AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #21 Skrevet 26. mars 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at du spør om svart eller hvitt..., men har du vurdert slike stoler med eikebein, hvitt med eikebein. Når man har noe trefarget så demper det litt det hvite og gjør det litt mindre hardt og hvitt. Anonymkode: 8f79f...b6d Eikeben passer dessverre ikke helt inn i min stue, men ser folk som har stoler med eikebein og det er veldig fint 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hvitt bord og svarte stoler. Bordet er i denne stilen: Og stolene er disse: Stuen har lyse vegger og alle hyller er hvite. Eikeparkett og et par tepper med varme farger. Hos meg var dette en ren og fin kombinasjon. Anonymkode: bc4f6...ba0 Jeg har ikke helt lyse vegger, så selv nesten samtlige møblene er hvite så er det likevel ikke helt hvitt hjemme hos meg. Har googlet litt og ser at kombinasjonen hvitt bord og sorte stoler kan være veldig fint Hadde jeg hatt hvite vegger ville jeg definivt valgt svarte stoler. Anonymkode: 74893...5b9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #22 Skrevet 26. mars 2019 4 timer siden, _popcorn_ skrev: jeg har hvitt bord med hvite stoler, men svarte puter på stolene. Men i min leilighet ville svarte stoler tatt alt for mye plass, jeg synes lyse møbler gjør rom mer åpen. Hadde spisestue/stue-området vært dobbelt så stor, så hadde jeg kunne vurdert mørkere farger. Bord og stoler var opprinnelig mørk her da jeg kjøpte, men valgte male det hvitt for å gjøre det mer "usynlig". Jeg er utrolig glad i hvitt og kunne egentlig bare hatt lyse møbler, men det er ikke alltid like praktisk. Men det du sier stemmer jo, stuen ser større ut og mer åpen ut med lyse møbler. Hvilke spisestoler har du og er det vanskelig å holde de ren? De stolene jeg vurderer koster ca. 1500,- for én stol, så vil jo at de skal vare lenge. Disse bilden her får meg lyst til å kjøpe lyse hvite stoler, det så vanskelig.... Anonymkode: 74893...5b9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #23 Skrevet 26. mars 2019 4 timer siden, Jerry Lee skrev: Grå. Jeg finner ingen grå stoler som jeg liker eller som passer inn i stuen min, dessverre. Anonymkode: 74893...5b9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #24 Skrevet 26. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke den stilen helt ut? Svart/hvitt-stilen? Det er så kjedelig! Hadde heller valgt farge på stolen. Anonymkode: 0aecf...aec Er den ut? Jeg syns jo at fargene disse fargene aldri går ut av moten og at de ser ganske bra ut sammen. 3 timer siden, The Kitten skrev: Nå har tydeligvis ikke TS lyst på det da. Ville valgt svarte stoler selvda. Jeg aner jo ikke hva jeg vil. Jeg er rådløs. Anonymkode: 74893...5b9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #25 Skrevet 26. mars 2019 Beklager, ser at det ble en del skrivefeil, det går litt fort i svingene når jeg skriver Anonymkode: 74893...5b9
Nerine_ Skrevet 26. mars 2019 #26 Skrevet 26. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg var bekymret for det, men møbelforretningen sa at jeg kunne få grå puter til stolene Hva med grå puter til de hvite stolene? Det blir i hvert fall litt mindre sterilt. Er veldig glad i hvitt, men det kan jo bli litt for mye hvitt 😄 Anonymkode: 74893...5b9 Problemet er at smuler og andre matrester legger seg ned i kanten mellom pute og stol, så puten må skrus av for å få vasket skikkelig. Hadde slike i ett par år før jeg kastet de ut, da var jeg lei av vaske stoler til den store gullmedalje.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #27 Skrevet 26. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eikeben passer dessverre ikke helt inn i min stue, men ser folk som har stoler med eikebein og det er veldig fint Jeg har ikke helt lyse vegger, så selv nesten samtlige møblene er hvite så er det likevel ikke helt hvitt hjemme hos meg. Har googlet litt og ser at kombinasjonen hvitt bord og sorte stoler kan være veldig fint Hadde jeg hatt hvite vegger ville jeg definivt valgt svarte stoler. Anonymkode: 74893...5b9 Mener fargen på veggene mine heter 'limestone' eller 'kalk' på norsk. Hos meg passer det perfekt med svarte stoler siden maleriene og litografiene på veggene i stuen er svarte, gull, sølv eller svart og gull/sølv. Teppene på gulvet er med mønster i safran/rødt/blått/hvitt/svart. Det er altså flere elementer som har svart i seg, og svarte stoler passer veldig bra her. Grå stoler hadde blitt 'et uromoment' hjemme hos meg, - hos deg kan det være akkurat det som passer perfekt Anonymkode: 88e59...0e2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #28 Skrevet 26. mars 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener fargen på veggene mine heter 'limestone' eller 'kalk' på norsk. Hos meg passer det perfekt med svarte stoler siden maleriene og litografiene på veggene i stuen er svarte, gull, sølv eller svart og gull/sølv. Teppene på gulvet er med mønster i safran/rødt/blått/hvitt/svart. Det er altså flere elementer som har svart i seg, og svarte stoler passer veldig bra her. Grå stoler hadde blitt 'et uromoment' hjemme hos meg, - hos deg kan det være akkurat det som passer perfekt Anonymkode: 88e59...0e2 Det høres veldig fint ut Jeg har for det meste lyse bilder og rammer, alt er veldig hvitt her, men fargen jeg har på veggene er egentlig ikke så lys, den ser ut som dette: Hva tenker du, blir det rart med sorte stoler når det eneste jeg har som er mørkt i stuen er sofaen? Anonymkode: 74893...5b9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #29 Skrevet 26. mars 2019 56 minutter siden, Nerine_ skrev: Problemet er at smuler og andre matrester legger seg ned i kanten mellom pute og stol, så puten må skrus av for å få vasket skikkelig. Hadde slike i ett par år før jeg kastet de ut, da var jeg lei av vaske stoler til den store gullmedalje. De stolene jeg planlegger å kjøpe ser ikke helt ut som de stolene jeg har postet bilder av, fant nemlig ikke bilder av stolen jeg vil ha. De ser kanskje mer ut som dette, bare at det ikke er skinnstoler og har en pute. Fasongen og stolbenene ligner mer. Anonymkode: 74893...5b9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #30 Skrevet 26. mars 2019 Jeg synes stål gir en «hard»/kald stil. Det blir enda mer fremhevet hvis du velger svart. Jeg ville derfor valgt hvitt hvis jeg måtte velge mellom de to alternativene Anonymkode: e0769...7b7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #31 Skrevet 26. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes stål gir en «hard»/kald stil. Det blir enda mer fremhevet hvis du velger svart. Jeg ville derfor valgt hvitt hvis jeg måtte velge mellom de to alternativene Anonymkode: e0769...7b7 De stolene jeg vurderer har ikke stålbein, de hvite har hvite bein mens de svarte har svarte bein. Anonymkode: 74893...5b9
_popcorn_ Skrevet 27. mars 2019 #32 Skrevet 27. mars 2019 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er utrolig glad i hvitt og kunne egentlig bare hatt lyse møbler, men det er ikke alltid like praktisk. Men det du sier stemmer jo, stuen ser større ut og mer åpen ut med lyse møbler. Hvilke spisestoler har du og er det vanskelig å holde de ren? De stolene jeg vurderer koster ca. 1500,- for én stol, så vil jo at de skal vare lenge. Disse bilden her får meg lyst til å kjøpe lyse hvite stoler, det så vanskelig.... Anonymkode: 74893...5b9 Jeg har dette:
Hmmmmmm Skrevet 27. mars 2019 #33 Skrevet 27. mars 2019 1 time siden, _popcorn_ skrev: Jeg har dette: Dette settet hadde de på en sushi plass jeg var innom, klarte ikke å sitte så rett så veldig lenge. Syns du stolene er behagelig? Tar dog liten plass da
_popcorn_ Skrevet 27. mars 2019 #34 Skrevet 27. mars 2019 41 minutter siden, Hmmmmmm said: Dette settet hadde de på en sushi plass jeg var innom, klarte ikke å sitte så rett så veldig lenge. Syns du stolene er behagelig? Tar dog liten plass da Jeg sitter flere timer hver dag i dem, siden jeg har PC på det bordet, og hatt en del hjemmekontor. Har fra før av en del ryggplager, og det blir ikke verre med disse stolene iallefall. Så jeg er veldig fornøyd med settet, både med tanke på komfort, utseende og plassen det tar.
Diamant20 Skrevet 27. mars 2019 #35 Skrevet 27. mars 2019 Har du mulighet til å kjøpe en av hver i første omgang og bytte den du ikke vil ha?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #36 Skrevet 28. mars 2019 23 timer siden, Diamant20 skrev: Har du mulighet til å kjøpe en av hver i første omgang og bytte den du ikke vil ha? Jeg har bestemt meg for å kjøpe de hvite, fant ut at svarte stoler blir for "hardt" og dominerende. Får heller kjøpe interiør med farger for å skape litt "edge." :) Anonymkode: 74893...5b9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #37 Skrevet 28. mars 2019 På 27.3.2019 den 14.26, Hmmmmmm skrev: Dette settet hadde de på en sushi plass jeg var innom, klarte ikke å sitte så rett så veldig lenge. Syns du stolene er behagelig? Tar dog liten plass da Du hadde hvite stoler, ja? Jeg har bestilt de hvite stolene :) Anonymkode: 74893...5b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå