Gå til innhold

"lyssang"??????????? hjelp!!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må si at en slik lyssermoni høres litt svulstig ut for min smak. Har ikke vært borti det, og håper jeg slipper...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Enig med Melk og andre: Sånne seremonier er flaue! Spesielt hvis det er brudeparet selv som iscenesetter det. For meg stiller det i klasse med "beordre kirkegjestene om å kaste ris/konfetti/what ever etter brudeparet" eller avtale at den ene skal "overraske" den andre med frieri på nyttårs-festen osv.

Gjest lillelou
Skrevet
Enig med Melk og andre: Sånne seremonier er flaue! Spesielt hvis det er brudeparet selv som iscenesetter det. For meg stiller det i klasse med "beordre kirkegjestene om å kaste ris/konfetti/what ever etter brudeparet" eller avtale at den ene skal "overraske" den andre med frieri på nyttårs-festen osv.

Jeg er så utrolig enig med deg og Melk! Brudepar burde da ikke iscenesette hyldningsseremonier for seg selv eller ris/konfettikasting, det blir bare teit. Hadde følt meg utrolig ubekvem i en slik situasjon.

Skrevet

kan vere enig i at brudeparet selv kanskje ikke bør sette igang en slik seremoni for å hylle seg selv, men de bryllup jeg har vært i har det vært andre som har gjort det for brudeparet. Og de brudeparene har vært ganske rørt iallfall, men alle er jo forskjellige.

Jeg ønsker selv ikke denne seremonien i vårt bryllup fordi den er blitt brukt så mye og er derfor blitt litt klisjèaktig og oppbrukt på disse kanter.

Gjest gjest1
Skrevet

Enig i at brudeparet ikke skal iscenesette en slik seremoni selv. Det blir bare teit. Har selv vært med på noe sånt en gang og kan ikke huske at jeg reagerte på det, hverken positivt eller negativt.

Skrevet

Min venninne skal gjøre dette for mannen sin, ikke for seg selv!!! synes det er en fin tanke jeg da

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var nylig i et bryllup der de hadde en slik lyssermoni og da brukte de sangen "kjærlighet" av Jan Teigen. Det fungerte fint, for det er en sang alle kan sånn noenlunde, og da slapp man å gå og lese teksten samtidig som man skulle bære lys og passe på å ikke antenne kjolen til den som gikk foran og sånn... :wink:

Gjest Annemari
Skrevet

Å så pinlig dette høres ut... Jeg tror jeg hadde fått latteranfall hvis jeg hadde kommet borti en sånn seremoni. :hoho:

Skrevet

Enig med melk og co jeg også.

Å arrangere det selv er jo nesten latterlig er det ikke?

Men jeg hadde synes det var direkte pinlig om det ble arrangert til meg også jeg..

Det ville ikke vært ett minne jeg verdsatte spesielt høyt tror jeg..

majan: Så venninnen din skal være med på lyssermonien selv? Slik at det er mannen dere "hyller" bare? Eller misforsto jeg deg nå?

Gjest Brudeberta
Skrevet

Når jeg hørte Melk forklarte hva dette var, som jeg aldri har hørt om før, må jeg bare si meg enig. At dette hørtes voldsomt ut! At brudeparet vil tvinge gjestene til å gjøre sånt for seg selv, det blir for dumt, og jeg ville ikke likt det.

Skrevet

Må bare si at jeg er overrasket over meg selv og hvor lett jeg blir påvirket av ting som blir skrevet. Før denne debatten ble startet hadde jeg et ok inntrykk av denne "seremonien" fordi jeg har vært med på det engang som gjest og syntes det var helt greit. Nå, når det blir fremstilt slik det blir her inne, så føler jeg plutselig at dette er noe veldig negativt. Veldig rart hvor lett man blir påvirket av andre og hvor fort man kan skifte mening om enkelte ting. Hvis jeg kommer i et bryllup (eller hvis noen gjør det i mitt bryllup) så vil jeg automatisk tenke på denne diskusjonen og kommer til å begynne å flire. Men hvis noen gjør dette for meg og min kommende mann (har ingen planer om å gjøre det selv altså), så har jeg ikke tenkt å la det ødelegge kvelden for å si det sånn. Har ikke vært med på at man går i ring og kan komme til å brenne opp naboen med lyset :hoho: , men har sått i ro i ringen og sunget. De som gjør dette for brudeparet, gjør det jo for å glede, det er jo i beste mening, så jeg skal ikke bli sur og tverr iallfall - men jeg kommer nok til å dra på smilebåndet og tenke på kvinneguiden i mitt stille sinn. :wink:

Skrevet

Jeg tenker litt at det er mange som er negative til ting som noen foreslår som positivt....og da blir i alle fall jeg litt "redd" for å gjøre noe som jeg tror gjestene kommer til å tenke "å nei!" til...Hva kan man egentlig gjøre, da, og samtidig være sikker på at det ikke blir helt teit? Man bryr seg jo litt om hva gjestene synes... Har aldri hørt om en slik lyssermoni, jeg, og skal heller ikke ha en slik i bryllupet vårt, men det høres koselig ut dersom gjestene gjør dette for brudeparet....

Gjest lillelou
Skrevet

At brudeparet iscenesetter riskasting og hyldnings/lysseremonier for seg selv, blir bare kunstig og tåpelig- litt bedre om en av gjestene tar på seg oppdraget hvis man absolutt vil ha en sånn seremoni, men fortsatt teit. Hvis man vil samle gjestene på tampen av festen, hvorfor ikke da bare si noen velvalgte ord, takke for laget og skåle for brudeparets framtid? Vel så bra som svulstig lysseremoni, syns jeg. Brudeparet får vel ellers nok hylding i løpet av dagen,skulle man tro.

Skrevet

Enig med de som syntes dette hørtes svulstig ut. For meg er det akkurat en sånn ting som får et bryllup til å tippe over fra å være romantisk til å bli klissette og kunstig. Liker bedre når gjestene selv finner på noe, uten at brudeparet har planlagt det på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...