal ha med bilen. skal studere på blindern; regner med det koster flesk å parkere der. uansett, jeg kommer til å kjøre mest i området nydalen-blindern og nydalen røa. er vel bomstasjoner og parkeringsavgifter overalt i de områdene. sliter med å få solgt bilen, men også kjipt at den må stå i tre år. what to do? hvor lang tid tar det med trikk fra nydalen til røa? Anonymkode: f2024...42c
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: jeg skal bo i nydalen i tre år(bor på sørlandet nå), og lurer fælt på om jeg skal ha med bilen. skal studere på blindern; regner med det koster flesk å parkere der. uansett, jeg kommer til å kjøre mest i området nydalen-blindern og nydalen røa. er vel bomstasjoner og parkeringsavgifter overalt i de områdene. sliter med å få solgt bilen, men også kjipt at den må stå i tre år. what to do? hvor lang tid tar det med trikk fra nydalen til røa? Anonymkode: f2024...42c Nei Anonymkode: c3193...1ea 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 Du tar t-bane fra Nydalen til røa. Tar 15/20 min. Tar du bilen tar det 30/40 min. Bilen selger du. Kjøp ny om tre år. Anonymkode: 3d6ca...fc7 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #4 Skrevet 25. mars 2019 Det går T-bane alle tre stedene. Du kan sjekke hvor lang tid det tar dit du skal på https://ruter.no. Anonymkode: 53ca9...d4d 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #5 Skrevet 25. mars 2019 Er vel i grunn ikke noe særlig poeng i å ha bil i Oslo, hvertfall ikke som student. Det er jo regelrett å kaste sårt tiltrengte penger, rett ut vinduet. Anonymkode: 4aed6...e18 3
Sirah Skrevet 25. mars 2019 #6 Skrevet 25. mars 2019 Selg bilen og kjøp ny senere. Med mindre du har planer om å kjøre mye hjem tviler jeg på ar det vil lønne seg.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er vel i grunn ikke noe særlig poeng i å ha bil i Oslo, hvertfall ikke som student. Det er jo regelrett å kaste sårt tiltrengte penger, rett ut vinduet. Anonymkode: 4aed6...e18 ja det er/blir grisedyrt. men må nok uansett betale forsikring, veiavgift og service i tre år(har prøvd lenge å selge den) Anonymkode: f2024...42c
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #8 Skrevet 25. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ja det er/blir grisedyrt. men må nok uansett betale forsikring, veiavgift og service i tre år(har prøvd lenge å selge den) Anonymkode: f2024...42c Hvis du regner med at bilen vil stå i 3 år, så er det vel bare å dumpe prisen. Du har i grunn valget mellom å la bilen stå og la kostnadene løpe, eller selge bilen billig nå, og ha null utgifter på bil i studietiden. Månedskort på T-bane/buss/trikk koster i skrivende stund ca 450 kr som student... Anonymkode: 4aed6...e18 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #9 Skrevet 26. mars 2019 Man trenger ikke bil i nydalen så lenge man stort sett skal reise innen Oslo under oppholdet. Det går T-Bane, og Storo med buss/trikk er heller ikke langt unna. Anonymkode: b7ff4...eb0
Durinur Skrevet 26. mars 2019 #10 Skrevet 26. mars 2019 Jepp, det er nok best å selge bilen. Parkeringsplasser i Oslo er svindyrt, og verdien på bilen kommer til å falle veldig mye på tre år. Så anbefaler å bruke offentlige transport mens du bor i Oslo, og heller kjøpe en ny bil når du flytter vekk igjen.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #11 Skrevet 26. mars 2019 ja, har bestemt meg for å ikke ha bil der. får sikkert nervesammenbrudd av å kjøre uansett, og hater å stå i kø Anonymkode: f2024...42c
Gjest padawan Skrevet 26. mars 2019 #12 Skrevet 26. mars 2019 Du gjør det enkelt for deg selv og bruker t-bane på de strekningene.
Durinur Skrevet 26. mars 2019 #13 Skrevet 26. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja, har bestemt meg for å ikke ha bil der. får sikkert nervesammenbrudd av å kjøre uansett, og hater å stå i kø Anonymkode: f2024...42c Da gjør du nok det riktige valget. Det er nemlig helt utrolig mye kø i Oslo sentrum i rushtiden!
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #14 Skrevet 26. mars 2019 12 hours ago, AnonymBruker said: ja det er/blir grisedyrt. men må nok uansett betale forsikring, veiavgift og service i tre år(har prøvd lenge å selge den) Anonymkode: f2024...42c om du ikke får solgt bilen ved å dumpe prisen, og har mulighet for å parkere den hos foreldre eller noe på sørlandet, så kan du avskilte den for perioden du skal studere i oslo. Om du velger ta bilen med deg, bør du beregne opp mot 2000,- måneden i parkering, parkeringsplassene rundt nydalen leies ofte ut for 1000-1500kr pr mnd, så kommer parkering på skolene i tillegg. Jeg bodde hos en kompis ved nydalen i noen uker mens jeg ventet på å overta egen leilighet, for å finne meg gratis parkering i den perioden så måtte jeg legge inn 15-20 min gangtid, pluss at jeg måtte kjøre igjennom storo-krysset hvilket er/var ett helvete trafikkmessig. Anonymkode: e6972...d8b
Sirah Skrevet 26. mars 2019 #15 Skrevet 26. mars 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du regner med at bilen vil stå i 3 år, så er det vel bare å dumpe prisen. Du har i grunn valget mellom å la bilen stå og la kostnadene løpe, eller selge bilen billig nå, og ha null utgifter på bil i studietiden. Månedskort på T-bane/buss/trikk koster i skrivende stund ca 450 kr som student... Anonymkode: 4aed6...e18 Dump prisen ja. Om du ikke får solgt den uansett så plukker du av skiltene og prøver å få den oppbevart en plass innendørs i disse tre årene. Det er ingenting som tar livet av en bil som å bli stående stille i lenger tid.
dillyduzit Skrevet 26. mars 2019 #16 Skrevet 26. mars 2019 Tbanen skal gå direkte fra nydalen stasjon til blindern, tar vel ikke mer enn 10 minutter om jeg husker riktig. Det tar 20 minutter å kjøre fra Røa til nydalen/omvendt utenom rushtiden, mao, du sparer ikke særlig mye tid uansett, bortsett fra venting på baner.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #17 Skrevet 26. mars 2019 tusen takk for alle svar☺️ Anonymkode: f2024...42c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #18 Skrevet 28. mars 2019 Helt unødvendig med bil i Oslo. Det tar ofte lengre tid med bil enn med sykkel innad i byen. Anonymkode: f12bd...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #19 Skrevet 28. mars 2019 Du kan avskilte den gratis 6 måneder av gangen, så hvis du f.eks. lar den stå hos foreldrene dine kan du hente ut skiltene og bruke den til jul og i sommerferien. Du må nok fortsatt betale veiavgift, men lite i forsikring. Anonymkode: 53ca9...d4d
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #20 Skrevet 29. mars 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan avskilte den gratis 6 måneder av gangen, så hvis du f.eks. lar den stå hos foreldrene dine kan du hente ut skiltene og bruke den til jul og i sommerferien. Du må nok fortsatt betale veiavgift, men lite i forsikring. Anonymkode: 53ca9...d4d det visste jeg ikke! tuuusen takk Anonymkode: f2024...42c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå