AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Og det er veldig hyggelig det, men: Jeg er vokst opp i en by med all familie på farssiden her i byen. De er veldig opptatt av status og penger og når barna var små så fikk vi aldri noe oppmerksomhet fra min far sin side, hverken når barna ble født eller hadde fødselsdag. Vi ble aldri invitert på grilling, aldri på en kopp kaffe osv. Den eneste kontakten var når vi møttes tilfeldig. Vi kunne også ha invitert, men de har alltid virket (fremstilt seg selv) som personer i en høyere klasse enn oss. Omgikk mest personer som de så opp til selv, og som hadde like store og fine hus som de selv. Nå derimot, har pipen fått en annen lyd. Vår eldste sønn gjør det meget godt i idretten sin, omtales mye i lokale aviser. Dette i en idrett de liker godt. Nå, er det en annen tone fra familien på fars side. Vi inviteres, får SMS, vi blir lagt til på snap. For 10 år siden ville jeg likt dette, for vi ville så gjerne bli akseptert og inkludert i den siden av familien. Nå er alt bare så gjennomskuelig og det er helt forkastelig! Jeg liker å være hyggelig, men jeg synes det er vanskelig å si noe til de på en høflig og hyggelig måte. Om vi ikke var gode nok til deres gode selskap før, hvorfor er vi plutselig det nå?! Det er vel status å omgås «foreldrene til....». Ville dere vært ærlige her, eller bare høflig takket nei? Anonymkode: 9b5bd...987
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #2 Skrevet 26. mars 2019 Ingen tips til oss? Anonymkode: 9b5bd...987
Sirah Skrevet 26. mars 2019 #3 Skrevet 26. mars 2019 Bare takk høflig nei. Skjønner godt at det er fristende å si noe, men hev deg over det. 10
DMS Skrevet 26. mars 2019 #4 Skrevet 26. mars 2019 Ingen er perfekte. Er ikkje det greitt at barna får eit forhold til den sia av slekta sjølv om du mistenker at motivet deira er overflatisk?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #5 Skrevet 26. mars 2019 En sånn familie virker for overfladisk for meg. Men det er mye info du ikke gir. Men du invitert dem aldri selv? Forventet bare at de skulle invitere? Kanskje det sto litt på deg og, ga du oppmerksomhet til deres barn? Jeg tror jeg hadde gitt dem en sjanse, kanskje viser det seg at de er supre hyggelig personer selv om de har dyre ting og virker opptatt av fasade. Anonymkode: 5aa0e...e06 2
Mr. Kilmister Skrevet 26. mars 2019 #6 Skrevet 26. mars 2019 Du kan jo spørre hvor de var henne for 10 år siden...
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #7 Skrevet 26. mars 2019 Hadde takket høffelig nei, og ikke sagt noe mer. Anonymkode: 39745...bc0 1
Forundret.. Skrevet 26. mars 2019 #8 Skrevet 26. mars 2019 Jeg hadde takket nei, og jeg hadde takket nei med noen småstikk tror jeg. Noe ala ; Åh nei så hyggelig da, desverre passer det så dårlig i disse dager. Har det sååå travelt, vi er rett og slett fullbooket med den ene eventen etter den andre, ja det blir en del på tapetet nå for tiden ja, men det er jo såååå kjekt også da 😁😁. Dere skulle spurt tidligere vet du 😊. 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #9 Skrevet 27. mars 2019 Herrefred. Eksiterer slike mennesker i Norge? Hold deg unna, din far er pest. Anonymkode: 141cc...ba4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #10 Skrevet 27. mars 2019 50 minutter siden, AnonymBruker said: Herrefred. Eksiterer slike mennesker i Norge? Hold deg unna, din far er pest. Anonymkode: 141cc...ba4 Selvsagt, kanskje til og med de fleste har et snev av at de liker være rundt småberømte mennesker, eller setter mennesker med status over andre. Se bare i tråden der kvinner snakker om at de ikke kunne vært sammen med en mann uten utdanning. Mange mennesker trekker mot de som de tror er "spesielle". Anonymkode: 6a991...48c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #11 Skrevet 27. mars 2019 Si det som det er, så slipper dere den stadige inviteringen. Anonymkode: c44dd...583
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå