AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Del Skrevet 25. mars 2019 Hei! Har vært blodgiver i mange år. I det siste har jeg følt meg så slapp og småkvalm, hver dag, spesielt når det har gått et par timer etter et måltid, og en kollega mener det høres ut som jeg har lavt blodsukker. Det er som om musklene mine slår seg av, og jeg vil bare ligge horisontalt... Ikke så praktisk når man er på jobb! Det kan godt hende jeg har lavt blodsukker, og jeg kjenner meg igjen i mange symptomer. MEN: Jeg gir regelmessig blod. Får ofte påpakning på at jeg har for lite jern, så dette blir tydeligvis sjekket. Ville de ikke da oppdaget hvis det er noe med insulinnivået i blodet også? Noen som vet hva som faktisk sjekkes i blodprøven man tar hver gang før man gir blod? Anonymkode: 353d3...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #2 Del Skrevet 25. mars 2019 Hemoglobin(blodprosent) og jern. Sjekkes ikke for blodsukker. Anonymkode: 09435...9a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #3 Del Skrevet 25. mars 2019 Du bør ta en tur til legen. Prøvene de tar av blodet til blodgivere kan ikke erstatte en helsesjekk, nettopp fordi de ikke tar slike prøver som du etterlyser. Du bør ikke gi blod igjen før du har funnet ut av problemet, fordi blodgiving kanskje kan forverre problemet. Er du forresten flink til å faktisk ta de brettene med jern du får utdelt? Jernmangel kan også gjøre at man blir slapp. Anonymkode: 64af6...cc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 25. mars 2019 #4 Del Skrevet 25. mars 2019 Fra giblod.no Ved hver blodgivning tas det blodprøver til følgende tester: Hemoglobin (blodprosent) ABO og Rh(D)-typing HIV Hepatitt B og C 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #5 Del Skrevet 26. mars 2019 Det høres ikke ut som lavt blodsukker det du beskriver her. Folk som ikke har diabetes har lett for å tolke at det å være trøtt eller sulten er lavt blodsukker, men det er ikke slik det oppleves å ha føling (lavt blodsukker). Jeg tror mangel på jern er problemet her. Anonymkode: 48dab...6e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #6 Del Skrevet 26. mars 2019 Høres ut som du blander lavt blodsukker og lav blodprosent. Det er to helt forskjellige ting. Mest sannsynlig har du litt lav blodprosent (jernmangel). Hvis de sier det på sykehuset regner jeg med du har fått jerntabletter du tar regelmessig? Ellers burde du helt klart kjøpe deg noen (lavdose) og se om det hjelper Anonymkode: a0c81...ceb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 26. mars 2019 #7 Del Skrevet 26. mars 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har vært blodgiver i mange år. I det siste har jeg følt meg så slapp og småkvalm, hver dag, spesielt når det har gått et par timer etter et måltid, og en kollega mener det høres ut som jeg har lavt blodsukker. Det er som om musklene mine slår seg av, og jeg vil bare ligge horisontalt... Ikke så praktisk når man er på jobb! Det kan godt hende jeg har lavt blodsukker, og jeg kjenner meg igjen i mange symptomer. MEN: Jeg gir regelmessig blod. Får ofte påpakning på at jeg har for lite jern, så dette blir tydeligvis sjekket. Ville de ikke da oppdaget hvis det er noe med insulinnivået i blodet også? Noen som vet hva som faktisk sjekkes i blodprøven man tar hver gang før man gir blod? Anonymkode: 353d3...bed Du får ikke gi blod om du har jernmangel, da ville det ha vært uansvarlig å gi blod. Så du har nok ikke for lite jern per definisjon til at det er jernmangel. Men når de sier dette, tyder det nok på at lagrene dine er i nedre sjikt av det det bør være. Og hos noen kan man likevel ha symptomer på jernmangel når man ligger i nedre sjikt. Blodsukkeret sjekker de ikke, så vet ikke hvorfor du begynner å tenke på det. Ta deg en tur til legen din og ta diverse blodprøver etter å ha forklart hvordan du føler deg. Det kan godt være at det er lave jernlager kombinert med noe annet som gjør til du føler deg trøtt og kvalm. Uansett greitt med en sjekk. Du kan også spørre om å sjekke blodsukkeret ditt, uansett lurt å holde øye med det. Vent med å gi blod til du har fått sjekket og føler deg bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå