AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Det er så gjentagende her på KG at nesten alle tråder, spesielt de som ligger under familie, sex og samliv, koker ned til at "men sånn er jo menn" og "det er typisk kvinner". Det virker som det er langt mer problematisk for den jevne KG bruker å lese historien og forholde seg til to personer, ikke en stk stereotypisk mann, og en stk stereotypisk kvinne.Mange svar blir da basert på hva KG brukerne mener er "typisk" for det spesifikke kjønnet, og/eller hva man mener er rimelig å forvente, fra denne personen, basert på kjønn. Tips fremover fra de som ønsker å dele en historie og få seriøse innspill er å droppe kjønnsnevnelse, bare skriv "partner X og partner Y". Om "partner X" sa, tenkte eller gjorde noe, og "partner y" trenger innspill, så får man helt ulike svar ut ifra hvem av X og Y som er mann eller kvinne i forholdet. Jeg vet enkelte her inne har opprettet tråder som er nesten identiske, men endret på kjønnene, og dermed fått forskjellig svar og tone i tråden. Noen få (utrolig gode) brukere, klarer å se sak fremfor kjønn. Men det er absolutt ikke normen her inne. 80 % av alle tråder har en tendens til å ende opp i kjønnskamp. Og det er jo ganske trist, egentlig. Anonymkode: 62f2d...a3d 7
Akhenaton Skrevet 26. mars 2019 #2 Skrevet 26. mars 2019 Enig. Det er urovekkende - og direkte tragisk om det er en faktisk refleksjon av tingenes tilstand i samfunnet. Man håper jo liksom at det ikke er en like stor andel av den generelle befolkningen som befinner seg på det bevissthetsnivået der. 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 26. mars 2019 #3 Skrevet 26. mars 2019 Det tror jeg faktisk aldri jeg har gjort. Bank i bordet* Unødvendig å dra inn kjønnskamp i hver tråd da det skaper så mange avsporinger
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 26. mars 2019 #4 Skrevet 26. mars 2019 (endret) Jeg tror egentlig det hovedsaklig har begynt med de bitre mannfolka som trekker til kg for å shitposte, fordi de liker å provosere kvinner eller vil si kjipe ting for å få de til å reagere. Kanskje de til og med liker negativ oppmerksomhet. Mods gjorde aldri noe særlig for å stanse tråder ala "hvorfor går kvinner bare etter status" eller "hvorfor liker ikke kvinner å lese". Eller andre tåpelige tråder som var ment for å rakke ned på kvinner og skape dårlige stemning. Dette skapte en motreaksjon der kvinnlige brukere har tillatt seg å oftere komme med kjipe kommentarer om menn, noe som kanskje fører til at flere menn stuper til samme nivå. Og slik går nå dagen Om det hadde blitt slått hardere ned på når noen var usaklige, så hadde vi hatt en helt annen kultur på kg. Likes gir også et dårlig miljø der man blir belønnet for å skrive småfrekke onelinere. Altså, et innlegg med 1 setning der man skriver noe småfrekt kan få 50 likes. Brukere som er frekke vil da fortsette, og neste gang er det kanskje en av de som trykket like som får frekkheten rettet mot seg selv. Endret 26. mars 2019 av Parkeringsvakt
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #5 Skrevet 26. mars 2019 Enig. Og om TS ikke skriver kjønn, så er det alltid noen som spør om TS er mann eller kvinne, selv om det strengt tatt ikke er veldig relevant for problemstillingen. Folk har bare et behov for å få alle problemstillinger til å passe inn i kjønnsbaserte båser. Det er jo også mange som er her for å jage sine kjepphester basert på kjønn. De må bare få inn i enhver tråd enten at det er typisk menn/kvinner fordi de er sånn og slik, eller å skrive at hadde kjønnene vært snudd på hodet så hadde folk svart annerledes. Det siste ofte feilaktig, En kvinne kan spørre om noe og få masse tyn og folk som er uenige, og så kommer da en av disse kronidiotene inn og skriver at det er typisk at en kvinne blir hyllet, hadde dette vært en mann så hadde de fått masse tyn og folk hadde vært uenige.. Folk ser seg rett og slett helt blinde på kjønn her. Anonymkode: 096a5...11d 1
Isambard Skrevet 27. mars 2019 #6 Skrevet 27. mars 2019 På 26.3.2019 den 12.55, Parkeringsvakt skrev: Jeg tror egentlig det hovedsaklig har begynt med de bitre mannfolka som trekker til kg for å shitposte(....) Ser du ironien her? 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #7 Skrevet 27. mars 2019 On 3/26/2019 at 1:19 PM, AnonymBruker said: Enig. Og om TS ikke skriver kjønn, så er det alltid noen som spør om TS er mann eller kvinne, selv om det strengt tatt ikke er veldig relevant for problemstillingen. Folk har bare et behov for å få alle problemstillinger til å passe inn i kjønnsbaserte båser. Det er jo også mange som er her for å jage sine kjepphester basert på kjønn. De må bare få inn i enhver tråd enten at det er typisk menn/kvinner fordi de er sånn og slik, eller å skrive at hadde kjønnene vært snudd på hodet så hadde folk svart annerledes. Det siste ofte feilaktig, En kvinne kan spørre om noe og få masse tyn og folk som er uenige, og så kommer da en av disse kronidiotene inn og skriver at det er typisk at en kvinne blir hyllet, hadde dette vært en mann så hadde de fått masse tyn og folk hadde vært uenige.. Folk ser seg rett og slett helt blinde på kjønn her. Anonymkode: 096a5...11d Ja, det ser jeg en del av. Sist nå i en tråd hvor kvinnen er eldre enn mannen. Anonymkode: baf06...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #8 Skrevet 27. mars 2019 Det er jo en del ting som går igjen når det gjelder kjønn da, så det er vel ikke så rart folk sier ting som "det er typisk menn" eller "det er typisk kvinner". For eksempel er det en del menn som går fra sin gravide partner under graviditeten eller rett etterpå, fordi de "ombestemmer seg" og vil ikke leke mor og far likevel. Hvor ofte ser vi kvinner forlate sitt nyfødte barn og dra sin kos? Nesten aldri. Anonymkode: f4c86...1d1
SoWhat? Skrevet 27. mars 2019 #9 Skrevet 27. mars 2019 Jeg er enig, men jeg tenker at kvinner kjenner kvinner best, og har lettere for å se fra det perspektivet. Men absolutt lurt å droppe og nevne hvilket kjønn. Da ser en helt klart mer objektivt på det!
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 27. mars 2019 #10 Skrevet 27. mars 2019 37 minutter siden, Isambard said: Ser du ironien her? Ingen ironi der, med mindre du har misforstått hva jeg skrev. Å si at noen menn som var bitre bidro til det dårlige miljøet er noe veldig annet enn å si at alle menn er bitre og alltid skaper dårlig stemning, eller lage tråder der jeg skriver "hvorfor er menn bitre og sure"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå