Gå til innhold

bryllup og barnedåp i ett??

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen av dere som har hatt eller skal bryllupp og barnedåp samme dag? Vi vil gjerne gifte oss og jeg kunne godt tenkt meg å kombinere det med barnedåp. Finnes det noen som vil dele erfaringer med meg. Ser helst at gjestene tror de skal i barnedåp og så blir det bryllupp i tillegg :D

Men da må jo vielsen også bli på en søndag, er det mulig. Blir kjempeglad viss noen kan gi meg noen tips! Er helt på planleggingsstadiet enda.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Mener å huske at jeg har lest om noen som gjorde det sånn her inne, mulig det var på det gamle forumet, er ikke sikker. Hva med å ta en prat med presten om det? Da får dere jo vite med en gang om han er villig til å vie dere på en søndag. Det blir jo litt spesielt i og med at barnedåp pleier å være ved en vanlig gudstjeneste, sånn at det kanskje vil være endel utenforstående der.

Skrevet

Jeg var i en barnedåp for noen uker siden. Og da skulle det være bryllup etterpå. Det eneste en del av oss "reagerte" på var at hun var veldig pent pyntet på håret.

Etter barnedåpen (vanlig gudstjeneste - 3 barn og nattverd) gikk så hun for å skifte og presten byttet farge på kraven til "kjortelen". Tror bare deres følge ble stående å ta bilde av dåpsbarnet inne i kirken før de evt. fikk beskjed om hva som skulle skje.

Det tok i allefall nok tid til at de fleste utenforstående var reist fra kirken.

Men søk litt i forumet og se, jeg minns også at det var noen som skulle gjøre det.

Høres jo kjemperomantisk ut da :-)

Klem

Skrevet

Jeg har vært i kombinert bryllup og barnedåp i den svenske kirken i Oslo. Det var på en lørdag og var egentlig som et vanlig bryllup men med barnedåp i tillegg. Og etterpå var det fest som vanlig. Veldig koselig.

Det er vel ikke noen regel om at barnedåp MÅ skje på en søndag? Snakk med presten.

Gjest Smurfa-
Skrevet

Vi giftet oss lørdag 22. juni i år, og da hadde vi samtidig barnedåp for vår lille datter.

Dette visste gjestene om. Syns det var greit å informere om det, siden vi begge har mye slekt som kommer langveisfra.

Dagen ble ihvertfall en flott opplevelse og jeg er kjempeglad for at vi gjorde det på den måten!

Vi giftet oss først og døpte jenta vår etter det.

Lykke til!

Hilsen Smurfa :D

Skrevet

4. august hadde vi barndåp og bryllup. Vi hadde kirken for oss selv fra kl. 13.30. og vi ble viet først og hadde barnedåp etterpå. Etterpå var vi hos fotograf og tok bilder før vi fortsatte "festen" hjemme hos oss. Vi hadde koldtbord, kaffe og kaker.

Jeg hadde brudekjole, blomster, var hos frisøren på morgenen og alt slik som alle andre gjør...

Vi var veldig fornøyde, vi fikk til alt dette på en søndag.

Vi hadde heller ikke tenkt å fortelle det til noen, men ombestemt oss og inviterte til vielse og dåp da innbydelsene ble sendt ut. Det ble tatt veldig godt i mot, og vi syntes dagen var strålende.

Kan absolutt anbefale deg dette.

Lykke til!!!

Skrevet

Jeg har selv vært i kombinert bryllup/dåp, synes det var en grei måte for brudeparet å spare penger på, når de allikevel skulle ha begge deler nesten rett etter hverandre.

Dette var en lørdag og det var vanlig bryllup først og når vielsen var ferdig, var det 2-3 min pause før presten gjennomførte dåpen. Det ble ganske lenge å sitte i kirken for de som hadde med seg barn, men det gikk stort sett greit - flott var det ihvertfall !!

Det eneste brudeparet angrer på idag, er at de ikke tok separate bryllups og dåpsbilder, så det kan være ett tips, ta ikke alle bildene av dere sammen med barnet - takkekortet gjør jo ikke noe om det er ett felles bilde av dere tre.

Skrevet

Jeg har også vært i et slikt overraskelsesbryllup! Vi trodde vi skulle i dåp, og etter gudstjenesten samlet gjestene seg fremst i kirken for å ta bilde. Så spør barnefaren sin "svigerfar": "ja, nå er barnet døpt, da må jeg vel spørre deg om jeg kan få gifte meg med datteren din?" Mannen svarer selvfølgelig at det er greit. "Ja, du får gå og hente henne, da," sier brudgommen. I mellomtiden har bruden sneket seg ut og tatt på brudekjole, og i.o.m. at alle gjestene står samlet, får de reaksjonene med på film. Veldig stilig måte å gjøre det på. Ingen visste noe på forhånd!

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar alle sammen :lol:

Jo dette høres spennende ut, tror jeg går for denne varianten av bryllupp. Vil ikke ha noe stort bryllupp eller fest så derfor passer det ypperlig å bli viet på en søndag!

Tiju: Hvordan var feiringen lagt opp etter at dåpen/vielsen var over? Var dem hos fotografen og sånn. (Kanskje litt vanskelig på en søndag?)

Gi meg gjerne litt detaljer, for jeg er enda bare på planleggingsstadiet :)

Skrevet

Det går ann å ha bryllup og dåp på lørdag og. Har vært i et slikt bryllup og det var kjempefint. Først bryllup og så dåp;)

Skrevet

De var ikke hos fotografen, tok bare bilder på kirketrappen. Etterpå hadde de fest hjemme med bare den nærmeste familien og forlovere, med enkel treretters middag, og dans på stuegulvet. Veldig enkelt, men koselig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...