AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #81 Skrevet 28. mars 2019 Hei! Jeg er på 14 året. Klarte å slutte i fjor i noen mnd før jeg ble skikkelig forkjølet og det bar rett utfor igjen. Det som hjalp meg da jeg endelig klarte å slutte etter mange prøvinger var at jeg kun tillot meg å ta spray på kvelden før jeg la meg. Jeg gledet meg så sykt til det sprayet! Dagens høydepunkt så trappet jeg ned med halv spray i hvert bor og kanskje litt spray for barn (husker ikke). Tilslutt prøvde jeg uten spray men med snorkeplaster - og det var tøft, men det gikk! Snorkeplasteret åpnet opp nesen litt. Var helt magisk å være uten sprayen. Men jeg måtte alltid ha den med meg fortsatt, hvis ikke ble det panikkfølelse og jeg følte med pottetett. Jeg har begynt å manne(kvinne) meg opp til å slutte igjen.. Er ikke helt der enda, men jobber mot det. Vil også bare nevne at jeg gikk til en spesialist hos øre-nese-hals på sykehuset her hvor jeg bor, og han sa at de pleide gi ut sykemelding på 14 dager for de som skulle slutte med nesespray pga søvnmangel. Nå er det sikkert stor forskjell fra person til person og de gir nok ikke sykemelding til alle. Men er verdt å tenke på!! Jeg fikk sykemelding men jeg brukte den ikke. Tenk at du kan bli så avhengig av en liten drittspray at du får sykemelding av legen liksom... Anonymkode: 8537e...ae4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #82 Skrevet 30. mars 2019 Ble inspirert til å prøve å slutte med Otrivin selv etter å ha lest denne tråden! Brukt nesespray daglig 3-4 ganger siden sommeren 2001, aldri hatt en dag uten! Husker så godt den dagen jeg tok min første spray.. Jeg var superforkjølet og på tur i Oslo. Bar rundt på hunden min som ikke syns det var så stas å gå blant alle menneskene på Karl Johan, og jeg var så sliten av å ikke få puste gjennom nesen. Så sa søsteren min at jeg kunne jo bare kjøpe nesespray. Da var det gjort og jeg sluttet aldri igjen. Har alltid vært ganske tett i nesen, og det er helt grusomt! Aldri forsøkt å slutte.. Men er temmelig lei av å drasse rundt på den nesesprayen til enhver tid. Men nå har jeg ikke brukt siden torsdag 28. på kvelden før jeg la meg. Tidvis litt tett i ett av neseborene, men det går egentlig veldig greit foreløpig. Håper det ikke blir verre.. Stå på alle som vil slutte, det er søren meg ikke så lett! Anonymkode: 1d82a...6f7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå