Solhanne Skrevet 17. april 2005 #1 Skrevet 17. april 2005 Tenkte jeg skulle prøve å skrive en sang til mannen fra barna våre. Men jeg må jo bare innrømme at jeg er fryktelig dårlig på dette. Så dersom noen har noen gode forslag til både enkle melodier og tekster så blir jeg kjempeglad. :-) :-) Er det noen som har noen eksempler på sanger som er skrevet fra barn til pappa så blir jeg enda gladere. :-) :-) :-) Litt enklere når en har noe å gå ut i fra :-)
Gjest Embla s Skrevet 17. april 2005 #2 Skrevet 17. april 2005 Skal DU skrive en sang fra barna? Hvis den er fra dem så burde vel de skrive den selv?
TeddyToria Skrevet 17. april 2005 #3 Skrevet 17. april 2005 Skal DU skrive en sang fra barna? Hvis den er fra dem så burde vel de skrive den selv? Nja, litt enig her egentlig... Men ungene er kanskje for små!?? Hva med å skrive en sang som er fra dere alle? Har ikke så mange forslag til tekster, men forslag til enkle melodier kan være "En solskinnsdag", "Per Spellmann" og "Musevisa"... Det finnes jo forresten flere "profesjonelle" som skriver taler og sanger med litt hjelp av opplysninger om den det skal handle om!
Solhanne Skrevet 17. april 2005 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2005 Barna er bare tre og seks år, så det er ikke så lett for de å skrive den selv. Kanskje jeg kan finne noen som er litt proffe til å hjelpe meg
eliassen Skrevet 18. april 2005 #5 Skrevet 18. april 2005 Melodien til bamses fødselsdag er veldig enkel å dite sang til (må inrømme er min favoritt når det skal diktes) En sang til kjære pappa'n vår på denne fine dagen, vi håper at han blir litt rørt, og får litt vondt i magen. Se vår far, en kjerne kar, nå han også kone har, Hipp hurra for pappa'n vår en klem av oss du får. Veldig kjapt, og kanskje ikke verdens beste riming. Men en lett sang å dikte til.
tommeline Skrevet 18. april 2005 #6 Skrevet 18. april 2005 Torbjørn Egners sangere generelt er greie å dikte på. Og det passer jo bra med en barnesangmelodi siden sangen skal være fra barna. Ville satt meg ned med barna og bedt dem komme med forslag til hva som kan være med i sangen. Spesielt 6-åringen kan sikkert være til hjelp, selv om h*n ikke akkurat kan skrive sangen selv.
Annie Skrevet 18. april 2005 #7 Skrevet 18. april 2005 Det blir for dumt å dikte sang fra barna. Da må i tilfelle noen andre ordne det. Ikke du som er brud.
OleBrumm Skrevet 18. april 2005 #8 Skrevet 18. april 2005 Jeg skrev en sang fra min datter på 2,5 år. Skrev på "Se min kjole", helt tilfeldig var dette vår datters favorittsang i tiden rundt bryllupet Barna dine kan sikkert bidra, men det er jo ikke sikkert de klarer holde på hemligheten da jeg gjorde sangen veldig enkel : "se min pappa osv..." Mannen min syns det var veldig hyggelig at jeg hadde gjort det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå