Gå til innhold

Sexolog eller parterapeut? Noen som er det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har en bachelorgrad i sosiologi (ikke spør hvorfor jeg tok akkurat den, men er iallefall ferdig med den). Jeg har alltid kunne tenkt med å jobbe som sexolog eller par/familieterapeut. Er det noen som er det? Hvor tok dere utdanningen?

Er så i tvil, og om det i det hele tatt ansattes sexolog/parterapeuter som ikke har lege/sykepleier mm i grunn. Jeg vet ikke om jeg orker  å ta en ny bachelor nå, så skulle gjerne ønske å videreutdanne meg videre. 

Håper noen har svar :)

Anonymkode: 2e920...5eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har en bachelorgrad i sosiologi (ikke spør hvorfor jeg tok akkurat den, men er iallefall ferdig med den). Jeg har alltid kunne tenkt med å jobbe som sexolog eller par/familieterapeut. Er det noen som er det? Hvor tok dere utdanningen?

Er så i tvil, og om det i det hele tatt ansattes sexolog/parterapeuter som ikke har lege/sykepleier mm i grunn. Jeg vet ikke om jeg orker  å ta en ny bachelor nå, så skulle gjerne ønske å videreutdanne meg videre. 

Håper noen har svar :)

Anonymkode: 2e920...5eb

Begge deler blir vanskelig fordi du har ingen grunnleggende kunnskaper. Sosiologi eren god utdannelse og kan brukes til mye, hvorfor går du ikke heller videre med denne?

Anonymkode: d0966...b78

AnonymBruker
Skrevet

Jeg googlet og her har de studiet på 2 år som er en videreutdanning: https://www.uia.no/studier/sexologi . Du har korrekt opptaksgrunnlag med bachelor i soiologi :)

Anonymkode: 7a6da...373

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg googlet og her har de studiet på 2 år som er en videreutdanning: https://www.uia.no/studier/sexologi . Du har korrekt opptaksgrunnlag med bachelor i soiologi :)

Anonymkode: 7a6da...373

Kanskje du blander sosionom og sosiolog. Man KAN ta utdanningen sexologi men uten en grunnutdannelse innen helse er det nesten umulig å jobbe fordi man har ingen profesjonstittel i utgangspunktet.

Anonymkode: d0966...b78

• Liker 3
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Se sexologiskolen.no :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...