Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal farge håret i morgen. Lurer på hva i huleste jeg skal gjøre. Begynte google og prøver å finne ut hvilken hårfarge jeg liksom kler. Det skulle vist hudtypen eller undertonen i huden avgjøre. Men.. Det var ikke så enkelt å avgjøre! Noen snille som kan hjelpe? Tips til hårfarge?

Jeg syns blodårene mine ser blå ut, (?) men har likevel litt gulaktig hud? Men også partier med rødt.. Blir lett solbrent, og har røde partier jeg skjuler med sminke i ansiktet. Brunfargen blir rødaktig når jeg blir brun. 

Bildeeksenpler: 

IMG_20190325_215035.jpg

IMG_20190325_214809.jpg

IMG_20190325_215934.jpg

Anonymkode: 06101...91d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Setter pris på all hjelp

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ansiktsformen min forresten 😂 om noen vil anbefale frisyre. Jeg har skulderlangt hår så er vel begrenset hva jeg får gjort. Vet ikke om det kommer fram på bilde men framstår som langt pg smalt, spesielt om jeg har langt hår. 

IMG_20190325_220552.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan en frisør hjelpe deg med. Det koster ikke penger å gå innom en salong å høre. Tipper du kler kalde blondetoner. 

Anonymkode: 4c159...3d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du kler blondt hår 🤗

Anonymkode: 6fc6a...194

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan en frisør hjelpe deg med. Det koster ikke penger å gå innom en salong å høre. Tipper du kler kalde blondetoner. 

Anonymkode: 4c159...3d8

Er til  frisør jeg skal i morgen, men føler ofte det blir feil hos frisør også. Jeg vet ikke helt hva jeg skal be om. 

Kanskje blondere, ja! Vurderer alt fra mørkt brunt til blondt liksom. 

• Liker 1
Skrevet

Det ser i alle fall ut til at ansiktsformen din er avlang. Da kler du i alle fall lugg og evt at det klippes opp rundt ansiktet. Alt i en lengde får ansiktet ditt til å se lengre ut.  Veldig vanskelig å si om du er kald eller varm i huden. Får du fregner? Er det noen farger du virkelig ikke kler? Det kan være lurt å ikke gå så veldig langt bort fra sin naturlige hårfarge. Er du mørk blond nå?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Professor Orm skrev:

Det ser i alle fall ut til at ansiktsformen din er avlang. Da kler du i alle fall lugg og evt at det klippes opp rundt ansiktet. Alt i en lengde får ansiktet ditt til å se lengre ut.  Veldig vanskelig å si om du er kald eller varm i huden. Får du fregner? Er det noen farger du virkelig ikke kler? Det kan være lurt å ikke gå så veldig langt bort fra sin naturlige hårfarge. Er du mørk blond nå?

Ja mørk blond/lysebrunt. Får ikke mye fregner, (ingen ville tenkt at jeg er hun med fregnene), men litt rundt nesa. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja mørk blond/lysebrunt. Får ikke mye fregner, (ingen ville tenkt at jeg er hun med fregnene), men litt rundt nesa. 

Jeg heller mot å si at du ville kledd en kald farge, men det er vanskelig å være sikker. Askeblondt eller striper i form av balayage  er jo en mulighet.

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som vi har veldig lik hudtone jeg og du. Litt fregner, litt røde partier. Jeg har kommet fram til at jeg har blandede undertoner i huden, både varme og kalde. Jeg har for eksempel en del rosa, men kler definitivt gull bedre en sølv. Jeg pleier å bruke selvbruning ett par dager i uka, det demper det rosa. Også striper jeg håret i lys kald blondt ett par ganger i året. Det er kledelig, men også kledelig med mørk blond ettervekst i mellomtiden. Jeg har også litt avlangt ansikt men kler allikevel lange lengder. Spør frisøren. 

Anonymkode: 290e5...7ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Professor Orm skrev:

Kler ikke lys blå syns jeg selv. Ellers vet jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som vi har veldig lik hudtone jeg og du. Litt fregner, litt røde partier. Jeg har kommet fram til at jeg har blandede undertoner i huden, både varme og kalde. Jeg har for eksempel en del rosa, men kler definitivt gull bedre en sølv. Jeg pleier å bruke selvbruning ett par dager i uka, det demper det rosa. Også striper jeg håret i lys kald blondt ett par ganger i året. Det er kledelig, men også kledelig med mørk blond ettervekst i mellomtiden. Jeg har også litt avlangt ansikt men kler allikevel lange lengder. Spør frisøren. 

Anonymkode: 290e5...7ff

Takk for svar 🙂

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kler ikke lys blå syns jeg selv. Ellers vet jeg ikke.

I så fall er du sannsynligvis ikke helt kald, snarere nøytral, kanskje til og med varm, Sikkert lurt å spørre frisøren, satser på at vedkommende har god peiling :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Morsomt å se hva dere mener. Jeg sa jeg ville helst ha en kald farge, men endte opp med en varm farge. Hun mente jeg kler best det. Syns selv at jeg får et slags oransjeskjær i håret og syns selv det ser litt unaturlig ut. 

• Liker 1
Skrevet

Ble det fint til slutt?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...