Gå til innhold

Finnes det et rent kvinneforum et sted?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kutt kjønnet på profilen og skriv nøytralt slik at ingen skjønner hvilket kjønn du er da vel. 

Anonymkode: 78365...b76

Hvorfor skal jeg være nødt til å skjule hva jeg er for å få være i fred? Jeg sier jo dessuten at jeg nettopp ønsker å kunne diskutere kvinnesaker og få svar fra andre kvinner.

Anonymkode: 5fd69...464

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Siden du er kvinne så vet du hvordan menn opplever det å måtte stå opp for seg selv?

Anonymkode: 6f851...18d

Jeg ser jo hvordan dere behandler hverandre og hvordan dere behandles av kvinner sammenlignet med hvordan det er motsatt vei, og det jeg ser er som natt og dag. Men nå er det nok for min del, farvel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Det dreper dessverre både humøret og motivasjonen til å delta når jeg pepres med slike svar så snart jeg åpner munnen. Da blir det til at jeg kvier meg for å i det hele tatt si noe og velger mine tråder med omhu. Jeg har ofte veldig lyst til å si dem imot, men jeg vet at hvis jeg gjør det vil de jage i flokk etter meg. De støtter hverandre og kjører på til man ikke orker mer. Jeg har konkludert med at det er meningsløst for meg som kvinne å diskutere med slike menn. De lytter ikke og er umulig å nå inn til med mindre det er en annen mann som snakker.

Poenget mitt er jo bare å ignorere de som holder på sånn og så fokusere på de som gir deg noe. Et annet poeng er at du ikke nødvendigvis får bedre hjelp om du bare diskuterer med kvinner.

Anonymkode: 3ad6e...ab4

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg være nødt til å skjule hva jeg er for å få være i fred? Jeg sier jo dessuten at jeg nettopp ønsker å kunne diskutere kvinnesaker og få svar fra andre kvinner.

Slapp av, det var bare et forslag. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ser jo hvordan dere behandler hverandre og hvordan dere behandles av kvinner sammenlignet med hvordan det er motsatt vei, og det jeg ser er som natt og dag. Men nå er det nok for min del, farvel.

Farvel.

Anonymkode: 6f851...18d

Skrevet

Kommer til å finne deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har du helt rett i. Åpenheten på Den selskapelige er helt fantastisk, noen av medlemmene er for eksempel svært åpne om også vanskelige ting som har hent dem, og får alltid masse støtte og forståelse men også gode råd. Det er jo helt umulig å skrive om noe personlig og problematisk her inne, da kommer det alltfor ofte svar som kan slå deg rett i bakken.

På samme måte er det veldig fint å diskutere f,eks feminisme eller rasisme uten at en "høhø faen ass du er så jævla teit er det lenge siden du har pult"-kommentar kommer.

Anonymkode: 5b5cb...049

Åh, kunne tenkt meg et slikt forum, jeg også. Trives ikke på «kvinne»-guiden lengre.

Anonymkode: f8910...957

• Liker 3
Gjest NotYou
Skrevet

Hvorfor er det menn som svarer i akkurat denne tråden? Greier ikke unngå blande seg.. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere synes det er så fælt å være kvinne her inne så skulle dere prøvd, som kvinner, å støtte en mann her. Da er helvete løs, fra nettopp andre kvinner 😂

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt er jo bare å ignorere de som holder på sånn og så fokusere på de som gir deg noe.

- Ikke TS, men innimellom ønsker vi kvinner å diskutere/drøfte en sak uten den type "støy".

Et annet poeng er at du ikke nødvendigvis får bedre hjelp om du bare diskuterer med kvinner.

- Og det er et kjempegodt poeng, bare motsatt av det du tror. Til forskjell fra menn, så er ikke kvinner nødvendigvis ute etter en løsning, men rett og slett å snakke om hva det nå er man ønsker å snakke om. Menn forstår ikke dette, derfor trenger vi kvinner et forum kun for kvinner til nettopp dette.

Anonymkode: 3ad6e...ab4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, NotYou skrev:

Hvorfor er det menn som svarer i akkurat denne tråden? Greier ikke unngå blande seg.. 

Ja, hva er den greia der? Mange bra menn på KG, men så er det disse som alltid MÅ mansplaine, uansett tema. Blir så lei.

Anonymkode: 5b5cb...049

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, Katten.2.0 said:

Kommer til å finne deg.

Det er sikkert menn som har greid å lure seg inn på slike steder også, men der vil de i alle fall måtte gå stille i dørene for å unngå å bli kastet ut, og da er det greit nok. Det er ikke menn i seg selv men den aggressive og grove typisk mannlige diskusjonsmåten jeg finner plagsom og hemmende, Fjerner vi den er mye gjort. Jeg irriterer meg mer enn jeg klarer å gi uttrykk for at det er menn har definisjonsmakten for hva som er godt diskusjonsklima og at kvinner som misliker æreskjelling, ufinheter og hersketeknikker får beskjed om å tøffe seg opp hvis de skal være med. Det er ikke riktig at vi skal måtte tøffe oss opp for å delta. Det er dere som bør oppføre dere mer sivilisert og i tråd med tiden vi lever i.

• Liker 2
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er sikkert menn som har greid å lure seg inn på slike steder også, men der vil de i alle fall måtte gå stille i dørene for å unngå å bli kastet ut, og da er det greit nok. Det er ikke menn i seg selv men den aggressive og grove typisk mannlige diskusjonsmåten jeg finner plagsom og hemmende, Fjerner vi den er mye gjort. Jeg irriterer meg mer enn jeg klarer å gi uttrykk for at det er menn har definisjonsmakten for hva som er godt diskusjonsklima og at kvinner som misliker æreskjelling, ufinheter og hersketeknikker får beskjed om å tøffe seg opp hvis de skal være med. Det er ikke riktig at vi skal måtte tøffe oss opp for å delta. Det er dere som bør oppføre dere mer sivilisert og i tråd med tiden vi lever i.

Du viser ikke akkurat til en givende diskusjonsmåte selv, fullastet med definisjonsmakt og forsurende klima.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Katten.2.0 said:

Du viser ikke akkurat til en givende diskusjonsmåte selv, fullastet med definisjonsmakt og forsurende klima.

Det ble en litt sur tone i denne tråden, men det får mennene som bare måtte lage kjønnsdiskusjon av den ta skylden for. Jeg ville bare ha svar på et enkelt spørsmål, men da de begynte å hakke ble jeg jo nødt til å svare dem. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det ble en litt sur tone i denne tråden, men det får mennene som bare måtte lage kjønnsdiskusjon av den ta skylden for. Jeg ville bare ha svar på et enkelt spørsmål, men da de begynte å hakke ble jeg jo nødt til å svare dem. 

Det er alltid folk som gjør slikt på forum, uavhengig kjønn.

Skrevet
5 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Det er alltid folk som gjør slikt på forum, uavhengig kjønn.

Det er det, men hvorfor er det så galt å ønske seg et eget kvinneforum? Det jo f.eks. enkelte ting jeg heller diskuterer/snakker om med venninnene mine enn med kjæresten, og et kvinneforum blir noe av det samme, tenker jeg.

Skrevet
45 minutter siden, Roci said:

Det er det, men hvorfor er det så galt å ønske seg et eget kvinneforum? Det jo f.eks. enkelte ting jeg heller diskuterer/snakker om med venninnene mine enn med kjæresten, og et kvinneforum blir noe av det samme, tenker jeg.

Nå reagerte ikke jeg på at det ønskes et eget kvinneforum i det hele tatt (min opprinnelige kommentar var jo ment som et rent humoristisk innslag). Reagerte på TS' sin diskusjonsmåte rettet mot meg, noe som var veldig likt nettopp det hun ville unngå.

Utover dét er det bare å kjøre på. Jeg er fornøyd med å gjøre faenskap her :nigo: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Katten.2.0 said:

Nå reagerte ikke jeg på at det ønskes et eget kvinneforum i det hele tatt (min opprinnelige kommentar var jo ment som et rent humoristisk innslag). Reagerte på TS' sin diskusjonsmåte rettet mot meg, noe som var veldig likt nettopp det hun ville unngå.

Utover dét er det bare å kjøre på. Jeg er fornøyd med å gjøre faenskap her :nigo: 

Sier du at jeg bør være et godt eksempel og vende det andre kinnet til fordi jeg misliker at menn slenger dritt hele tiden på dette forumet? Det er jeg i så fall uenig i. Jeg ser helst at alle klarer å holde en fin tone, men når de tar over tråden min med bitching må de både forvente og finne seg i at jeg svarer tilbake i samme tone. Jeg er ikke moren eller lærerinnen deres og østrogenet mitt gir meg ingen interesse av å la dem vinne. Jeg trenger ikke å være moderlig overbærende når de utagerer. Jeg er aldri den som først starter med drittslenging, men jeg er barnslig (eller fandenivoldsk nok) til å ta igjen når andre begynner.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Sier du at jeg bør være et godt eksempel og vende det andre kinnet til fordi jeg misliker at menn slenger dritt hele tiden på dette forumet? Det er jeg i så fall uenig i. Jeg ser helst at alle klarer å holde en fin tone, men når de tar over tråden min med bitching må de både forvente og finne seg i at jeg svarer tilbake i samme tone. Jeg er ikke moren eller lærerinnen deres og østrogenet mitt gir meg ingen interesse av å la dem vinne. Jeg trenger ikke å være moderlig overbærende når de utagerer. Jeg er aldri den som først starter med drittslenging, men jeg er barnslig (eller fandenivoldsk nok) til å ta igjen når andre begynner.

Da ser jeg ikke hvorfor du skal få det bedre på et rent kvinneforum, da det finnes provokatører og troll uavhengig kjønn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Katten.2.0 said:

Da ser jeg ikke hvorfor du skal få det bedre på et rent kvinneforum, da det finnes provokatører og troll uavhengig kjønn.

Det gjør det nok på steder som Hønehjørnet, men neppe på mindre steder med en overvekt av oppegående damer. Doktoronline er et nesten rent kvinneforum og det er ytterst sjelden krangling og drittslenging der. Jeg tror jeg må ti år tilbake for å huske noe sånt, og selv da var det bare krangling mellom et par medlemmer og ingen var så nedlatende som flere av mennene på Kvinneguiden er. Dessverre er det nesten dødt der nå, ellers skulle jeg holdt meg der. Jeg var også medlem på et mannefritt svensk forum i 5-6 år og diskusjonene vi hadde der var fantastiske. Takhøyden var stor og jeg tror mange av dere menn ville blitt overrasket over hvor frittalende og uenige kvinnene der var. Tross det ble det nesten aldri slengt nedsettende ord. Jeg tror hemmeligheten ligger i et forums tilgjengelighet og størrelse. Et lett tilgjengelig forum vokser seg gjerne stort og tiltrekker seg mange som ikke er der for å bidra positivt. Kvinnegruppen på Facebook som nevnes her i tråden gjør nok klokt i å være lukket og selektiv med hvem de tar inn.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...