majan Skrevet 17. april 2005 #1 Skrevet 17. april 2005 Ei venninne av meg gifter seg om noen uker og ønsker og gjøre stas på mannen sin. Og hun har vært i et bryllup hvor de sang en sang som hver og en gjest hadde gått fram og gitt et telys,,,, Er det noen som har en slik sang????? jeg har aldri hørt om det før
Vimsevips Skrevet 17. april 2005 #2 Skrevet 17. april 2005 Hvilken sang man synger varierer. Ta en kjærlighetssang på norsk, og del den ut til alle gjestene. Jeg har hatt lyssermonien med alt fra sputnik-sanger til Kjærlighetsvisa og bare en akustisk gitar. Sangen er ikke det viktigste, stemningen med alle lysene er det.
junibrud05 Skrevet 17. april 2005 #3 Skrevet 17. april 2005 Jeg har en sang som går på melodi: ”lys og varme”. Send meg en mld med mailadresse så kan jeg maile den til deg :-)
prikkeline Skrevet 17. april 2005 #4 Skrevet 17. april 2005 Har vært i bryllup der de sang "lys og varme". Stod i ring og så gikk en og en frem og satte sitt telys fremfor brudeparet på et bord med ei stor speilplate oppe - så tilslutt stod alle lysene på speilflata i hjerteform framfor brudeparet.
Gjest Melk Skrevet 17. april 2005 #5 Skrevet 17. april 2005 Slike kvalme hylningssanger, og enda verre; at gjester må gå frem, tenne lys, gi roser, stå i ring, tenne stjerneskudd osv synes jeg er utrolig flaut å være med på. Gjør både meg og de fleste jeg kjenner skikkelig ubekvemme.
Gjest Madam Felle Skrevet 17. april 2005 #6 Skrevet 17. april 2005 Slike kvalme hylningssanger' date=' og enda verre; at gjester må gå frem, tenne lys, gi roser, stå i ring, tenne stjerneskudd osv synes jeg er utrolig flaut å være med på. Gjør både meg og de fleste jeg kjenner skikkelig ubekvemme.[/quote'] Da er det fint du ikke skal i dette bryllupet da.
Vimsevips Skrevet 17. april 2005 #8 Skrevet 17. april 2005 Slike kvalme hylningssanger' date=' og enda verre; at gjester må gå frem, tenne lys, gi roser, stå i ring, tenne stjerneskudd osv synes jeg er utrolig flaut å være med på. Gjør både meg og de fleste jeg kjenner skikkelig ubekvemme.[/quote'] Jeg er vant til at dette er en svslutning av festen jeg. Ikke en hyllest.. Så forskjellig kan vi altså oppfatte det. Jeg er vant til at brudeparet takker alle gjestene etterpå. Ved at de tar hver enkelt i hånda og takker for at de kom. Etterpå reiser brudeparet, og festen svsluttes eller fortsetter, alt etter hva som passer. Er det det som gjør at jeg ikke ser det som en hyllest kanskje :klø:
Trampe Skrevet 19. april 2005 #10 Skrevet 19. april 2005 Slike kvalme hylningssanger, og enda verre; at gjester må gå frem, tenne lys, gi roser, stå i ring, tenne stjerneskudd osv synes jeg er utrolig flaut å være med på. Gjør både meg og de fleste jeg kjenner skikkelig ubekvemme. Så positive vi var til andres ideer i dag da.
Gjest Melk Skrevet 19. april 2005 #11 Skrevet 19. april 2005 Så positive vi var til andres ideer i dag da. Når man involverer gjester i ulike seremonier, må man rekne med reaksjoner. Jeg er ikke alene om å ta det slik, for å si det sånn....
Gjest Soon Mrs S Skrevet 19. april 2005 #12 Skrevet 19. april 2005 Slike kvalme hylningssanger, og enda verre; at gjester må gå frem, tenne lys, gi roser, stå i ring, tenne stjerneskudd osv synes jeg er utrolig flaut å være med på. Gjør både meg og de fleste jeg kjenner skikkelig ubekvemme. Hun spurte faktisk om ideer til sang og ikke om din mening om sermonien/ handlingen. Beklager Majan men kommer ikke på noen enda, skal si ifra om jeg kommer på noe. Kan tenke meg at det blir en flott avslutning. Selv skal vi ha lystenning i kirken til minne om pappa som ikke er blant oss denne flotte dagen. Hmm... hva med "you never walk alone"
Gjest gjesta Skrevet 19. april 2005 #13 Skrevet 19. april 2005 Hun spurte faktisk om ideer til sang og ikke om din mening om sermonien/ handlingen.
rutti Skrevet 19. april 2005 #14 Skrevet 19. april 2005 jeg har en sånn sang, skal se om jeg kan finne den. Kan du ikke sende meg en pm?
prikkeline Skrevet 19. april 2005 #15 Skrevet 19. april 2005 Slike kvalme hylningssanger, og enda verre; at gjester må gå frem, tenne lys, gi roser, stå i ring, tenne stjerneskudd osv synes jeg er utrolig flaut å være med på. Gjør både meg og de fleste jeg kjenner skikkelig ubekvemme. Ærlig talt. Når man takker ja til å gå i et bryllup, så må man nesten forvente at brudeparet velger å avslutte kvelden ved å samle gjestene på en slik måte for å avslutte kvelden. Man er der tross alt for å hylle/feire/gjøre ære på (kall det hva man vil) de som gifter seg. Det er tross alt brudeparets dag, og det er vel derfor du går i bryllupet antar jeg. Det kan da umulig være for mye forlangt å be deg eventuelt holde et stearinlys i handa og synge en sang sammen med en flokk med andre gjester uten at du skal bli flau og føle deg ubekvem av den grunn. Det er jo ikke du som står i fokuset akkurat, så så vanskelig kan det da ikke vere - da tåler du ikke mye for å si det sånn.
Gjest Melk Skrevet 19. april 2005 #16 Skrevet 19. april 2005 Jeg forbeholder meg retten til å føle meg ubekvem av det som passer meg. Noen liker ikke å måtte sitte ved siden av andre enn sin mann, noen liker ikke å holde tale, noen liker ikke å danse, noen liker ikke slike fjåsete seremonier. Og vet at mange tenker slik. Ikke få ganger jeg har hørt om folk har slept seg dit seremonien foregår, himlet med øynene, mumlet frem en sang og mest av alt ønsket å synke ned. Seremoniene pleier ikke akkurat å bli omtalt i rosende ordelag etterpå. Hadde det enda vært familie/gjester som arrangerte det som en overraskelse, da hadde det ihvertfall vært litt bedre! Men folk som på død og liv skal arrangere alt slikt i detalj (a la å lage ferdig poser med ting man som gjest er pålagt å kaste over dem) misliker jeg sterkt. Men ikke alltid ok med slike festlige "overraskelser" heller, selv hadde jeg ikke likt det. Og noen jeg vet ble utsatt for dette følte seg utrolig utilpass og ble sure på de som hadde arrangert det etterpå pga de ønske t ikke noe slikt. Hadde man enda kunnet velge selv om man vil delta....
junibrud05 Skrevet 19. april 2005 #17 Skrevet 19. april 2005 Vi skal ha "lyssang" som avslutning til middagen. Alle sender et tent lys frem til brudeparet, og så blir lysene satt i et isopor hjerte. Kan ikke helt skjønne at dette kan være så ille å være med på...... Syntes det er en fantastisk avslutning jeg :-)
dyveke Skrevet 19. april 2005 #18 Skrevet 19. april 2005 Kan ikke si annet enn at jeg er helt enig med Melk her. Jeg ville ikke arrangert en sånn seremoni i bryllupet mitt, og om noen av gjestene finner på noe så voldsomt kommer jeg til å få store problemer med å holde meg alvorlig. Det er greit at man er et midtpunkt på bryllupsdagen sin, men innslag av denne arten syns jeg er forferdelig klissete og svulstig.
Gjest gjesta Skrevet 19. april 2005 #19 Skrevet 19. april 2005 Kan ikke si annet enn at jeg er helt enig med Melk her. Jeg ville ikke arrangert en sånn seremoni i bryllupet mitt, og om noen av gjestene finner på noe så voldsomt kommer jeg til å få store problemer med å holde meg alvorlig. Det er greit at man er et midtpunkt på bryllupsdagen sin, men innslag av denne arten syns jeg er forferdelig klissete og svulstig. Ikke jeg heller. MEN alle må få bestemme selv mener jeg bare..
tingeling Skrevet 19. april 2005 #20 Skrevet 19. april 2005 Må innrømme at vi (min eks og jeg) hadde en slik lyssang i bryllupet vårt, og når jeg tenker på det nå så blir jeg ille berørt og småflau... som mange her sier: det er ganske pompøst (nå får jeg sikkert masse pepper ) (men hvis jeg hadde planer om å gjøre noe som amnge andre mente ville være flaut så hadde jeg vært glad for å høre det på forhånd, så jeg håper dere tilgir meg) Tingeling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå