Gå til innhold

Hvis et barn bor i fosterhjem og samvær med biologiske foreldre avsluttes via rettsak,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hva kan være grunnen til at samværet opphører? Hvilke grunner ligger til sikte om retten vedtar at samvær skal opphøres og kontakt med biofamilie skal kuttes?

Anonymkode: a5766...6d4

Videoannonse
Annonse
Gjest BearMama
Skrevet

Kommer an på situasjonen og hva som har skjedd. Jeg gikk selv til sak så min mor mistet omsorgen for meg.

AnonymBruker
Skrevet

At fosterforeldre vil adoptere og det er liten sannsynlighet for at barnet skal tilbake til biologiske foreldre. 

Anonymkode: 56450...ef7

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At fosterforeldre vil adoptere og det er liten sannsynlighet for at barnet skal tilbake til biologiske foreldre. 

Anonymkode: 56450...ef7

Ignorer dette.

Adopsjon har ingenting med saken å gjøre. Dette er ikke USA. 

Men årsakene henger sammen med historien til fosterbarnets biologiske familie for øvrig. Dumt å spekulere i.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis kan du gå ut ifra at barnet enten ikke ønsker samvær, at foreldrene forsøker å ødelegge relasjon mellom barn og fosterforeldre eller (mest sannsynlig årsak) barnet får sterke reaksjoner før eller etter samvær pga retraumatisering. Hvis barnet f.eks. går i regress, tisser på seg, kaster opp, blir kjempemessig eller andre ting kan det være tegn på at det er mer skadelig enn heldig for barnet å ha samvær med foreldrene sine. Så må alle reaksjoner og uttalelser fra barnet selvsagt sees i lys av årsaken til at foreldrene mistet omsorgen i utgangspunktet. 

Anonymkode: ad8c0...4ab

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...