AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Hei. Jeg er mor til et år og 5 mnd gammel sønn. Det er mitt første barn, og jeg har aldri vært borte fra han. Mannen sier at vi skal reise til utlandet snart, i en uke, og min mor sier at hun kan passe på sønnen med glede, og at jeg trenger å slappe av litt. Men jeg klarer ikke bestemme meg, det er så vanskelig å gå fra han. Blir han skadet av det? Jeg får sikkelig angst. Kanskje jeg ikke burde reise? noen som har erfaring med sånt? Anonymkode: 6df07...3c4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 Hvorfor ikke dra på helgetur i stedet? Se hvordan det går før dere drar på lengre tur. En uke er lenge for et barn på halvannet år, særlig når du aldri har vært borte fra han før. Anonymkode: 29407...a46 1
-Amanda- Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 Ikke reis hvis du ikke vil det eller ikke er klar for det. Jeg var en helg i et bryllup da datteren min var 1,5 år. Det var for tidlig for meg. Jeg har også sagt nei til å reise på ferie borte fra ungene mine på 4 og 7 år til mannen min. Mannen din bestemmer ikke over deg! 1
kisskissbangbang Skrevet 25. mars 2019 #4 Skrevet 25. mars 2019 (endret) Jeg hadde ikke reist bort en uke med en 5 mnd gammel baby hjemme. Alt for tidlig! Edit: Jeg leste feil, barnet er 17 mnd? Da hadde jeg vurdert det, ja! Da tenker jeg at det handler mest om hva du trur du vil føle, om du vil klare å nyte det. Endret 25. mars 2019 av kisskissbangbang
stan Skrevet 25. mars 2019 #5 Skrevet 25. mars 2019 Ungen tar ikke skade. Tvert imot er det bra for ungen at mor og far pleier forholdet. 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #6 Skrevet 25. mars 2019 1 minutt siden, kisskissbangbang skrev: Jeg hadde ikke reist bort en uke med en 5 mnd gammel baby hjemme. Alt for tidlig! 1.5 år ikke 5 mnder! Anonymkode: 0e646...0d8
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 Jeg er en mamma som har hatt barnevakt til sønnen min siden han var 3 mnder,å syns det er bra for både mor og barn at andre passer. Men en hel uke vekke fra en 1 åring hadde selv ikke jeg klart. Tenker det holder lenge med en hel helg. Anonymkode: 0e646...0d8 2
Mogop Skrevet 25. mars 2019 #8 Skrevet 25. mars 2019 Jeg har lest om en tommelfingerregel som sier at man ikke skal være borte fra barnet flere netter enn barnet er antall år gammelt. Jeg har et barn på 5 år som hele tiden har hatt et stort behov for trygghet, og jeg har ikke vært borte fra h*n mer enn fire dager i strekk. Men det som er riktig for én, passer ikke for en annen. Så man må kjenne på hva som er riktig for seg! Og kjennes det ikke riktig ut for deg, så kan det jo være at du heller ikke vil kose deg så veldig på tur. Kanskje bedre å vente til barnet er eldre med så lange turer, særlig når både barnets mor og far er borte samtidig. 1
Gjest BearMama Skrevet 25. mars 2019 #9 Skrevet 25. mars 2019 (endret) Ville iallefall testet en natt og økt før jeg hadde hadde dratt en hel uke. Om barnet aldri har vært borte fra dere eller kun en natt så hadde jeg ikke reist bort en hel uke uten å vite at det gikk greit over flere netter der jeg kunne ha kommet til barnet raskt om det skulle bli krise. Det kan utløse sterk separsjonsangst. Endret 25. mars 2019 av BearMama
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #10 Skrevet 25. mars 2019 Ville ikke reist bort så lenge fra barnet når det er så lite. De kan få seg en skikkelig støkk. Anonymkode: 461aa...152
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #11 Skrevet 25. mars 2019 Har bestemt meg å ikke reise! Har grått mange ganger i dag, av bare å tenke å reise fra han. Anonymkode: 6df07...3c4
Nerine_ Skrevet 25. mars 2019 #12 Skrevet 25. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har bestemt meg å ikke reise! Har grått mange ganger i dag, av bare å tenke å reise fra han. Anonymkode: 6df07...3c4 Da tror jeg ærlig talt det er på tide at du prøver å være bort litt, i små doser først såklart.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #13 Skrevet 25. mars 2019 1 minutt siden, Nerine_ skrev: Da tror jeg ærlig talt det er på tide at du prøver å være bort litt, i små doser først såklart. Ja, det er sant. Vi begge er veldig avhengige av hverandre Anonymkode: 6df07...3c4
Nerine_ Skrevet 25. mars 2019 #14 Skrevet 25. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det er sant. Vi begge er veldig avhengige av hverandre Anonymkode: 6df07...3c4 Da bør dere "øve", eller blir det muligens værre for dere begge. Start med en natt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå