Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så, i dag fikk jeg endelig innsatt spiral. Det jeg ikke var klar over, var at legen fraråder tung løfting, trening og fysisk aktivitet den første uka, for da er det stor fare for at livmoren presser hele spiralen ut igjen. Jeg skal jo egentlig på jobb denne uka, men nå må jeg jo ringe inn syk fordi jobben min består av veldig tunge løft, og kun det. Er det innafor? Føles helt forferdelig å måtte ringe på grunn av selvpåført "sykdom", hva ville dere gjort?

Anonymkode: 4e29d...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egenmelding, ikke noe å lure på 😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du jobber med tunge løft; Kan du ikke få sykmelding fra legen som satte inn spiralen? 

Anonymkode: d018b...400

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du jobber med tunge løft; Kan du ikke få sykmelding fra legen som satte inn spiralen? 

Anonymkode: d018b...400

Jeg tenkte ikke så langt da jeg var der. Var hos privatist. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte ikke så langt da jeg var der. Var hos privatist. 

Mener du privatpraktiserende?

• Liker 3
Skrevet

Kan du ta opp dette på jobben? Det beste vil være å få tilrettelagt arbeid noen dager? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, The Kitten skrev:

Mener du privatpraktiserende?

Ja!

20 minutter siden, Rotemor skrev:

Kan du ta opp dette på jobben? Det beste vil være å få tilrettelagt arbeid noen dager? 

Jeg er litt usikker på om det er noe særlig der jeg kan gjøre, som ikke bare blir overflødig/ubrukelig.

Er det bedre å dukke opp på jobb og forklare situasjonen?

Føler meg litt lost. Vet ikke om jeg vil at alle skal vite om spiralinnsettingen heller.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja!

Jeg er litt usikker på om det er noe særlig der jeg kan gjøre, som ikke bare blir overflødig/ubrukelig.

Er det bedre å dukke opp på jobb og forklare situasjonen?

Føler meg litt lost. Vet ikke om jeg vil at alle skal vite om spiralinnsettingen heller.

Du får et forklaringsproblem hvis du ikke kommer også da. Kan du ikke ringe lederen din å legge frem problemstillingen?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ringe til legen som satte inn spiralen, forklare situasjonen, kanskje du får sykemld da? 

Anonymkode: eacbc...f98

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rotemor skrev:

Du får et forklaringsproblem hvis du ikke kommer også da. Kan du ikke ringe lederen din å legge frem problemstillingen?

Hadde jo egentlig tenkt å ringe og bruke egenmelding. De fleste gangene jeg har vært syk har jeg bare sagt at jeg er dårlig og må holde meg hjemme, det har de ikke sagt noe på.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jo egentlig tenkt å ringe og bruke egenmelding. De fleste gangene jeg har vært syk har jeg bare sagt at jeg er dårlig og må holde meg hjemme, det har de ikke sagt noe på.

Hva spør du da for? Ledere ønsker jo å ha en åpen dialog. Jeg tenker halvskulking når folk er «dårlig». Jeg oppfatter det som trøtt, lei, fyllesyk e.l.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis legen har sagt du skal ta det med ro og jobben ikke lar seg tilrettelegge så får du bruke egenmelding da, er vel ikke noe problem det? Ring jobben å si du er syk. Du behøver ikke å oppgi hva som feiler deg. 

Anonymkode: 80ac1...e3d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Rotemor skrev:

Hva spør du da for? Ledere ønsker jo å ha en åpen dialog. Jeg tenker halvskulking når folk er «dårlig». Jeg oppfatter det som trøtt, lei, fyllesyk e.l.

Halvskulking? Nå er det jo sånn at man egentlig ikke skal si at man er dårlig heller, man skal bare si at man må ta egenmelding, og så krysse av på den. Ingen på jobb har rett til å vite hvilken sykdom man har. Det er jo nettopp derfor det heter egenmelding, man tar en egen vurdering og melder fra. 

Anonymkode: 9f927...27d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Da ringer du fastlegen din i morgen og hører om du kan få en sykmelding. Om du må bruke en egenmelding evt. i morgen så går vel det bra?

Anonymkode: 2c103...7a1

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Halvskulking? Nå er det jo sånn at man egentlig ikke skal si at man er dårlig heller, man skal bare si at man må ta egenmelding, og så krysse av på den. Ingen på jobb har rett til å vite hvilken sykdom man har. Det er jo nettopp derfor det heter egenmelding, man tar en egen vurdering og melder fra. 

Anonymkode: 9f927...27d

Ja og det er veldig bra at vi er beskyttet ved lov mht sykdom og diagnoser. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Rotemor skrev:

Ja og det er veldig bra at vi er beskyttet ved lov mht sykdom og diagnoser. 

Men til tross for det er man ikke beskyttet mot antakelser og fordømmelser fra arbeidsgiver, som du blant annet viser. 

Anonymkode: 0729f...684

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sykmelding etter innsatt spiral??? Hahahaha...

Anonymkode: 4b4b3...083

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen tunge løft på en uke? :klo: Alt jeg fikk beskjed om var å drøye samleie og karbad noen dager...

Anonymkode: 68081...123

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men til tross for det er man ikke beskyttet mot antakelser og fordømmelser fra arbeidsgiver, som du blant annet viser. 

Anonymkode: 0729f...684

Jeg viser ikke det. Jeg som privatperson, tenker slik i noen tilfeller. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sykmelding etter innsatt spiral??? Hahahaha...

Anonymkode: 4b4b3...083

Om hun har fått beskjed om å ikke løfte tungt, og jobben kun består av det er sykemelding det som er riktig.

Anonymkode: 41d76...b88

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...