Gå til innhold

Nesesprayavhengig i 16 år - slutter NÅ! Andre i samme båt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har tatt otrivin i 16 år før du skjønte at det ikke var lurt...? 

Beklager tonen, men jeg skjønner ikke hvordan det er mulig...

Anonymkode: 8a0f9...7ec

Mediene har skrevet om dette i årevis, og du har ikke fått det med deg?

Heia ts, dette klarer du! :)

Anonymkode: 07449...0a6

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt otrivin hver dag i 13 år. Har nå vært uten i to uker uten problemer! Løsningen? Nasonex!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Wilhelmine skrev:

Heier på deg! Dette klarer du ❤️

Takk!!❤️

TS

Anonymkode: bb546...a96

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt neseoperasjon for 4 mnd siden, jeg var så tett i nese etter legen tok ut bandasje fra nesen, og begynte med nesespray. Helt siden bruker jeg den, og med engang jeg sluttet klarer jeg ikke puste! 

Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal slutte

Anonymkode: 7ad77...6fd

Otrivin er djevelens verk... Jeg håper du greier å finne en måte å slutte på. Stålsett deg, oppsøk lege, hva som helst! Jeg VET hvor lett det er å si, men også hvor vanskelig det er å faktisk gjennomføre 🙈 Har trossalt prøvd selv ved flere anledninger og feila. Men nå SKAL jeg, for nesa mi fortjener bedre og det gjør din óg! 🙂  Kanskje vi kan prøve å slutte sammen? Jeg er på min 14. time uten nå, og det er helt jævlig. Er POTTE tett og hiver etter luft. Men denne gangen skal jeg søren meg ikke gi meg, om jeg så må ligge våken hele natten i x-antall døgn!!!

Stor klem til deg!

TS

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vært avhengig i 7-8 år selv. Har klart å slutte engang før, men var så dum at jeg begynte igjen. Det som hjalp var dog nedtrapping. Gikk uten så lenge jeg maktet, før jeg tok en liten spray. Repeat. Trengte den mindre og mindre, men tror det kan ta mange måneder før nesa er tilbake til "normalt" om den noen gang blir det etter så langt bruk. 

Anonymkode: 9ad7c...0df

Så bra du har greid å slutte tidligere! Da veit du at du klarer det om du VIRKELIG kan/må! 🙂 Kanskje du vil bli med å slutte sammen, om jeg forstår deg riktig og du fortsatt er avhengig? Jeg er på min 14. time uten nå, et rent helvette.... Men jeg NEKTER å gi meg denne gangen, og når jeg først har greid det (noe jeg skal!) skal jeg aldri legge mine øyne på en Otrivinflaske igjen!

Takk for tips forresten! 🙂

Dette blir en lang natt... Kan ikke si at jeg gleder meg til å både være potte tett og ekstremt trøtt på jobb imorgen 🙈

TS

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til TS. Jeg har selv vært avhengig i 7 år, har ikke turt å prøve å slutte enda. Sluttet å snuse nå på nyåret, så tror jeg får vente en stund før jeg skal slutte med enda en avhengighet.. 

Anonymkode: bfc47...76b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tvang meg selv til å kun bruke den om kvelden og natten i en periode. De første ukene var tøffe med mye pesing og hodepine, men så gikk det over. Deretter kun om kvelden, og så slutta jeg helt etter en måned eller to. Jeg brukte spray mange ganger daglig i fem år, og måtte slutte da jeg begynte å våkne fire-fem ganger hver natt av at nesen var tett. De første nettene uten våkner jeg og hadde trøbbel med å sovne igjen, men etter et par netter slutta jeg å våkne. Nå er nesen bra igjen, og jeg bruker ikke spray når jeg er forkjøla en gang. Nekter å havne inn i det der en gang til. 

Anonymkode: 9b503...f88

Takk for at du deler erfaringer. Det er alltid motiverende å høre om folk som har greid det! 🙂

Høres kjent ut å vokne flere ganger pr natt å hive etter pusten pga helt blokkert nese. Ikke noe godt.. Akkurat nå ligger jeg i senga og forbereder meg på at dette blir en natt uten noe som helst søvn, men jeg skal stå i det!

Og jeg er helt enig med deg; når jeg har klart å slutte nå (for det skal jeg!), skal jeg aldri så mye som se på en flaske nesespray igjen!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Begynn rolig. Start med et nesebor før du går over på det andre. Da er det mindre sjanse for at du sprekker.

Anonymkode: bbea9...b26

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hvordan du har det. Jeg var avhengig av Otrivin før jeg bestemte meg for å slutte tvert. Det var et helvete i flere dager. Nesen var pottetett og det føltes som om jeg skulle kveles. 

Et lite tips. Slutt med Otrivin i et nesebor før du går over til det andre. Da er det lettere å gjennomføre hele prosessen.

Takk for medfølelsen, tips og råd! 🙂 Godt å få støtte fra noen som har vært i samme situasjon og greid å komme seg ut av det!

Jeg har også bestemt meg nå! Jeg orker ikke at Otrivin skal styre så mye av hverdagen min og hvordan jeg har det lenger! 14,5t uten nå, og det blir en lang natt. Men dette skal jeg greie!! 🙂

Takk igjen!

TS

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, baltazar skrev:

Da er det bare å stålsette seg! Er du heldig så er det over i løpet av en uke

Takk! Har virkelig gjort det nå, og nekter å gi meg! 🙂 

TS

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mediene har skrevet om dette i årevis, og du har ikke fått det med deg?

Heia ts, dette klarer du! :)

Anonymkode: 07449...0a6

Haha, ja ikke sant? 🙈 Litt rart at det går noen hus forbi, men jeg skal ikke dømme noen 🙂

Tusen hjertelig takk, SKAL greie dette nå! 🙂 

TS

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Jens skrev:

Jeg har brukt otrivin hver dag i 13 år. Har nå vært uten i to uker uten problemer! Løsningen? Nasonex!

Så bra at du hadde god effekt av Nasonex! Tror absolutt det kan fungere for mange, men det gjorde dessverre ikke det for meg 😞 Har prøvd Avamys også uten hell.

Gratulerer med å være Otrivinfri!! 🙂 Motiverende å høre om folk som greier å slutte etter langtidsbruk!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Du får oppdatere oss i morgen om hvordan det gikk i natt! :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til TS. Jeg har selv vært avhengig i 7 år, har ikke turt å prøve å slutte enda. Sluttet å snuse nå på nyåret, så tror jeg får vente en stund før jeg skal slutte med enda en avhengighet.. 

Anonymkode: bfc47...76b

Tusen takk for lykkeønskninger, jeg SKAL klare det! 🙂

Og så flott at du har greid å slutte med snus, da vet du iallefall at det ikke er noe i veien med viljestyrken 🙂 Men enig med deg, en ting av gangen.

Lykke til til deg også den dagen du bestemmer deg for å slutte med nesespray. Jeg tror på deg! 

TS

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynn rolig. Start med et nesebor før du går over på det andre. Da er det mindre sjanse for at du sprekker.

Tusen takk for tips, setter pris på det! 🙂

TS

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får oppdatere oss i morgen om hvordan det gikk i natt! :) 

Det skal jeg absolutt gjøre, så håper jeg at noen av dere kan snakke litt fornuft i hodet mitt dersom jeg holder på å sprekke! 🙂 

Enn så lenge går det «greit». Skar hull og tømte ut alt innholdet i flaskene før jeg la meg, så nå har jeg faktisk ikke mulighet til å ta heller 🙂

TS

• Liker 1
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
2 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvordan kan man være avhengig av otrivin? Det gir jo ingen rus...

Nei. Det er ikke rus, men langvarig bruk skaper en følelse av at nesa er avhengig av sprayen for å få puste f.eks.

Skrevet

Hvordan blir man avhengig av spilling? Er jo heller ikke rus? Avhengighet er ikke synonymt med rus.

AnonymBruker
Skrevet

Man blir avhengig fordi man ikke klarer å puste med nesen uten Otrivin. Nesen blokkerer seg helt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har vært av og på nesespray-kjøret i flere år men nå har jeg klart å slutte helt🥳 det som funket for meg var å ha en chili i nærheten og stikke den litt opp i nesen når det tettet seg🌶🌶 da løsner det opp. Husker klaustrofobi følelsen av å ikke få puste, verste følelsen!

Anonymkode: 3e192...c5c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...