Gå til innhold

Trenger hjelp til sang fra barna våre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve å skrive en sang til mannen fra barna våre. Men jeg må jo bare innrømme at jeg er fryktelig dårlig på dette. Så dersom noen har noen gode forslag til både enkle melodier og tekster så blir jeg kjempeglad. :-) :-) Er det noen som har noen eksempler på sanger som er skrevet fra barn til pappa så blir jeg enda gladere. :-) :-) :-) Litt enklere når en har noe å gå ut i fra :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

Skal DU skrive en sang fra barna? Hvis den er fra dem så burde vel de skrive den selv?

Skrevet
Skal DU skrive en sang fra barna? Hvis den er fra dem så burde vel de skrive den selv?

Nja, litt enig her egentlig... Men ungene er kanskje for små!?? Hva med å skrive en sang som er fra dere alle?

Har ikke så mange forslag til tekster, men forslag til enkle melodier kan være "En solskinnsdag", "Per Spellmann" og "Musevisa"...

Det finnes jo forresten flere "profesjonelle" som skriver taler og sanger med litt hjelp av opplysninger om den det skal handle om! :wink:

Skrevet

Barna er bare tre og seks år, så det er ikke så lett for de å skrive den selv. Kanskje jeg kan finne noen som er litt proffe til å hjelpe meg :wink:

Skrevet

Melodien til bamses fødselsdag er veldig enkel å dite sang til (må inrømme er min favoritt når det skal diktes)

En sang til kjære pappa'n vår på denne fine dagen,

vi håper at han blir litt rørt, og får litt vondt i magen.

Se vår far, en kjerne kar,

nå han også kone har,

Hipp hurra for pappa'n vår

en klem av oss du får.

Veldig kjapt, og kanskje ikke verdens beste riming. Men en lett sang å dikte til.

Skrevet

Torbjørn Egners sangere generelt er greie å dikte på. Og det passer jo bra med en barnesangmelodi siden sangen skal være fra barna.

Ville satt meg ned med barna og bedt dem komme med forslag til hva som kan være med i sangen. Spesielt 6-åringen kan sikkert være til hjelp, selv om h*n ikke akkurat kan skrive sangen selv.

Skrevet

Det blir for dumt å dikte sang fra barna. Da må i tilfelle noen andre ordne det. Ikke du som er brud.

Skrevet

Jeg skrev en sang fra min datter på 2,5 år. Skrev på "Se min kjole", helt tilfeldig var dette vår datters favorittsang i tiden rundt bryllupet :)

Barna dine kan sikkert bidra, men det er jo ikke sikkert de klarer holde på hemligheten da ;)

jeg gjorde sangen veldig enkel : "se min pappa osv..."

Mannen min syns det var veldig hyggelig at jeg hadde gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...