Sunny90 Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Hvorfor er det plutselig 3 dager med Actual Fertile Days? 22-24 mars? Positiv el test 22 mars. Hvorfor blir ikke dagene gule mtp lutealfasen? Hadde også positiv el test 1 mars (syklusen er ustabil).
prøverpåny Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 EL er ikke bekreftet med temperaturen din foreløpig, EL-dagen er den lysegrønne fargen du har 2. mars. Men om det er reelt at du har så kort lutealfase er det grunn til å kontakte gynekolog.
Sunny90 Skrevet 25. mars 2019 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2019 2 timer siden, prøverpåny skrev: EL er ikke bekreftet med temperaturen din foreløpig, EL-dagen er den lysegrønne fargen du har 2. mars. Men om det er reelt at du har så kort lutealfase er det grunn til å kontakte gynekolog. Okei, så FF holder selv styr på om eggløsning faktisk har vært. 1 mars tempet jeg ikke, men fikk positiv EL test, så er ikke 100% sikker..
prøverpåny Skrevet 25. mars 2019 #4 Skrevet 25. mars 2019 56 minutter siden, Sunny90 skrev: Okei, så FF holder selv styr på om eggløsning faktisk har vært. 1 mars tempet jeg ikke, men fikk positiv EL test, så er ikke 100% sikker.. Ja, men bare sikkert bekreftet når du baserer den på temping, ikke når du bare har lagt inn positiv EL-test. De syklusene du ikke temper, men legger inn positiv EL-test vil den vise eggløsning dagen etter siste positiv test. En positiv test er ikke garanti for at du faktisk har hatt eggløsning, noe temping er. Jeg vil tro at du på charten forrige syklus har stiplet linje som viser EL, ikke heltrukket linje. Den heltrukne linjen får man bare når FF er sikkert på EL. Temper du denne syklusen?
prøverpåny Skrevet 25. mars 2019 #5 Skrevet 25. mars 2019 Her er eksempel på syklus med bekreftet EL 😊
Sunny90 Skrevet 25. mars 2019 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2019 3 timer siden, prøverpåny skrev: Her er eksempel på syklus med bekreftet EL 😊 Okei:) det er første syklus jeg temper.. så er ganske ny på dette. Hvorfor har du tempet bare fra dag 12 og utover? Ser det er flere som ikke temper hele syklusen
prøverpåny Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 2 minutter siden, Sunny90 skrev: Okei:) det er første syklus jeg temper.. så er ganske ny på dette. Hvorfor har du tempet bare fra dag 12 og utover? Ser det er flere som ikke temper hele syklusen Da er det bare å spørre, temping er et veldig nyttig verktøy for å lære syklusen å kjenne! Jeg har tempet av og på siden 2015, så jeg kjenner syklusen min ganske godt. Derfor vet jeg at jeg ikke får eggløsning før dag 19-21 og jeg tar en pause med temping fra mens og de første 10-12 dagene hvis jeg føler for det.
Sunny90 Skrevet 26. mars 2019 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2019 7 timer siden, prøverpåny skrev: Da er det bare å spørre, temping er et veldig nyttig verktøy for å lære syklusen å kjenne! Jeg har tempet av og på siden 2015, så jeg kjenner syklusen min ganske godt. Derfor vet jeg at jeg ikke får eggløsning før dag 19-21 og jeg tar en pause med temping fra mens og de første 10-12 dagene hvis jeg føler for det. Takk:) i dag fikk jeg den linjen du snakket om, så da har FF sett at jeg har hatt eggløsning, ut ifra temperaturene?
prøverpåny Skrevet 26. mars 2019 #9 Skrevet 26. mars 2019 Ja, stemmer. Her ser det ut for meg at den er satt med bakgrunn i både temperatur og den positive EL-testen. Hadde du negative tester dagene i forveien og etter, og var teststreken like sterk/sterkere enn kontrollstreken? Hvis det bare hadde vært temperaturen den så på, tror jeg eggløsning hadde blitt satt dagen før. Men fint med eggløsning på syklusdag 16, nå blir det spennende å se lengden på lutealfasen
Sunny90 Skrevet 26. mars 2019 Forfatter #10 Skrevet 26. mars 2019 29 minutter siden, prøverpåny skrev: Ja, stemmer. Her ser det ut for meg at den er satt med bakgrunn i både temperatur og den positive EL-testen. Hadde du negative tester dagene i forveien og etter, og var teststreken like sterk/sterkere enn kontrollstreken? Hvis det bare hadde vært temperaturen den så på, tror jeg eggløsning hadde blitt satt dagen før. Men fint med eggløsning på syklusdag 16, nå blir det spennende å se lengden på lutealfasen Hadde negative tester dagene i forveien ja, og fikk positiv test fredagen samt eggløsningssmerter, dagen etter var testen svak/negativ. er veldig spent på lutealfasen nå🤞🤞 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå