Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #1 Del Skrevet 17. april 2005 Vi vurderer å reise til Kr.sand i sommer. Har to barn, 5 og 8. Det er sånn pakketilbud på fly, hotell, dyreparken og danmarkstur som vi har sett på, og lurer på om dette vil passe oss. Noen ting som er "must" på et ukesopphold i Kr. sand? Er vi avhengige av bil, eller kan vi komme med bil og klare oss greit for å nå disse aktuelle stedene? Hvilke bademuligheter er greiest, og hvor langt fra dyreparken? Er dyreparken alt det der med Kardemomme by, Kaptein Sabeltanns verden osv. Hvor er det sentralt og bo for å være med på dette? Er det fint å reise til Hirtshals? Noen som vet litt...??! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 17. april 2005 #2 Del Skrevet 17. april 2005 Dyreparken er kanskje nok? Synes iallefall man trenger mer enn en dag, og det har dere jo. Er badepark inne i Dyreparken, det går an å være der en hel dag. Dyreparken inneholder Kardemommeby, Sabeltann (lurt å bestille billetter hvis dere skal på noen show, men det er daglige show rundt om i parken), og alle dyra. ta en titt her: http://www.dyreparken.com/ Mye inspirasjon der! En Hirtshals tur er å anbefale. Tar jo ikke så lang tid, og det er flere aktivitetstilbud for barn. Hotellet som ligger ved dyreparken (Rica tror jeg, Noahs ark?) ligger bra til med tanke på dyreparken. Det går buss hele tiden t/r byen-Dyreparken, så jeg tror ikke det blir noe problem, enten dere velger å bo i byen eller ved Dyreparken. Kanskje koselig å bo i byen, så kan dere tusle litt der og? Så jeg mener at man ikke trenger bil, siden bussmuligheten er bra. Var med min niese (på 6 år) i Dyreparken i fjor, hun syntes det var topp! Vi var bare en dag, men kunne gjerne brukt flere dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #3 Del Skrevet 18. april 2005 I "mamma" som akkurat kom i butikkene er det eget bilag om å feriere på sørlandet med barn, der var mange tips for Kr.sand, og plasser i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #4 Del Skrevet 18. april 2005 Takk for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. april 2005 #5 Del Skrevet 20. april 2005 To fine badestrender kan anbefales. Den ene er ved Hamresanden camping, som ligger ikke langt fra flyplassen, og dyreparken. Den andre er bystranda, som ligger bare 5 min gange fra gågata i Kr.Sand sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BK ikke innlogget Skrevet 21. april 2005 #6 Del Skrevet 21. april 2005 På søndager kan man ta et gammelt damptog på en liten strekning av den nedlagte Setesdalsbanen. Dette toget går fra Grovane litt på oversiden av Vennesla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Marple Skrevet 22. april 2005 #7 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg henger meg på det som allerede har blitt sagt, Dyreparken og Setesdalsbanen (som går fra Vennesla). Ellers er det deilig å bare gå en tur i byen, kjøpe is og kose seg i Nupenanlegget som ligger rett ved sjøen i bunne av gågaten. Der er også bademuligheter for barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå