Gå til innhold

poeng i å ha bil i nydalen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg skal bo i nydalen i tre år(bor på sørlandet nå), og lurer fælt på om jeg skal ha med bilen. skal studere på blindern; regner med det koster flesk å parkere der. uansett, jeg kommer til å kjøre mest i området nydalen-blindern og nydalen røa. er vel bomstasjoner og parkeringsavgifter overalt i de områdene. sliter med å få solgt bilen, men også kjipt at den må stå i tre år. what to do? hvor lang tid tar det med trikk fra nydalen til røa?

Anonymkode: f2024...42c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jeg skal bo i nydalen i tre år(bor på sørlandet nå), og lurer fælt på om jeg skal ha med bilen. skal studere på blindern; regner med det koster flesk å parkere der. uansett, jeg kommer til å kjøre mest i området nydalen-blindern og nydalen røa. er vel bomstasjoner og parkeringsavgifter overalt i de områdene. sliter med å få solgt bilen, men også kjipt at den må stå i tre år. what to do? hvor lang tid tar det med trikk fra nydalen til røa?

Nei

Anonymkode: c3193...1ea

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du tar t-bane fra Nydalen til røa. Tar 15/20 min. Tar du bilen tar det 30/40 min. Bilen selger du. Kjøp ny om tre år.

Anonymkode: 3d6ca...fc7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det går T-bane alle tre stedene. Du kan sjekke hvor lang tid det tar dit du skal på https://ruter.no.

Anonymkode: 53ca9...d4d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er vel i grunn ikke noe særlig poeng i å ha bil i Oslo, hvertfall ikke som student. Det er jo regelrett å kaste sårt tiltrengte penger, rett ut vinduet.

Anonymkode: 4aed6...e18

• Liker 3
Skrevet

Selg bilen og kjøp ny senere. Med mindre du har planer om å kjøre mye hjem tviler jeg på ar det vil lønne seg.

AnonymBruker
Skrevet

Er vel i grunn ikke noe særlig poeng i å ha bil i Oslo, hvertfall ikke som student. Det er jo regelrett å kaste sårt tiltrengte penger, rett ut vinduet.

ja det er/blir grisedyrt. men må nok uansett betale forsikring, veiavgift og service i tre år(har prøvd lenge å selge den)

AnonymBruker
Skrevet

ja det er/blir grisedyrt. men må nok uansett betale forsikring, veiavgift og service i tre år(har prøvd lenge å selge den)

Hvis du regner med at bilen vil stå i 3 år, så er det vel bare å dumpe prisen. Du har i grunn valget mellom å la bilen stå og la  kostnadene løpe, eller selge bilen billig nå, og ha null utgifter på bil i studietiden. Månedskort på T-bane/buss/trikk koster i skrivende stund ca 450 kr som student...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke bil i nydalen så lenge man stort sett skal reise innen Oslo under oppholdet. Det går T-Bane, og Storo med buss/trikk er heller ikke langt unna. 

Anonymkode: b7ff4...eb0

Skrevet

Jepp, det er nok best å selge bilen. Parkeringsplasser i Oslo er svindyrt, og verdien på bilen kommer til å falle veldig mye på tre år. Så anbefaler å bruke offentlige transport mens du bor i Oslo, og heller kjøpe en ny bil når du flytter vekk igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

ja, har bestemt meg for å ikke ha bil der. får sikkert nervesammenbrudd av å kjøre uansett, og hater å stå i kø

Gjest padawan
Skrevet

Du gjør det enkelt for deg selv og bruker t-bane på de strekningene.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, har bestemt meg for å ikke ha bil der. får sikkert nervesammenbrudd av å kjøre uansett, og hater å stå i kø

Da gjør du nok det riktige valget. Det er nemlig helt utrolig mye kø i Oslo sentrum i rushtiden! 

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

om du ikke får solgt bilen ved å dumpe prisen, og har mulighet for å parkere den hos foreldre eller noe på sørlandet, så kan du avskilte den for perioden du skal studere i oslo. 

Om du velger ta bilen med deg, bør du beregne opp mot 2000,- måneden i parkering, parkeringsplassene rundt nydalen leies ofte ut for 1000-1500kr pr mnd, så kommer parkering på skolene i tillegg. 
Jeg bodde hos en kompis ved nydalen i noen uker mens jeg ventet på å overta egen leilighet, for å finne meg gratis parkering i den perioden så måtte jeg legge inn 15-20 min gangtid, pluss at jeg måtte kjøre igjennom storo-krysset hvilket er/var ett helvete trafikkmessig. 

Anonymkode: e6972...d8b

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du regner med at bilen vil stå i 3 år, så er det vel bare å dumpe prisen. Du har i grunn valget mellom å la bilen stå og la  kostnadene løpe, eller selge bilen billig nå, og ha null utgifter på bil i studietiden. Månedskort på T-bane/buss/trikk koster i skrivende stund ca 450 kr som student...

Dump prisen ja. Om du ikke får solgt den uansett så plukker du av skiltene og prøver å få den oppbevart en plass innendørs i disse tre årene. Det er ingenting som tar livet av en bil som å bli stående stille i lenger tid.

Skrevet

Tbanen skal gå direkte fra nydalen stasjon til blindern, tar vel ikke mer enn 10 minutter om jeg husker riktig. Det tar 20 minutter å kjøre fra Røa til nydalen/omvendt utenom rushtiden, mao, du sparer ikke særlig mye tid uansett, bortsett fra venting på baner. 

AnonymBruker
Skrevet

tusen takk for alle svar☺️

AnonymBruker
Skrevet

Helt unødvendig med bil i Oslo. Det tar ofte lengre tid med bil enn med sykkel innad i byen. 

Anonymkode: f12bd...0bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan avskilte den gratis 6 måneder av gangen, så hvis du f.eks. lar den stå hos foreldrene dine kan du hente ut skiltene og bruke den til jul og i sommerferien. Du må nok fortsatt betale veiavgift, men lite i forsikring.

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan avskilte den gratis 6 måneder av gangen, så hvis du f.eks. lar den stå hos foreldrene dine kan du hente ut skiltene og bruke den til jul og i sommerferien. Du må nok fortsatt betale veiavgift, men lite i forsikring.

det visste jeg ikke! tuuusen takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...