JessicaDay Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Vil det ha noe å si for form/skader/restitusjon om jeg feks løper 5 km lørdag, søndag, mandag og tirsdag fremfor å løpe annenhver dag? Har en anstrengende jobb og er kun mandag og tirsdag jeg har energi til trening etter jobb. Onsdag, torsdag og fredag ender jeg ofte opp med blodtrykksfall halvveis i løpingen. Trener også 10 min intensiv styrke etter løping, mage/rygg og rumpe/lår. Altså lørdag og mandag mage og søndag og tirsdag rumpa. Får ved dette tre hviledagen etter hverandre fremfor en her og der. Føler jeg ikke får hentet meg ordentlig inn på en dag. Ellers er jeg aktiv i form av leking med barn, husarbeid og lett gange de dagene jeg ikke løper.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 Flere jeg kjenner som løper hver dag. Og 5 km kan du godt løpe flere dager på rad uten problemer. Du får jo en relativ lang restitusjonsperiode hver uke. Så fortsett med dette dersom det funker for deg. Anonymkode: a07aa...f88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå