Gå til innhold

Hvite eller svarts spisestoler til et hvitt bord?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva ville du ha valgt til et hvitt spisebord, hvite eller sorte stoler? Har ellers bare hvite møbler minus en mørkegrå (den er nesten sort) sofa. Er litt redd for at det blir for mye hvitt/for lyst med hvite stoler og de må vaskes oftere, men samtidig er hvite stoler så fine. Jeg aner ikke hvilken farge jeg skal velge, noen som kan hjelpe meg?🙂

Anonymkode: 74893...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Litt vanskelig å si uten bilder, men jeg kan se for meg at svarte stoler kan bli bra. Som du sier, så kan det bli  for mye hvitt, og hvis du har noe annet som tar opp igjen fargen eller kontrasten i det svarte, så kan det se bra ut. 

Anonymkode: d6db2...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt vanskelig å si uten bilder, men jeg kan se for meg at svarte stoler kan bli bra. Som du sier, så kan det bli  for mye hvitt, og hvis du har noe annet som tar opp igjen fargen eller kontrasten i det svarte, så kan det se bra ut. 

Spisebordet jeg har er helt hvitt, ser ut som dette: 023D1EA6-38C9-4855-958F-2411EF552BEB.jpeg.bef453dfbeee5363648cda44bd65a90b.jpegOg stolene jeg vurderer å kjøpe: 223458E9-AF8B-4BDC-820E-EF2DD4851B8A.jpeg.77d84971d90967031af6a5b26562b3f2.jpeg2B444097-EADF-43EB-88B2-8753C60CD84A.jpeg.a6415237a3f34595c40e7564f514626a.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig, er redd for at svarte stoler blir for «hardt» og vil ta for mye fokus, men svart er jo elegant, også trenger jeg ikke være redd for å få flekker på stolene 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hmmmm.... Med hvite stoler blir det veldig hvitt. Men hvis du har farger på tilbehør, så kan det funke. Eller hva med å mikse, noen hvite og noen svarte stoler? Jeg ser at noen gjør det, og det gir en fin fargeeffekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmmm.... Med hvite stoler blir det veldig hvitt. Men hvis du har farger på tilbehør, så kan det funke. Eller hva med å mikse, noen hvite og noen svarte stoler? Jeg ser at noen gjør det, og det gir en fin fargeeffekt. 

Ja, det blir veldig hvitt men hvitt er jo veldig klassisk og passer til alt, vil likevel ikke ha det for sterilt heller. Jeg tror ikke en slik miks vil passe til interiøret mitt. Hva ville du ha valgt, de hvite eller sorte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har hvitt bord med svarte stoler. Jeg har nordisk stil med eik parkett, eik-bein på spisebord og spisebordstolene og eik stuebord med svarte bein. Ellers mye hvitt og hvite vegger. Så her trekker svart en linje gjennom interiøret og jeg synes jeg har det pent :) Ikke tungt, her er det lett og lyst, nordisk stil alså :) 

Anonymkode: feead...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn? De stolene der, med sånn type fast pute, er noe herk å få rene. 

Ikke det at det er relevant for spørsmålet ditt.  🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spisebordet jeg har er helt hvitt, ser ut som dette: 023D1EA6-38C9-4855-958F-2411EF552BEB.jpeg.bef453dfbeee5363648cda44bd65a90b.jpegOg stolene jeg vurderer å kjøpe: 223458E9-AF8B-4BDC-820E-EF2DD4851B8A.jpeg.77d84971d90967031af6a5b26562b3f2.jpeg2B444097-EADF-43EB-88B2-8753C60CD84A.jpeg.a6415237a3f34595c40e7564f514626a.jpeg

Hadde gått for svarte stoler . På hvitt smitter klær veldig av , spesielt mørke jeans. Ikke alltid like lett å få det rent. Tror de blir bra med de svarte. Bryter fint inn uten at det blir hardt. Jeg har selv Hay eikebord og Hay AAC stoler i forskjellige farger . Nordisk stil, men liker det litt annerledes med litt farger

Anonymkode: 9b9c6...2e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner at du spør om svart eller hvitt..., men har du vurdert slike stoler med eikebein, hvitt med eikebein. Når man har noe trefarget så demper det litt det hvite og gjør det litt mindre hardt og hvitt.

Anonymkode: 8f79f...b6d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hvitt bord og svarte stoler.

Bordet er i denne stilen:

Product thumbnail

Og stolene er disse:

Product thumbnail

Stuen har lyse vegger og alle hyller er hvite. Eikeparkett og et par tepper med varme farger.

Hos meg var dette en ren og fin kombinasjon.

Anonymkode: bc4f6...ba0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hvitt bord med hvite stoler, men svarte puter på stolene. 
Men i min leilighet ville svarte stoler tatt alt for mye plass, jeg synes lyse møbler gjør rom mer åpen. Hadde spisestue/stue-området vært dobbelt så stor, så hadde jeg kunne vurdert mørkere farger. 
Bord og stoler var opprinnelig mørk her da jeg kjøpte, men valgte male det hvitt for å gjøre det mer "usynlig". 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er ikke den stilen helt ut? Svart/hvitt-stilen?

Det er så kjedelig! Hadde heller valgt farge på stolen.

Anonymkode: 0aecf...aec

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har tydeligvis ikke TS lyst på det da. 

Ville valgt svarte stoler selvda.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå var ikke det TS spurte om da. 

Om du synes det er kjedelig så synes kanskje ikke TS det.

Anonymkode: 5b545...348

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er fortsatt mange som velger noe man selv trives med, istedet for å følge trender. 
Jeg selv liker ha møbler og vegger i hvitt, grått og svart, og heller pynte med farger på detaljer. 
Om andre synes det er kjedelig eller utrendy er ikke så viktig for meg, det er jeg som skal bo her og trives. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis er noen av oss mer opptatt av personlig stil, fremfor hvilke stoler som er populære eller ei. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hvitt bord med svarte stoler. Jeg har nordisk stil med eik parkett, eik-bein på spisebord og spisebordstolene og eik stuebord med svarte bein. Ellers mye hvitt og hvite vegger. Så her trekker svart en linje gjennom interiøret og jeg synes jeg har det pent :) Ikke tungt, her er det lett og lyst, nordisk stil alså :) 

Anonymkode: feead...2f7

Her hjemme hos meg er alt hvitt, unntatt den grå sofoaen og fargen på veggene, eller jeg har jo lysegrå vegger :) Er redd for at svarte stoler blir for hardt, men jeg tror kanskje at det blir sorte stoler nettopp på grunn av de hvite møblene, vil ikke ha det for steilt :) 

10 timer siden, Nerine_ skrev:

Har du barn? De stolene der, med sånn type fast pute, er noe herk å få rene. 

Ikke det at det er relevant for spørsmålet ditt.  🙈

Ja, jeg var bekymret for det, men møbelforretningen sa at jeg kunne få grå puter til stolene :) 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde gått for svarte stoler . På hvitt smitter klær veldig av , spesielt mørke jeans. Ikke alltid like lett å få det rent. Tror de blir bra med de svarte. Bryter fint inn uten at det blir hardt. Jeg har selv Hay eikebord og Hay AAC stoler i forskjellige farger . Nordisk stil, men liker det litt annerledes med litt farger

Anonymkode: 9b9c6...2e9

Hva med grå puter til de hvite stolene? Det blir i hvert fall litt mindre sterilt. Er veldig glad i hvitt, men det kan jo bli litt for mye hvitt 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...