Gå til innhold

Finnes det et rent kvinneforum et sted?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, SoWhat? said:

Se på svarene her. Shit

Jeg vet ikke om noe. Trodde Kg var det. Men her er det ikke

Det trodde jeg også og det var derfor jeg kom hit i sin tid, men det er ikke det nei.

Anonymkode: 5fd69...464

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Et slikt sted hadde vært meningsløst, for ingen hadde turt å si det som det er. Så hvor mye hjelp det er å få er jeg ganske usikker på.

Anonymkode: 3ad6e...ab4

Si hva som det er? Skjønner ikke hva du prøver å si her.

Anonymkode: d7bfc...817

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner tør å åpne opp mer når det ikke er menn tilstede. Det er nettopp derfor jeg etterlyser et slikt sted, for jeg vil diskutere med kvinner som føler seg fri til å ytre både sterke og mer pk meninger.

Hva stopper kvinner fra å si det de vil her da? De er jo anonyme og kan si akkurat det samme som de ville sagt i et rent kvinneforum

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Si hva som det er? Skjønner ikke hva du prøver å si her.

Anonymkode: d7bfc...817

Kvinner pynter ofte på ting i stedet for å si det som det er eller å si negative ting. Kvinner evner ikke være harde eller si upopulære ting.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kvinner tør å åpne opp mer når det ikke er menn tilstede. Det er nettopp derfor jeg etterlyser et slikt sted, for jeg vil diskutere med kvinner som føler seg fri til å ytre både sterke og mer pk meninger.

Det har du helt rett i. Åpenheten på Den selskapelige er helt fantastisk, noen av medlemmene er for eksempel svært åpne om også vanskelige ting som har hent dem, og får alltid masse støtte og forståelse men også gode råd. Det er jo helt umulig å skrive om noe personlig og problematisk her inne, da kommer det alltfor ofte svar som kan slå deg rett i bakken.

På samme måte er det veldig fint å diskutere f,eks feminisme eller rasisme uten at en "høhø faen ass du er så jævla teit er det lenge siden du har pult"-kommentar kommer.

Anonymkode: 5b5cb...049

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det vet jeg ikke, men det er mulig - jeg ble anbefalt av en, men det er flere år siden. Får du opp medlemmene hvis du sjekker gruppen? Kanskje er en venninne allerede medlem og kan anbefale deg?

Jeg får ikke opp medlemmene, men et googlesøk førte meg til et innlegg som var delt derfra og der finner jeg faktisk en kvinne jeg kjenner, så da skal jeg spørre om hun kan anbefale meg hvis hun fortsatt er medlem. Takk igjen for hjelpen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ikke opp medlemmene, men et googlesøk førte meg til et innlegg som var delt derfra og der finner jeg faktisk en kvinne jeg kjenner, så da skal jeg spørre om hun kan anbefale meg hvis hun fortsatt er medlem. Takk igjen for hjelpen.

Så bra! Håper du blir medlem.

Men det er faktisk ikke lov å dele innlegg derfra... Så nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvor du fant det! 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva stopper kvinner fra å si det de vil her da? De er jo anonyme og kan si akkurat det samme som de ville sagt i et rent kvinneforum

Jeg kan bare snakke for denne kvinnen, men jeg lar meg stoppe av manneflokken som kaster seg over meg hver gang jeg mener noe annet enn dem. De er aggressive og dømmende og de finnes ikke interessert i å diskutere med deg på en ordentlig måte når de ser at du er kvinne.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan bare snakke for denne kvinnen, men jeg lar meg stoppe av manneflokken som kaster seg over meg hver gang jeg mener noe annet enn dem. De er aggressive og dømmende og de finnes ikke interessert i å diskutere med deg på en ordentlig måte når de ser at du er kvinne.

Gjelder dette alle menn? Får du aldri noen gode svar fra menn?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så bra! Håper du blir medlem.

Men det er faktisk ikke lov å dele innlegg derfra... Så nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvor du fant det! 

Prøv å google Den Selskapelige så får du nok også opp flere innlegg. Ikke noe personlig eller privat heldigvis, men det ser ut som de faktisk kommer derfra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Prøv å google Den Selskapelige så får du nok også opp flere innlegg. Ikke noe personlig eller privat heldigvis, men det ser ut som de faktisk kommer derfra.

Skal gjøre det!

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Gjelder dette alle menn? Får du aldri noen gode svar fra menn?

Det hender selvfølgelig, men det er dessverre soleklart flest av de jeg nevnte.

Gjest NotYou
Skrevet

Savner også et slikt forum. Si fra hvis du finner ett sted, ts :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det hender selvfølgelig, men det er dessverre soleklart flest av de jeg nevnte.

Hvorfor ikke bare ignorere de som holder på sånn og bare fokusere på de svarene som gir deg noe? 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke bare ignorere de som holder på sånn og bare fokusere på de svarene som gir deg noe? 

Det dreper dessverre både humøret og motivasjonen til å delta når jeg pepres med slike svar så snart jeg åpner munnen. Da blir det til at jeg kvier meg for å i det hele tatt si noe og velger mine tråder med omhu. Jeg har ofte veldig lyst til å si dem imot, men jeg vet at hvis jeg gjør det vil de jage i flokk etter meg. De støtter hverandre og kjører på til man ikke orker mer. Jeg har konkludert med at det er meningsløst for meg som kvinne å diskutere med slike menn. De lytter ikke og er umulig å nå inn til med mindre det er en annen mann som snakker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det dreper dessverre både humøret og motivasjonen til å delta når jeg pepres med slike svar så snart jeg åpner munnen. Da blir det til at jeg kvier meg for å i det hele tatt si noe og velger mine tråder med omhu. Jeg har ofte veldig lyst til å si dem imot, men jeg vet at hvis jeg gjør det vil de jage i flokk etter meg. De støtter hverandre og kjører på til man ikke orker mer. Jeg har konkludert med at det er meningsløst for meg som kvinne å diskutere med slike menn. De lytter ikke og er umulig å nå inn til med mindre det er en annen mann som snakker.

Hvordan funker det IRL der hele verden ikke er en støttegruppe hvor alle er enige?

Anonymkode: 6f851...18d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis det var riktig hadde det kommet mange forslag til forum i denne tråden, men det finnes dessverre få slike fristeder for kvinner. I medienes kommentarfelt er det ikke mulig for kvinner å oppholde seg.

Har man en mening må man vel klare å stå for den uansett hva andre måtte mene og si?

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kutt kjønnet på profilen og skriv nøytralt slik at ingen skjønner hvilket kjønn du er da vel. 

Anonymkode: 78365...b76

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan funker det IRL der hele verden ikke er en støttegruppe hvor alle er enige?

Bra, menn er ikke like nedlatende og stygge mot kvinner IRL. Det er et nettfenomen.

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har man en mening må man vel klare å stå for den uansett hva andre måtte mene og si?

Det kan du si, men det er stor forskjell på hvordan menn og kvinner bemøtes av menn i nettdiskusjoner. Det er ikke rettferdig at kvinner skal kjempe mot vindmøller så snart vi åpner munnen mens dere har luksusen å føre normale diskusjoner og til og med opplever at argumentene deres blir lyttet til kun på bakgrunn av kjønnet deres. Det er atskillig tøffere å stå i det som kvinne enn som mann.

Nå sier jeg meg ferdig med denne diskusjonen, men dersom flere har tips til nettforum for kvinner må dere gjerne komme med dem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bra, menn er ikke like nedlatende og stygge mot kvinner IRL. Det er et nettfenomen.

Det kan du si, men det er stor forskjell på hvordan menn og kvinner bemøtes av menn i nettdiskusjoner. Det er ikke rettferdig at kvinner skal kjempe mot vindmøller så snart vi åpner munnen mens dere har luksusen å føre normale diskusjoner og til og med opplever at argumentene deres blir lyttet til kun på bakgrunn av kjønnet deres. Det er atskillig tøffere å stå i det som kvinne enn som mann.

Nå sier jeg meg ferdig med denne diskusjonen, men dersom flere har tips til nettforum for kvinner må dere gjerne komme med dem.

Siden du er kvinne så vet du hvordan menn opplever det å måtte stå opp for seg selv?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...